Reklama

Zbyt tanie oferty mogą nie spodobać się ubezpieczycielowi

Duże rabaty i promocje typu brak zaliczki przy rezerwacji są niebezpieczne dla firm i mogą wzbudzić obawy ubezpieczycieli udzielających gwarancji – twierdzi brytyjski ekspert turystyczny

Publikacja: 29.05.2019 07:17

Zbyt tanie oferty mogą nie spodobać się ubezpieczycielowi

Foto: Bloomberg

Dyrektor brytyjskiej firmy zajmującej się konsultingiem dla branży turystycznej, Martin Alcock, ostrzegał na konferencji Barclays Travel Forum przed stosowaniem dużych zniżek i rezygnacją z zaliczek przy rezerwacji wycieczek – donosi portal Travel Weekly.

Zdaniem Alcocka te metody sprawdzają się na krótko. Dyrektor tłumaczy, że kiedy touroperator, zaniepokojony słabą sprzedażą, zaczyna znacząco przeceniać oferty, w jego ślady idą inni. Ekspert uważa również, że promocja typu brak wpłaty przy rezerwacji jest dla firmy bardzo kosztowna i zwiększa ryzyko rezygnacji klienta.

Czytaj też: „Co czwarty niemiecki agent daje rabat”.

Ponieważ biura zarobią tylko wówczas, kiedy turysta faktycznie wyjedzie na wakacje, skutki takiego działania będą widoczne dopiero we wrześniu i w październiku. To właśnie wtedy towarzystwa ubezpieczeniowe analizują sytuację finansową przedsiębiorstw ubiegających się o odnowienie gwarancji.

Alcock mówił podczas innej konferencji, że obecnie sytuacja na brytyjskim rynku jest bardzo trudna, co potwierdzają nawet biura specjalizujące się w sprzedaży luksusowych wyjazdów. Przedstawiciele brytyjskiej branży turystycznej oczekują, że po opóźnieniu brexitu sytuacja nieco się poprawi, choć nadal istnieją obawy, że biura będą mieć problemy z wypełnieniem zakontraktowanych miejsc.

Reklama
Reklama

Dyrektor brytyjskiej firmy zajmującej się konsultingiem dla branży turystycznej, Martin Alcock, ostrzegał na konferencji Barclays Travel Forum przed stosowaniem dużych zniżek i rezygnacją z zaliczek przy rezerwacji wycieczek – donosi portal Travel Weekly.

Zdaniem Alcocka te metody sprawdzają się na krótko. Dyrektor tłumaczy, że kiedy touroperator, zaniepokojony słabą sprzedażą, zaczyna znacząco przeceniać oferty, w jego ślady idą inni. Ekspert uważa również, że promocja typu brak wpłaty przy rezerwacji jest dla firmy bardzo kosztowna i zwiększa ryzyko rezygnacji klienta.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biura Podróży
Roboty budowlane, hałas, za mało jedzenia w hotelu? Turyście należy się zwrot wszystkich kosztów
Biura Podróży
Coral Travel nagrodził najlepszych sprzedawców. W tym roku osiągnie milion klientów
Biura Podróży
Enter Air będzie woził klientów ETI. „Przełamujemy monopol przewoźników egipskich”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Join UP! zwiększa gwarancję ubezpieczeniową. „Solidna podstawa do dalszej ekspansji”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama