Słaba sprzedaż południowych kierunków w Niemczech

W kwietniu wycieczki do krajów basenu Morza Śródziemnego sprzedawały się u niemieckich agentów lepiej niż w marcu, ale słabiej niż rok wcześniej

Publikacja: 23.05.2019 06:32

Słaba sprzedaż południowych kierunków w Niemczech

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak wynika z analizy Amadeus Leisure IT (dostawca systemu rezerwacyjnego dla agentów, wcześniej Traveltainment), w kwietniu tego roku popyt na wyjazdy do krajów basenu Morza Śródziemnego i Afryki Północnej był mniejszy niż w tym samym okresie rok temu – donosi portal FVW.

Co prawda sytuacja poprawiła się nieco w porównaniu z marcem, kiedy przychody w biurach stacjonarnych i internetowych spadły o 17 procent (średnia dla najważniejszych kierunków turystycznych), ale nadal były o kilkanaście procent mniejsze niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

W wypadku Riwiery Tureckiej zmiana na minus wyniosła 16 procent (w marcu było to minus 18 procent, licząc rok do roku). Z kolei sprzedaż wyjazdów do Hurghady spadła o 12 procent (o 28 procent w marcu), a do Marsa Alam o 17 procent (o 19 procent w marcu).

Czytaj też: „Więcej Turcji w TUI”.

Spadki nie ominęły też Grecji. W wypadku Krety (lotnisko Heraklion) wyniosły one 6 procent w kwietniu i 7 procent w marcu. Sprzedaż wycieczek na Rodos spadła o 11 procent w czwartym miesiącu roku i o 1 procent w trzecim. Dla Kos zmiana wyniosła odpowiednio minus 14 i minus 8 procent.

Spadła również sprzedaż wyjazdów do Hiszpanii – na Majorkę o 11 procent już drugi miesiąc z rzędu (z danych Amadeusa wynika, że trend spadkowy utrzymuje się od lutego 2018 roku), na Gran Canarię o 17 procent w kwietniu i 25 procent w marcu, na Fuerteventurę odpowiednio o 25 i 33 procent, a na Teneryfę 15 i 21 procent.

Zobacz też: „Niemcy chętniej wypoczywają blisko domu”.

Jak wynika z analizy Amadeus Leisure IT (dostawca systemu rezerwacyjnego dla agentów, wcześniej Traveltainment), w kwietniu tego roku popyt na wyjazdy do krajów basenu Morza Śródziemnego i Afryki Północnej był mniejszy niż w tym samym okresie rok temu – donosi portal FVW.

Co prawda sytuacja poprawiła się nieco w porównaniu z marcem, kiedy przychody w biurach stacjonarnych i internetowych spadły o 17 procent (średnia dla najważniejszych kierunków turystycznych), ale nadal były o kilkanaście procent mniejsze niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Wirtualna Polska przejęła portale turystyczne Grupy Invia. Na ich czele wiceprezes
Biura Podróży
Itaka ma własną markę lotniczą - Air 001. „Nie boimy się wyzwań, jesteśmy jak James Bond”
Biura Podróży
Rośnie sprzedaż w biurach podróży. To dobra wiadomość. A jaka jest zła?
Biura Podróży
Itaka szkoliła sprzedawców w Abu Zabi. Ujawniła, jakie ma dwie nowości na zimę