Reklama

Agent lepszy od asystenta głosowego

Touroperator Kuoni przeprowadził eksperyment, w którym zapytał o kierunki wakacyjne agentów turystycznych i asystenta głosowego. Okazało się, że maszyna wciąż nie dorównuje człowiekowi

Publikacja: 28.02.2019 06:35

Agent lepszy od asystenta głosowego

Foto: Kuoni (kadr z filmu)

Kuoni zaprosił kilku pracowników swoich salonów firmowych do udziału w niecodziennym eksperymencie. Ich zadaniem było opowiedzenie o kierunkach turystycznych w sposób, w jaki przedstawiają je klientom.

Te same zadania musiał wykonać asystent głosowy. Wyniki doświadczenia dowodzą, że maszyna wyposażona w sztuczną inteligencję nie jest w stanie doradzić turyście tak, jak zrobi to profesjonalny sprzedawca.

Czytaj też: „Asystent Google pomoże zaplanować podróż”.

Jedno z zadań polegało na wskazaniu różnić między Antiguą a Meksykiem – podczas gdy asystent mówił o średniej długości życia mieszkańców tych miejsc, agent wymienił ich atrakcje.

Asystent, zapytany o różnicę między Patagonią a Chile, podał położenie geograficzne pierwszej krainy, a następnie opowiedział o papryczkach chili. Agent natomiast zwrócił uwagę na bogatą kulturę winiarską Chile i podkreślił, że do Patagonii warto wybrać się, aby podziwiać dziką naturę i Andy.

Reklama
Reklama

Maszyna nie umiała też wskazać najlepszego hotelu w Tajlandii, a o Bali powiedziała, że to rodzaj trawy. Z kolei przy Kapsztadzie przyznała, że warto odwiedzić to miasto, ale nie podała żadnego powodu. Agentka opowiedziała natomiast, jak obserwowała metropolię z okna podchodzącego do lądowania samolotu.

Czytaj też: „Stena Line uruchamia inteligentny chatbot”.

Jak wyjaśnia rzecznik prasowa Kuoni Rachel O’Reilly w rozmowie z brytyjskimi mediami branżowymi, eksperyment jest przedłużeniem kampanii prowadzonej pod koniec roku, w której biuro podróży przekonywało klientów, że warto rozmawiać z doświadczonymi agentami.

Film można obejrzeć na You Tubie, touroperator prezentuje go także w mediach społecznościowych.

Kuoni zaprosił kilku pracowników swoich salonów firmowych do udziału w niecodziennym eksperymencie. Ich zadaniem było opowiedzenie o kierunkach turystycznych w sposób, w jaki przedstawiają je klientom.

Te same zadania musiał wykonać asystent głosowy. Wyniki doświadczenia dowodzą, że maszyna wyposażona w sztuczną inteligencję nie jest w stanie doradzić turyście tak, jak zrobi to profesjonalny sprzedawca.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Itaka zapowiada powrót bezpośrednich lotów znad polskich jezior do egipskiego kurortu
Biura Podróży
Raport z cen wakacji 2026 – pierwsze podwyżki Turcji, Grecji i Wysp Kanaryjskich
Biura Podróży
Grecos z wyższą gwarancją na nowy sezon
Biura Podróży
Stowarzyszenia SOIT i GAR będą wspólnie rozwijać polską branżę incentive
Reklama
Reklama