Niemiecki parlament przyjął nową ustawę turystyczną wdrażającą dyrektywę unijną o imprezach i powiązanych usługach turystycznych. Według Niemieckiego Związku Turystycznego (Deutscher ReiseVerband – DRV), zmian będzie bardzo dużo. Organizacja zebrała je w jednym dokumencie graficznym, przygotowanym przez ponad 60 ekspertów podzielonych na kilka grup roboczych.
– Teraz branża może przygotować się na wejście nowych przepisów. Model opracowany przez DRV jest do tego dobrą podstawą. Można już zacząć wdrażać konkretne rozwiązania – mówi Dirk Inger, dyrektor zarządzający DRV.
Zmiany wynikające z implementacji dyrektywy unijnej dotyczą zarówno agentów stacjonarnych, jak i sprzedających przez telefon i internet. Zmienią się m.in. zasady współpracy między usługodawcami, touroperatorami i biurami agencyjnymi. Jednym z nowych obowiązków będzie poinformowanie klientów jeszcze przed złożeniem rezerwacji o rodzaju kupowanych produktów turystycznych i przysługującej im ochronie.
Opracowanie po wydrukowaniu liczy ponad cztery metry długości. Pokazano w nim w formie obrazkowej poszczególne etapy sprzedaży i związane z nimi dodatki do systemów rezerwacyjnych. Zdaniem ekspertów z DRV odpowiednio dobrane narzędzia same rozpoznają, na jakim etapie jest sprzedaż, i wydrukują dokumenty do podpisania. Formularzy na poszczególne fazy sprzedaży jest bowiem aż siedem.
DRV podaje, że teraz zajmie się przygotowaniem gotowych scenariuszy działania, które poprowadzą agencje turystyczne przez okres przejściowy.