W czasie kongresu zorganizowanego przez niemiecki magazyn branżowy „FVW” Friedrich Joussen, prezes Grupy TUI, przyznał, że bacznie obserwuje rozwój nowych technologii.
Jedną z nich jest blockchain, czyli rozproszona baza danych do księgowania transakcji. TUI chce ją wykorzystywać m.in. do zarządzania hotelami. – Blockchain to nowy internet – mówi Joussen. Jego zdaniem technologia może się przydać w ewidencjonowaniu łóżek w hotelach, kabin na statkach rejsowych i miejsc w samolotach. Dzięki niemu możliwe jest ograniczenie ryzyka związanego z kontraktowaniem miejsc, co dalej przełoży się na obniżenie cen wycieczek. Blockchain pozwala też poszerzyć ofertę, bo z zasobu hoteli mogą równocześnie korzystać wszystkie marki TUI bez konieczności rezerwowania puli.
Joussen opisuje, że w przyszłości system, który na razie rozwijany jest tylko na potrzeby Grupy, może stać się oddzielnym tworem i zostać udostępniony na zewnątrz, na przykład partnerom hotelowym, żeby mogli samodzielnie zamieszczać tam informacje o dostępności miejsc. – Nasz blockchain mógłby stać się czymś takim jak Amadeus dla przelotów – tłumaczy Joussen.
– Millennialsi to pokolenie, które doświadcza, które kolekcjonuje przeżycia – uważa Joussen. Jak mówi, dla TUI oznacza to przejście od typowej sprzedaży do skupienia się na wartości marki i jej oferty.
Firma będzie w przyszłości kładła większy nacisk na technologię mobilną i aplikacje internetowe. Ma to umożliwić lepszy kontakt z klientem, zarówno przed jego podróżą, w jej trakcie, jak i po niej. Wzrosnąć ma też sprzedaż usług już po przybyciu na wypoczynek. – Będziemy firmą przede wszystkim mobilną – zapowiada Joussen. Jako nowych rozwiązań podaje aplikację informującą klientów o godzinach odjazdu autokarów z hotelu na lotnisko. Jej wdrożenie ograniczyło liczbę telefonów do centrum obsługi klienta TUI, co przełożyło się na niższe koszty obsługi.