Mediterraneum upadło, 160 klientów za granicą

archiwum prywatne

Z przykrością informujemy, że w związku z utratą płynności finansowej nie mamy możliwości wywiązania się z zawartych z Państwem umów o świadczenie usług turystycznych – taki komunikat ukazał się wczoraj wieczorem na stronie internetowej biura podróży Mediterraneum

O upadku touroperatora pisaliśmy wczoraj rano. Jednak, mimo że zgłosił on urzędowi marszałkowskiemu w Poznaniu niewypłacalności, nie złożył formalnego wniosku.

Czytaj: „Upadło biuro podróży Mediterraneum”.

Jak informuje biuro prasowe urzędu, nadal nie ma takiego dokumentu. Nadal więc nie wiadomo ile osób jest poszkodowanych upadkiem Mediterraneum, czy są jacyś klienci za granicą i na jaką sumę mogą opiewać ich roszczenia.

– Czekamy na listę turystów, a następnie niezwłocznie skontaktujemy się z ubezpieczycielem – wyjaśnia nam rzeczniczka marszałka wielkopolskiego Anna Parzyńska–Paschke. – Gromadzimy informacje dotyczące liczby osób przebywającej za granicą, liczby odwołanych wycieczek etc. Są one sprawdzane i weryfikowane. Przybliżoną, niezweryfikowaną liczbą jest około 160 turystów, którzy przebywają w Hiszpanii i Francji.

Mediterraneum ma gwarancję wykupioną w Signal Idunie, na 1,26 miliona złotych. – To wysokie zabezpieczenie, przy tym stanie wiedzy, jaką mamy wystarczające, żeby sprowadzić turystów do Polski – dodaje rzeczniczka.

Jak wyjaśnia, z sumy gwarancji w pierwszej kolejności będą opłacone koszty kontynuacji imprez turystycznych, które w tym momencie odbywają się lub koszty powrotu do kraju (w szczególności koszty transportu i zakwaterowania). Następnie dokonywane będą zwroty wpłat wniesionych tytułem zapłaty za niezrealizowane imprezy turystyczne.

Jeśli środki z gwarancji ubezpieczeniowej zostaną wyczerpane, będzie uruchomiony Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który stanowi dodatkowe zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności przedsiębiorców turystycznych – wyjaśnia Anna Parzyńska–Paschke.

Oświadczenie Mediterraneum

Szanowni Klienci,

Z przykrością informujemy, że w związku z utratą płynności finansowej nie mamy możliwości wywiązania się z zawartych z Państwem umów o świadczenie usług turystycznych. Dlatego też zmuszeni zostaliśmy do podjęcia bardzo trudnej dla nas decyzji o ogłoszeniu upadłości po niemalże 30 latach wspólnych wyjazdów. Prosimy o skontaktowanie się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w celu uzyskania informacji dotyczących odzyskania wpłaconych na poczet imprez pieniędzy.

Dołożymy wszelkich starań, współpracując z Urzędem Marszałkowskim oraz Towarzystwem Ubezpieczeniowym Signal Iduna, aby otrzymali Państwo swoje pieniądze jak najszybciej.

Mogą Ci się również spodobać

Niedzielski: Certyfikat covidowy już mamy, na aplikację trzeba poczekać

Polska przyłączyła się dzisiaj do systemu unijnych certyfikatów covidowych – zapowiedział minister zdrowia Adam ...

WTTC: Bez jednolitych zasad restart turystyki utrudniony

Światowa Rada ds. Podróży i Turystyki (WTTC) wzywa kraje europejskie do ujednolicenia przepisów dotyczących ...

Grecja z rekordem przyjazdów i spadkiem zarobków

Grecję odwiedziło w zeszłym roku 24,8 miliona turystów zagranicznych. Ale przychody greckiej branży turystycznej ...

Protest brytyjskiej branży turystycznej. „Uwolnijcie podróże”

Organizacje branży turystycznej z Wielkiej Brytanii chcą, by 23 czerwca był dniem turystyki. Planują ...

Wakacyjne noclegi tanieją, Polacy rezerwują. „Pobijemy rekord”

Ferie nie wypaliły, Polacy myślą więc o wakacjach. – Już teraz osiągnęliśmy poziom dwóch ...

PIT: Poluzujmy restrykcje w turystyce dziecięcej

Ograniczenia w zabawie, noclegach i poruszaniu się zawarte w wytycznych dla organizatorów turystyki dziecięcej ...