Rainbow: Nasi klienci zażyczyli sobie więcej wygód

Dla rodzin – pięciogwiazdkowe hotele. Dla dzieci – więcej klubów z animacjami. Dla seniorów – tani wypoczynek poza sezonem. Prezes biura podróży Rainbow Grzegorz Baszczyński wyjaśnia, co nowego przygotował dla turystów na sezon Lato 2020

Publikacja: 11.09.2019 08:04

Grzegorz Baszczyński: Uzupełniliśmy półkę z hotelami pięciogwiazdkowymi

Grzegorz Baszczyński: Uzupełniliśmy półkę z hotelami pięciogwiazdkowymi

Foto: Materiały prasowe

Filip Frydrykiewicz: Rainbow rozpoczął sprzedaż wyjazdów na lato 2020 roku. W ofercie dodaliście aż pięćdziesiąt „hoteli premium”. Co to za hotele?

Czytaj: „Rainbow: Mamy więcej hoteli rodzinnych na przyszłe wakacje”

Grzegorz Baszczyński, prezes biura podróży Rainbow: Premium to jedynie hasło, tak naprawdę rozumiem pod nim dużo więcej niż znaczy dosłownie. Ale po kolei. Zakontraktowaliśmy 50 nowych hoteli w formule kontraktów gwarancyjnych z całkowitą wyłącznością dla Rainbow na polskim rynku. Przede wszystkim chodzi o obiekty w Grecji i Turcji. Wszystkie są bardzo dobrej jakości, przy czym są to hotele cztero- i pięciogwiazdkowe, z przewagą tych drugich. I wszystkie – co jest bardzo ważne – spełniają wymóg obiektów rodzinnych.

Ktoś powie, że z czterema gwiazdkami to różnie bywa, czasem te cztery gwiazdki to tak jak w szkole dwójka wyciągnięta za uszy na trójkę. Dlatego chcę podkreślić, że to są hotele na co najmniej czwórkę z plusem.

Warto też podkreślić, że wiele z nich to są hotele znanych, także na polskim rynku, sieci: Labranda w Turcji i Grecji, Dessole, Kipriotis, Aldemar czy Louis w Grecji i wreszcie dawny Magic Life zarządzany kiedyś przez markę TUI.

Wszystkie te obiekty tylko wzbogacają naszą ofertę, bo nie wycofujemy hoteli, którymi dysponowaliśmy w obecnym sezonie, ale ją rozszerzamy o tę pokaźną pulę nowych obiektów. Wiążemy z nimi duże nadzieje, bo między innymi na ich podstawie zwiększymy na przyszły sezon liczbę miejsc w Turcji i Grecji.

Mówi pan, że „spełniają wymóg rodzinności”, w czym się to przejawia?

Większość mieści się tuż przy plaży i ma zaplecze w postaci kilku basenów, zjeżdżalni, parków wodnych, klubów dla dzieci i bogatej oferty animacyjnej. Podam przykład – są wśród nich dwa hotele, a właściwie całe wioski wakacyjne, które zdobyły popularność pod nazwą Magic Life by TUI. TUI je sprzedał i teraz sieć nazywa się Waterworld by MP Hotels, ale obydwa obiekty są nadal w czołówce najpopularniejszych hoteli rodzinnych w Turcji. To są ogromne kompleksy, w których jest co robić przez cały tydzień, nie trzeba nawet ich opuszczać.

Co się stało, że w jednym sezonie przyłączacie tak dużą pulę ekskluzywnych obiektów?

Przeprowadziliśmy szerokie badania wśród nie tylko klientów naszej marki, ale też klientów innych bur podróży. Wyraźnie wynika z nich, że Rainbow jest niedoreprezentowany w segmencie wysokiej klasy hoteli rodzinnych, co z kolei nadzwyczaj dobrze wychodzi naszej konkurencji, szczególnie TUI. Oferta ta jest więc z jednej strony próbą uzupełnienia i poszerzenia naszej oferty w segmentach, w których mieliśmy wyraźne braki, a z drugiej strony odpowiedzią na zapotrzebowania naszych własnych klientów, którzy takiego produktu szukają.

Wykorzystaliśmy przy tym dobry moment w Grecji. Ten rok okazał się bowiem dla tamtejszej branży turystycznej gorszy niż poprzednie, greccy hotelarze byli więc bardziej skłonni do negocjowania, zarówno cen jak i warunków umowy.

Co jeszcze pokazały badania?

Na przykład okazało się, że często ludzie, którzy jeżdżą z nami zimą na egzotyczne wycieczki, narzekali, że nie znajdują u nas dla siebie ofert letniego wypoczynku z wyższej półki. Teraz, dzięki uzupełnieniu naszego programu o hotele najwyższej jakości, to się zmieniło.

To nie znaczy, że zmienił się trend na rynku – po prostu na naszych półkach było trochę za mało towaru z metką „pięć gwiazdek”. Naprawiamy ten błąd.

Jeszcze jakieś nowości?

Zmieniliśmy też podejście do kontraktowania pokojów – w poszczególnych hotelach bierzemy teraz pokoje różnych rodzajów, w danym obiekcie będzie więc dostępna większa ich różnorodność. Inaczej mówiąc – jeśli hotel ma na przykład pięć rodzajów pokojów, to sprzedajemy je teraz wszystkie, a wcześniej kontraktowaliśmy zwykle tylko dwa rodzaje, najczęściej te najtańsze.

Za tym poszła zmiana w systemie rezerwacyjnym, z którego korzystają agenci turystyczni i prezentacja na stronie dla klientów. Kiedyś nasz system sam podpowiadał i wybierał za klienta typ pokoju, teraz turysta może sam zdecydować. Pokażemy mu precyzyjny opis każdego typu pokoju wraz ze zdjęciami, podamy metraż, wyposażenie, a nawet jaki ma widok z okna. To też ukłon w stronę klientów rodzinnych i klientów z segmentu premium, bo wcześniej proponowaliśmy raczej tańsze rozwiązania, które mogły nie odpowiadać ich oczekiwaniom. Teraz przedstawiamy ich całą paletę, pozwalając klientom decydować.

Innym efektem zwiększenia liczby hoteli dla rodzin będzie zwiększenie liczby naszych Figloklubów, z niesamowicie bogatym, autorskim programem animacyjnym dla dzieci. Na sezon 2020 zaoferujemy aż 70 takich hoteli.

Mamy także w ofercie nowy koncept wczasów. Jest to oferta dla seniorów – w moim przekonaniu pierwsza prawdziwa taka na polskim rynku, dokładnie trafiająca w potrzeby tej grupy klientów. Demografia jest nieubłagana – społeczeństwo się starzeje, ale jednocześnie żyjemy coraz dłużej. Obecnie 60-latek ma średnio około 20 lat życia przed sobą i to życia w dobrej formie, więc ten nowoczesny senior to nie ten sam senior sprzed kilkunastu lat. Ci ludzie chcą aktywnie spędzać czas, chcą się rozwijać i chcą wyjeżdżać, co przy rosnącej zamożności społeczeństwa powinno być dostępne dla coraz szerszej grupy ludzi.

Nasz koncept nazwaliśmy Spokojne wakacje 50+, bo w badaniach wyszło, że ta grupa nie chce być nazywana seniorami.

Dokąd i za ile mogą pojechać seniorzy?

To głównie tygodniowe wyjazdy do krajów basenu Morza Śródziemnego – Grecja, Turcja, Hiszpania – organizowane przed i po sezonie, czyli w kwietniu, maju i październiku.

Ceny będą naprawdę bardzo atrakcyjne, są w przedziale od 1700 do 2000 złotych. W tym jest przelot, noclegi i wyżywienie (trzy posiłki z napojami lub all inclusive) w hotelu trzy- lub czterogwiazdkowym. W cenę zawsze wliczona jest także jedna wycieczka fakultatywna.

Jedyny warunek, żeby skorzystać z takiego pakietu, to ten, że jedna z wyjeżdżających osób ukończyła 50 lat. Te same świadczenia dostaną wszyscy uczestnicy wycieczki. Mogą jechać sami seniorzy, rodzice z dziećmi, dziadkowie z wnukami lub inne osoby powiązane rodzinnie lub towarzysko.

Spokojne wakacje 50+ powinny pojawić się w sprzedaży od końca tego tygodnia.

Obmyślając ten produkt wzorowaliśmy się na pomyśle hiszpańskim – kilka lat temu Unia Europejska, a potem rząd Hiszpanii, dopłacały do wypoczynku seniorów z różnych krajów w Hiszpanii. Chodziło o zapełnienie hoteli poza sezonem. To się sprawdziło, seniorzy chętnie jeździli. Wprawdzie u nas nie ma dopłat, ale koncept wyjątkowo tanich wczasów pozostał.

Czy w związku z planami budowy lotniska w Radomiu i wypraszaniem czarterów z Warszawy zmienia się coś w rozkładach lotów Rainbowa?

Pojawi się w naszej ofercie trochę rejsów z Modlina. Bardzo ładnie rozwija się także nasza współpraca z lotniskiem w Łodzi. Nie dlatego, że akurat mamy w tym mieście siedzibę, ale dlatego, że klienci, którzy dotąd jeździli na wakacje z Warszawy coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie im dajemy tu na miejscu. W nowym sezonie planujemy więc siedem kierunków z tego portu, w tym cztery nowe: Rodos, Korfu, Heraklion i Bodrum.

Czy przewiduje pan w nowym sezonie wzrost liczby klientów?

Liczę na wzrost w Turcji, Egipcie, Grecji, Tunezji i Bułgarii, ale jest za wcześnie, aby wskazywać, jak duży ten wzrost będzie. W Grecji w tym sezonie nieco zmniejszyliśmy program w stosunku do roku 2018, zakładam więc, że wrócimy do tego lepszego wyniku. To nadal kierunek numer jeden w Polsce, stąd też między innymi nasze inwestycje hotelowe na greckich wyspach.

Z kolei w Turcji cały czas gonimy konkurencję, bo moim zdaniem mamy nieco za mało tego towaru w stosunku do TUI czy Itaki. Stąd znaczne zwiększenie programu tureckiego i spore poszerzenie portfolio hotelowego na Riwierze Tureckiej.

Zobacz też: „Prezes Rainbowa: Jestem zadowolonym hotelarzem z przypadku”

Filip Frydrykiewicz: Rainbow rozpoczął sprzedaż wyjazdów na lato 2020 roku. W ofercie dodaliście aż pięćdziesiąt „hoteli premium”. Co to za hotele?

Czytaj: „Rainbow: Mamy więcej hoteli rodzinnych na przyszłe wakacje”

Pozostało 98% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"