Samotne Brytyjki coraz śmielej ruszają w świat

O 14 procent wzrosła w 2017 roku liczba klientów podróżujących w pojedynkę z brytyjskim biurem specjalizującym się w wysyłaniu singli 101 Singles Holidays. Na samotne wyprawy najczęściej wybierają się kobiety, najchętniej do Indii

Publikacja: 11.01.2018 00:47

Samotne Brytyjki coraz śmielej ruszają w świat

Foto: Filip Frydrykiewicz

Najszybciej rosnącą grupą klientów brytyjskiego touroperatora 101 Singles Holidays są kobiety po 50 roku życia, wynika z danych biura. W 2017 roku z jego usług skorzystało 62 656 osób. Kobiety stanowiły 63 procent wszystkich klientów, 37 procent to mężczyźni. Dla porównania – w 2014 roku rozkład wyglądał nieco inaczej, kobiet było 58 procent, a mężczyzn 42 procent.

Analiza kierunków wyjazdów pokazała, że najszybciej popularność zdobywają Indie, na drugim miejscu znalazły się Włochy, a na trzecim Sri Lanka. Zdaniem touroperatora ten pierwszy kraj zyskuje dzięki serialowi dokumentalnemu „The Real Marigold Hotel” emitowanemu w BBC One i BBC Two. Przedstawia on starszych celebrytów, którzy podróżują po Indiach i poznają ich kulturę.

W 2017 roku liczba rezerwacji wzrosła o 14 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Biuro szacuje, że w tym roku sprzedaż wzrośnie o kolejne 11 procent. Okazało się również, że średni wiek klienta podróżującego w pojedynkę to 57 lat (54 lata w 2014 roku), przy czym 70 procent z nich liczy co najmniej 50 lat.

Średnio każdy wydał u touroperatora 1374 funty (nie licząc wydatków na miejscu), czyli o 24 procent więcej niż w 2014 roku. Organizator tłumaczy, że zmiana ta nie wynika ze wzrostu cen, ale raczej z tego, że klienci częściej podróżują do egzotycznych krajów.

– Liczba samotnych osób w Wielkiej Brytanii rośnie od 15 lat, wiele osób żyjących w związkach także decyduje się na samotne wakacje, często jest to związane z chęcią spędzenia czasu w ulubiony sposób, na przykład jeżdżąc na nartach, grając w golfa czy praktykując jogę – mówi Cathy Winston z 101 Singles Holidays. – Największy wzrost obserwujemy wśród kobiet po 50 roku życia. Wcześniej grupa ta była niechętnie nastawiona do podróżowania w pojedynkę, ale kobiety samotne, rozwiedzione i wdowy są dziś odważniejsze i bardziej niezależne finansowo niż wcześniej – wyjaśnia Winston.

Dodaje, że boom w podróżach singli to jeden z najbardziej wyraźnych trendów w turystyce w ostatnich latach. Wiele firm uruchomiło ofertę dla tej grupy klientów i szybko zorientowało się, jak duży jest popyt na takie wycieczki.

Najszybciej rosnącą grupą klientów brytyjskiego touroperatora 101 Singles Holidays są kobiety po 50 roku życia, wynika z danych biura. W 2017 roku z jego usług skorzystało 62 656 osób. Kobiety stanowiły 63 procent wszystkich klientów, 37 procent to mężczyźni. Dla porównania – w 2014 roku rozkład wyglądał nieco inaczej, kobiet było 58 procent, a mężczyzn 42 procent.

Analiza kierunków wyjazdów pokazała, że najszybciej popularność zdobywają Indie, na drugim miejscu znalazły się Włochy, a na trzecim Sri Lanka. Zdaniem touroperatora ten pierwszy kraj zyskuje dzięki serialowi dokumentalnemu „The Real Marigold Hotel” emitowanemu w BBC One i BBC Two. Przedstawia on starszych celebrytów, którzy podróżują po Indiach i poznają ich kulturę.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Anex Tour świętował udany rok. "W tym sezonie obsłużymy już pół miliona klientów"
Biura Podróży
„Turystyka - bez barier”. Dzieci i seniorzy odwiedzili Dolny Śląsk z Polską Izbą Turystyki
Biura Podróży
Nowy zarząd SITE Poland. Anastazja Szerkus przejmuje stery od Piotra Cieślaka
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biura Podróży
Pięciogwiazdkowe wakacje w Grecji od Rainbowa można wylicytować na aukcji WOŚP-u
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego