Słaba sprzedaż południowych kierunków w Niemczech

W kwietniu wycieczki do krajów basenu Morza Śródziemnego sprzedawały się u niemieckich agentów lepiej niż w marcu, ale słabiej niż rok wcześniej

Publikacja: 23.05.2019 06:32

Słaba sprzedaż południowych kierunków w Niemczech

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak wynika z analizy Amadeus Leisure IT (dostawca systemu rezerwacyjnego dla agentów, wcześniej Traveltainment), w kwietniu tego roku popyt na wyjazdy do krajów basenu Morza Śródziemnego i Afryki Północnej był mniejszy niż w tym samym okresie rok temu – donosi portal FVW.

Co prawda sytuacja poprawiła się nieco w porównaniu z marcem, kiedy przychody w biurach stacjonarnych i internetowych spadły o 17 procent (średnia dla najważniejszych kierunków turystycznych), ale nadal były o kilkanaście procent mniejsze niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

W wypadku Riwiery Tureckiej zmiana na minus wyniosła 16 procent (w marcu było to minus 18 procent, licząc rok do roku). Z kolei sprzedaż wyjazdów do Hurghady spadła o 12 procent (o 28 procent w marcu), a do Marsa Alam o 17 procent (o 19 procent w marcu).

Czytaj też: „Więcej Turcji w TUI”.

Spadki nie ominęły też Grecji. W wypadku Krety (lotnisko Heraklion) wyniosły one 6 procent w kwietniu i 7 procent w marcu. Sprzedaż wycieczek na Rodos spadła o 11 procent w czwartym miesiącu roku i o 1 procent w trzecim. Dla Kos zmiana wyniosła odpowiednio minus 14 i minus 8 procent.

Spadła również sprzedaż wyjazdów do Hiszpanii – na Majorkę o 11 procent już drugi miesiąc z rzędu (z danych Amadeusa wynika, że trend spadkowy utrzymuje się od lutego 2018 roku), na Gran Canarię o 17 procent w kwietniu i 25 procent w marcu, na Fuerteventurę odpowiednio o 25 i 33 procent, a na Teneryfę 15 i 21 procent.

Zobacz też: „Niemcy chętniej wypoczywają blisko domu”.

Jak wynika z analizy Amadeus Leisure IT (dostawca systemu rezerwacyjnego dla agentów, wcześniej Traveltainment), w kwietniu tego roku popyt na wyjazdy do krajów basenu Morza Śródziemnego i Afryki Północnej był mniejszy niż w tym samym okresie rok temu – donosi portal FVW.

Co prawda sytuacja poprawiła się nieco w porównaniu z marcem, kiedy przychody w biurach stacjonarnych i internetowych spadły o 17 procent (średnia dla najważniejszych kierunków turystycznych), ale nadal były o kilkanaście procent mniejsze niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Biura Podróży
Korekta cen w biurach podróży. Wakacje tanieją, a najbardziej te w Turcji
Biura Podróży
Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja
Biura Podróży
Wierzyciele upadłego giganta turystycznego dostaną pieniądze. Czekali pięć lat
Biura Podróży
Nasz raport. Samolotem na wakacje – tam dolecisz czarterem z Polski
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biura Podróży
Tydzień podwyżek w biurach podróży. Cena Grecji przebiła kolejną barierę
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą