TUI uspokaja niemieckich agentów

Prezes TUI Friedrich Joussen wielokrotnie zapowiadał, że TUI stanie się platformą cyfrową. Deklaracje wzbudziły niepokój agentów, w końcu głos w sprawie zabrali szefowie niemieckiego oddziału

Publikacja: 22.02.2019 08:34

TUI uspokaja niemieckich agentów

Foto: Bloomberg

Po deklaracjach prezesa Grupy TUI Friedricha Joussena, że firma będzie dążyć do zwiększenia sprzedaży przez internet, w sieci agencyjnej zawrzało. Szefowie sprzedaży niemieckiego TUI Hubert Kluske i Michael Knapp napisali do agentów list, w którym wyjaśniają podstawy strategii sprzedaży touroperatora.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

Wypowiedzi prezesa, tłumaczą Kluske i Knapp, dotyczą całego koncernu, a nie konkretnie TUI Deutschland. Każdy rynek ma swoją specyfikę, ale niemiecki klient także zaczyna się zmieniać. Pojawiają się nowi gracze, którzy dzięki swoim modelom biznesowym osiągają olbrzymie wzrosty. Na wyzwania z tym związane musi przygotować się cała branża, nie tylko klasyczni touroperatorzy, ale też sieć agencyjna.

W Niemczech TUI nadal stawia na stacjonarne biura sprzedaży, które obsługują wielu klientów. Rozbudowuje sieć salonów własnych i franczyzowych, opracował nawet nową formułę dla tych biur.

Jednocześnie, podążając za klientami, rozwija stronę TUI.com. To właśnie stamtąd pochodzą informacje o potrzebach turystów, na podstawie których powstają oferty wakacyjne. Ta strategia będzie kontynuowana, ale na bazie współpracy ze wszystkimi partnerami sprzedażowymi.

Plan działania został już wstępnie opracowany, w tym roku projekt nabierze bardziej konkretnych kształtów. TUI chce pracować z agentami, ale oczekuje, że oni też będą mieli odwagę zmierzyć się ze zmianami, które zachodzą na rynku.

Po deklaracjach prezesa Grupy TUI Friedricha Joussena, że firma będzie dążyć do zwiększenia sprzedaży przez internet, w sieci agencyjnej zawrzało. Szefowie sprzedaży niemieckiego TUI Hubert Kluske i Michael Knapp napisali do agentów list, w którym wyjaśniają podstawy strategii sprzedaży touroperatora.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

Biura Podróży
TUI otwiera nowe salony z wycieczkami. „Klienci potrzebują bezpośredniej rozmowy”
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Biura Podróży
Niemieckie biuro podróży: Kolejne opłaty niszczą turystykę zorganizowaną
Biura Podróży
Coral Travel świętował dobry sezon. Najlepszych sprzedawców nagrodził podczas gali
Biura Podróży
Ceny w biurach podróży przestają spadać. Koniec serii przecen?
Biura Podróży
Niemiecka gospodarka słabnie. Biura podróży tego nie odczuwają, ale tylko na razie