My Travel zamknęło sezon przychodami w wysokości 105 milionów złotych. To o 33 procent więcej niż rok wcześniej (79 mln). Zysk przed opodatkowaniem wyniesie 600 tysięcy złotych, będzie więc o 43 procent większy od zeszłorocznego. – Średnio na jeden punkt przypada prawie milion złotych obrotów. Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to imponująca suma, ale w kolejnym roku mamy nadzieję dojść do 1,2 miliona, a w przyszłości do 1,6 miliona – 2 milionów złotych – wyjaśnia prezes firmy Damian Ozga.
My Travel działa na zasadzie udzielania franczyzy. Celuje w wyszukiwaniu współpracowników w małych miejscowościach. Chce bowiem wypełnić niszę i dotrzeć do klientów, którzy nie korzystają swobodnie z Internetu, nie mają też blisko punktów sprzedaży usług turystycznych. A jeśli są to rodziny wielodzietne, korzystające z programu społecznego 500+, tym lepiej. Tylko w ostatnich tygodniach My Travel otworzyło punkty sprzedaży w Barlinku, Kozienicach, Wolsztynie, Bolesławcu, Kwidzyniu i Lubawce. Ale zdobywa też przyczółki w dużych miastach – ostatnio w galerii handlowej Focus w Bydgoszczy i w nowo otwartej Galerii Północnej w Warszawie.
Rozjaśnianie salonów
W ciągu dziesięciu lat od powstania firma wyrosła na największą sieć agentów turystycznych w kraju. W tym roku liczba jej sklepów sięgnęła 115. Dla porównania – dwie konkurencyjne firmy, Wakacje.pl i Travelplanet.pl, mają ich, odpowiednio, 98 i 87. Wprawdzie My Travel ustępuje im w sumie obrotów, ale trzeba pamiętać, że większa część ich transakcji jest wynikiem działania ich stron internetowych.
Firma ciągle się rozwija. – Zamykamy punkty nierentowne lub nieperspektywiczne a otwieramy nowe – wyjaśnia Ozga. – O tym, że warto z nami współpracować, niech świadczy fakt, że są wśród nas franczyzobiorcy, którzy prowadzą dwa, a nawet trzy salony – wyjaśnia Ozga.
Ostatni rok zaznaczył się też wprowadzeniem nowej organizacji pracy – firma powołała wiosną spółkę MT Online, na czele której stanęła dotychczasowa dyrektor sprzedaży i marketingu Alina Dybaś. Zadaniem nowego podmiotu jest rozwijanie internetowego kanału sprzedaży. Z kolei dyrektor rozwoju Przemysław Ciesielski został dyrektorem zarządzającym My Travel i wiceprezesem spółki (więcej: „My Travel z nowymi prezesami”). W połowie roku My Travel zatrudniła też regionalnego kierownika sprzedaży. Teraz jest ich dwóch, jeden opiekuje się zachodnią Polską, drugi – wschodnią. – Ich rola jest bardzo ważna. Nie tylko utrzymują codzienny kontakt z naszymi franczyzobiorcami, ale też uczestniczą w otwarciach nowych salonów i doradzają sprzedawcom w pierwszym okresie ich działania – wyjaśnia Ozga.