Tak agent turystyczny Travelplanet.pl namawia do korzystania z uruchomionego w czerwcu mechanizmu powiązanego z Messengerem na Facebooku. W odpowiedzi na podstawowe pytania potencjalny klient dostaje „spersonalizowane propozycje wyjazdów”. Można je rezerwować 24 godziny na dobę.
Pan Walizka to wirtualny asystent, albo z angielskiego chatbot. „Odpowie również na pytania o dokumenty, wizy, konieczność szczepień i inne kwestie. Błyskawiczną obsługę 24h na dobę już doceniają klienci polujący na oferty last minute”.
Czytaj też: „Internet to algorytm, a agent turystyczny to doświadczenie”.
– Chatbot to jedna z nowości, jakie przygotowaliśmy w sezonie wakacyjnym – mówi cytowany w komunikacie Travelplanet.pl dyrektor marketingu i e-commerce tej firmy Radosław Damasiewicz. – To narzędzie dla klientów, którzy odpowiadając na cztery proste pytania, natychmiast otrzymują oferty dostosowane do swoich potrzeb.
Na zlecenie agenta chatobot uruchomiła firma Koda Bots. Klienci korzystający z rozwiązania mogą wybierać spośród propozycji największych biur podróży, takich jak: TUI, Itaka czy Coral Travel.