TUI uspokaja niemieckich agentów

Prezes TUI Friedrich Joussen wielokrotnie zapowiadał, że TUI stanie się platformą cyfrową. Deklaracje wzbudziły niepokój agentów, w końcu głos w sprawie zabrali szefowie niemieckiego oddziału

Publikacja: 22.02.2019 08:34

TUI uspokaja niemieckich agentów

Foto: Bloomberg

Po deklaracjach prezesa Grupy TUI Friedricha Joussena, że firma będzie dążyć do zwiększenia sprzedaży przez internet, w sieci agencyjnej zawrzało. Szefowie sprzedaży niemieckiego TUI Hubert Kluske i Michael Knapp napisali do agentów list, w którym wyjaśniają podstawy strategii sprzedaży touroperatora.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

Wypowiedzi prezesa, tłumaczą Kluske i Knapp, dotyczą całego koncernu, a nie konkretnie TUI Deutschland. Każdy rynek ma swoją specyfikę, ale niemiecki klient także zaczyna się zmieniać. Pojawiają się nowi gracze, którzy dzięki swoim modelom biznesowym osiągają olbrzymie wzrosty. Na wyzwania z tym związane musi przygotować się cała branża, nie tylko klasyczni touroperatorzy, ale też sieć agencyjna.

W Niemczech TUI nadal stawia na stacjonarne biura sprzedaży, które obsługują wielu klientów. Rozbudowuje sieć salonów własnych i franczyzowych, opracował nawet nową formułę dla tych biur.

Jednocześnie, podążając za klientami, rozwija stronę TUI.com. To właśnie stamtąd pochodzą informacje o potrzebach turystów, na podstawie których powstają oferty wakacyjne. Ta strategia będzie kontynuowana, ale na bazie współpracy ze wszystkimi partnerami sprzedażowymi.

Plan działania został już wstępnie opracowany, w tym roku projekt nabierze bardziej konkretnych kształtów. TUI chce pracować z agentami, ale oczekuje, że oni też będą mieli odwagę zmierzyć się ze zmianami, które zachodzą na rynku.

Po deklaracjach prezesa Grupy TUI Friedricha Joussena, że firma będzie dążyć do zwiększenia sprzedaży przez internet, w sieci agencyjnej zawrzało. Szefowie sprzedaży niemieckiego TUI Hubert Kluske i Michael Knapp napisali do agentów list, w którym wyjaśniają podstawy strategii sprzedaży touroperatora.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

Biura Podróży
Prawie 5,5 miliona wycieczek z biurami podróży. Dokładnie tyle, ile w roku 2019
Biura Podróży
Traveldata: Październikowe ceny w biurach podróży wyraźnie wyhamowały
Biura Podróży
Lato 2024 w biurach podróży - Turcja liderem przedsprzedaży, najwięcej wyjazdów w czerwcu
Biura Podróży
Mapa cen wycieczek czerwona od podwyżek. A najbardziej Portugalia i Albania
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Biura Podróży
Brytyjski rząd: Biura podróży zbyt skrępowane przepisami. To hamuje turystykę
Biura Podróży
DER Touristik: Turyści kupują wcześniej, wybierają luksusy, jadą na dłużej