Reklama
Rozwiń
Reklama

Google pakietuje w Europie

Google sprawdza, jak się sprzedadzą pakiety turystyczne z wyników wyszukiwania. Pierwszymi testującymi są Brytyjczycy i Niemcy

Publikacja: 07.04.2017 07:58

Google pakietuje w Europie

Foto: Pixabay

Pakiety będą obejmowały przelot połączony z zakwaterowaniem. Oliver Heckmann, wiceprezes Google’a do spraw inżynieryjnych, poinformował na zorganizowanym przez Skift forum, że produkt nadal znajduje się w fazie testowej.

I choć w rozumieniu ustawy dwie połączone usługi tworzą imprezę turystyczną, Heckmann uważa podaje, że koncern nie zajmuje się sprzedażą gotowych ofert. – Chodzi o inne doświadczenie – mówi Heckmann. – To jest narzędzie do wyszukiwania, które pozwala kupować poszczególne składowe oddzielnie lub łącznie – wyjaśnia wiceprezes. Klienci nie znajdą w wyszukiwarce gotowego pakietu.

Choć Skift przypomina, że sprzedażą ofert turystycznych w grupie metawyszukiwarek zajmował się już Kayak, Google przedstawia siebie jako prekursora na rynku. Wsparcia udzielą mu Distribute Travel, dostawca rozwiązań technologicznych dla branży turystycznej w Wielkiej Brytanii, i Peakwork, firma działająca w Niemczech. Ceny pakietów dyktują najwięksi gracze, m.in. Lufthansa Holidays i Air Berlin Holidays. Google prowadzi także rozmowy z TUI.

Google zainteresował się pakietowaniem, bo w Europie to wciąż jedna z najpopularniejszych form kupowania wyjazdów. Tylko w Wielkiej Brytanii około połowa wycieczek o charakterze wypoczynkowym to właśnie gotowe imprezy turystyczne.

– W zasadzie wykraczamy poza dynamiczne pakietowanie i zbieramy informacje, jakie znajdują się w naszej pamięci dotyczącej przelotów oraz hoteli, i pozwalamy użytkownikom tworzyć najlepsze kombinacje – wyjaśnia Heckmann. Ponieważ projekt znajduje się w fazie testowej, nie każdy użytkownik będzie miał na razie dostęp do tak stworzonej oferty.

Reklama
Reklama

Google jako pierwsza metawyszukiwarka pokazuje w Europie także kolejowe połączenia międzymiastowe. W Europie ma to o tyle znaczenie, że mieszkańcy Starego Kontynentu w zeszłym roku wydali na dojazd z miasta do miasta ponad miliard dolarów.

Pakiety będą obejmowały przelot połączony z zakwaterowaniem. Oliver Heckmann, wiceprezes Google’a do spraw inżynieryjnych, poinformował na zorganizowanym przez Skift forum, że produkt nadal znajduje się w fazie testowej.

I choć w rozumieniu ustawy dwie połączone usługi tworzą imprezę turystyczną, Heckmann uważa podaje, że koncern nie zajmuje się sprzedażą gotowych ofert. – Chodzi o inne doświadczenie – mówi Heckmann. – To jest narzędzie do wyszukiwania, które pozwala kupować poszczególne składowe oddzielnie lub łącznie – wyjaśnia wiceprezes. Klienci nie znajdą w wyszukiwarce gotowego pakietu.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biura Podróży
Nowe korzyści i nowe obowiązki biur podróży – Sejm zmienił ustawę o imprezach turystycznych
Biura Podróży
„Gdzieś bym poleciał”. Łowca Okazji zaproponuje kierunek, znajdzie najlepszy termin i cenę
Biura Podróży
Rainbow zabrał mamy zastępcze na tygodniowe wakacje do Tunezji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama