Reklama

TUI będzie miał jedną platformę informatyczną

TUI planuje przejście na wspólną platformę informatyczną we wszystkich krajach, w których działa. Już teraz koncernowi udało się połączyć pod tym względem działalność w Wielkiej Brytanii i Skandynawii

Publikacja: 29.08.2019 06:59

TUI będzie miał jedną platformę informatyczną

Foto: Bloomberg

Prezes Grupy TUI Friedrich Joussen ujawnił plany koncernu dotyczące rozwoju technologii. – W znaczący sposób zmniejszyliśmy naszą zależność od tradycyjnej działalności touroperatorskiej. Rozwój grupy będzie dalej zmierzał w kierunku stworzenia jednej, wspólnej platformy – mówi, cytowany przez brytyjski portal branżowy Travel Weekly.

Plan ma być zrealizowany w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Chodzi o wykorzystywanie tych samych rozwiązań na wszystkich rynkach, na jakich koncern działa. Mowa zarówno o systemach informatycznych, zakupach czy aplikacjach. Kiedy tylko pojawi się nowa funkcjonalność, będzie dostępna wszędzie.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

– Być może będziemy sprzedawać inaczej na poszczególnych rynkach, ale przez jeden system – zapowiada Joussen. – Podobnie jest z samochodem Formuły 1, różni kierowcy mogą go prowadzić w odmiennym stylu, ale nadal jest to ten sam samochód – dodaje.

Spółki należące do grupy nadal będą rozliczały się osobno, ale wprowadzenie jednego spójnego systemu uprości prowadzenie biznesu i zwiększy jego skalę. Choć modyfikacje nie oznaczają, że pracownicy zaczną tracić zatrudnienie, to zakres ich obowiązków czy rodzaj stanowisk mogą się zmieniać. Joussen dodaje też, że oszczędności pochodzące z lepszego wykorzystania technologii będą przeznaczane na zwiększenie efektywności.

Reklama
Reklama

Prezes Grupy TUI Friedrich Joussen ujawnił plany koncernu dotyczące rozwoju technologii. – W znaczący sposób zmniejszyliśmy naszą zależność od tradycyjnej działalności touroperatorskiej. Rozwój grupy będzie dalej zmierzał w kierunku stworzenia jednej, wspólnej platformy – mówi, cytowany przez brytyjski portal branżowy Travel Weekly.

Plan ma być zrealizowany w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Chodzi o wykorzystywanie tych samych rozwiązań na wszystkich rynkach, na jakich koncern działa. Mowa zarówno o systemach informatycznych, zakupach czy aplikacjach. Kiedy tylko pojawi się nowa funkcjonalność, będzie dostępna wszędzie.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Dwa nowe salony Join UP! Polska. Tym razem w Poznaniu i Wrocławiu
Biura Podróży
Nowy szef marketingu w Urlop.pl. "Wiem jak stworzyć markę z charakterem"
Biura Podróży
Pokój w wakacyjnym hotelu inny niż obiecywało biuro podróży? Klient może nie jechać
Biura Podróży
Unia Europejska zaostrza przepisy dotyczące turystyki. „Klienci uciekną z biur podróży”
Reklama
Reklama