Esky: Cel – więcej Ameryki Południowej, USA i Europy

Internetowy agent turystyczny eSky wypracował w 2017 roku prawie 135 milionów złotych przychodów i zysk operacyjny EBITDA w wysokości około 23 milionów złotych

Publikacja: 25.04.2018 12:19

W tym roku eSky zamierza wejść na rynek argentyński

W tym roku eSky zamierza wejść na rynek argentyński

Foto: Bloomberg

Jak podaje w komunikacie Grupa eSky, wywodząca się z Polski, ale działająca też w innych krajach Europy Środkowo–Wschodniej i w Ameryce Południowej, w 2017 roku wypracowała prawie 135 milionów złotych przychodów netto z prowadzonej działalności i zysk operacyjny EBITDA na poziomie około 23 milionów złotych. Dwuletnia dynamika wzrostu EBITDA grupy wyniosła 66 procent, a całkowita wartość dokonanych transakcji (Total Transaction Value) w 2017 roku przekroczyła 1,1 miliarda złotych.

Przychody eSky.pl

„Ambitne plany Grupy na 2018 i kolejne lata zakładają m.in. dalszą ekspansję w Ameryce Południowej oraz USA, wejście na wybrane rynki europejskie oraz rozwój oferty pakietowej dla użytkowników” – czytamy w komunikacie.

EBITDA eSky.pl

Źródło: eSky.pl

– Systematycznie rośniemy, inwestujemy zarówno w nowe rynki, rozwiązania produktowe, jak i technologie – wyjaśnia cytowany tam wiceprezes Łukasz Neska. – Obrana kilka lat temu strategia przynosi bardzo dobre rezultaty. Mamy bardzo dobre pozycje na kluczowych dla nas rynkach, czyli w Polsce, Brazylii, Rumunii i Bułgarii. W pozostałych krajach jesteśmy lub wkrótce będziemy w pierwszej trójce największych pod względem przychodów agentów turystycznych online.

Od 2015 roku Grupa eSky rozwija także swoje rozwiązania technologiczne, dzięki którym możliwa jest integracja danych od ponad 100 linii lotniczych i od hoteli. W ofercie eSky klienci mogą znaleźć pakiety łączące lot i nocleg z ponad milionem apartamentów i hoteli na świecie.

W 2018 i w kolejnych latach firma zamierza wejść m.in. do Argentyny, Urugwaju, Chile, Ekwadoru i Meksyku. Myślimy też o zaadresowaniu społeczności hiszpańskojęzycznej w USA. – Mamy mocne kompetencje właśnie na rynkach hiszpańskojęzycznych, stąd decyzja, by nasz serwis eDestinos.com skierować również do odbiorców w Stanach Zjednoczonych. Ponadto, zamierzamy poszerzyć obecność w Europie. Dotychczas byliśmy skoncentrowani na krajach z pasa środkowo-wschodniego od Polski, przez Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, Mołdawię, Bułgarię, aż do Turcji. Teraz przyglądamy się także krajom europejskiej północnej i zachodniej  Europy – dodaje Neska.

Jak podaje w komunikacie Grupa eSky, wywodząca się z Polski, ale działająca też w innych krajach Europy Środkowo–Wschodniej i w Ameryce Południowej, w 2017 roku wypracowała prawie 135 milionów złotych przychodów netto z prowadzonej działalności i zysk operacyjny EBITDA na poziomie około 23 milionów złotych. Dwuletnia dynamika wzrostu EBITDA grupy wyniosła 66 procent, a całkowita wartość dokonanych transakcji (Total Transaction Value) w 2017 roku przekroczyła 1,1 miliarda złotych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Rekordowe wyniki Rainbowa. Akcjonariusze odbiorą nawet 175 milionów złotych
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"