Reklama
Rozwiń
Reklama

Urząd marszałkowski do turystów: Nie dać się zastraszyć hotelarzowi

Wczoraj przyjechało z wypoczynku około 500 klientów biura podróży Neckermann Polska. Dziś planowany jest powrót kolejnych 230 osób, a jutro zgodnie z planem powinno wrócić jeszcze około 350 turystów.

Publikacja: 26.09.2019 16:13

Urząd marszałkowski do turystów: Nie dać się zastraszyć hotelarzowi

Foto: turystyka.rp.pl

Powroty Polaków koordynują urzędnicy mazowieckiego urzędu marszałkowskiego. Jak zapewnia urząd, sytuacja we wszystkich miejscach, w których są Polacy, jest opanowana. Do niedzieli w kraju znajdą się już wszyscy klienci Neckermanna z 3600 którzy byli za granicą wczoraj, czyli w momencie gdy biuro ogłosiło niewypłacalność.

Pierwsi turyści wrócili z Turcji i Grecji. Dzisiaj przylatują z Tunezji, Hiszpanii i Egiptu. Powrócą m.in. do Gdańska, Katowic, Poznania, Wrocławia i Warszawy. W sumie będzie to dziewięć lotów czarterowych. Będą to rejsy zaplanowane wcześniej.

Jak podkreśla zastępca dyrektora departamentu kultury, promocji i turystki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Izabela Stelmańska, nie ma potrzeby awaryjnego sprowadzania Polaków z wakacji. – Wszyscy turyści dokończą urlopy i spokojnie wrócą w planowanych terminach, tak jak mieli to zagwarantowane przez Neckermanna – mówi.

Zdarzało się jednak, że hotelarze przetrzymywali turystów i żądali od nich pieniędzy za pobyt, czasem grożąc wyrzuceniem z hotelu lub wręcz przeciwnie – zaaresztowaniem ich w hotelu. – To nielegalne, turyści którym się grozi powinni skontaktować się z polskim konsulem i miejscową policją – namawia Stelmańska.

Czytaj: „Hotel w Tunezji zaaresztował klientów Thomasa Cooka”.

Reklama
Reklama

– Jest to zachowanie bezprawne i nieetyczne, jeśli chodzi o sam biznes. Klient nie jest stroną umowy. Stroną umowy jest Neckermann czy Thomas Cook, w zależności od tego, kto realizował zamówienia na hotele – wyjaśnia Stelmańska.

Marszałek województwa dysponuje gwarancją biura podróży, która opiewa na 25 milionów złotych. Pokrywa z niej koszty pobytu Polaków, tam gdzie jest to niezbędne.

Jeśli jednak turyści z własnych pieniędzy zapłacili za pobyt w hotelu, mogą ubiegać się o ich zwrot z gwarancji. Urząd Marszałkowski uruchomił dla zainteresowanych specjalną infolinię. Numery telefonów oraz inne ważne informacje dla klientów Neckermanna można znaleźć na stronie internetowej urzędu www.mazovia.pl.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Komisje sejmowe za złagodzeniem przepisów o gwarancjach biur podróży
Biura Podróży
Brytyjczycy odzyskują turystyczny optymizm. Ruszają do biur podróży
Biura Podróży
W tym roku padnie nowy rekord – ponad 10 milionów klientów biur podróży
Biura Podróży
Turyści myślą już o wakacjach 2026? Podwyżki w biurach podróży
Reklama
Reklama