TUI liderem turystyki wyjazdowej w Polsce

Mimo stagnacji na polskim rynku turystyki wyjazdowej, udało nam się urosnąć i zapewnić miejsce jego lidera – informuje biuro podróży TUI Poland.

Publikacja: 12.12.2019 10:53

TUI liderem turystyki wyjazdowej w Polsce

Foto: Fot. Bloomberg

Jak czytamy w komunikacie, firma odnotowała w roku finansowym (od września 2018 do października 2019 roku) „dwucyfrowy wzrost klientów i zysków”. Nie podano jednak, o jakie konkretnie liczby chodzi. Według szacunku Instytutu Badania Rynku Turystycznego Traveldata, polski rynek turystyki wyjazdowej urośnie w tym roku o 3-4 procent, jeśli chodzi o liczbę klientów. Jak mówił podczas konferencji naszego serwisu w listopadzie tego roku prezes Traveldaty Andrzej Betlej, prawdopodobnie cały wzrost był właśnie wynikiem wzrostu TUI Poland. Rosły też wprawdzie inne firmy, ale wiele również zanotowało spadek liczby klientów.

CZYTAJ: Traveldata: Rekordowy rok biur podróży

W zeszłym roku TUI Poland miał 838 tysięcy klientów i 2,18 miliarda złotych przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych. Dawało to firmie drugie miejsce za Itaką z jej 914 tysiącami klientów i 2,5 miliarda złotych przychodów. Jak wynika z informacji wiceprezesa Piotra Henicza, tym roku Itaka nie urosła pod względem liczby klientów, ale szacuje, że jej przychody wyniosą 2,7 miliarda złotych.

PATRZ RATINGI BIUR PODRÓŻY

TUI Poland podaje, że „motorem wzrostu TUI jest sprzedaż internetowa i duży popyt na usługi dodatkowe, jak wycieczki w miejscu pobytu. Oprócz wycieczek w portfolio touroperatora są również oferty wellness, bilety na imprezy sportowe, koncerty, musicale, do teatru, do parków tematycznych, a także wycieczki miejskie z przewodnikiem”.

– Podczas urlopu nasi klienci coraz częściej poszukują wyjątkowych wrażeń. Dlatego wycieczki i dodatkowe atrakcje cieszą się rosnącym zainteresowaniem – mówi prezes TUI Poland Marcin Dymnicki, cytowany w komunikacie.

W roku obrachunkowym 2019 cały koncern TUI sprzedał 9,7 miliona atrakcji i wycieczek, co oznacza wzrost o 117 procent w stosunku do ubiegłego roku. TUI w dalszym ciągu
rozszerza swoją ofertę. W nadchodzącym sezonie letnim powiększy się ona o 20 tysięcy atrakcji i wycieczek, które klienci mogą wybierać z oferty obejmującej już dziś 150 tysięcy produktów. Polscy klienci coraz częściej korzystają z aplikacji do wyszukiwania i rezerwowania wypoczynku. W tym roku liczba użytkowników aplikacji odnotowała trzycyfrowy wzrost – czytamy w komunikacie.

Komunikat podkreśla też, że obok rozwijania sprzedaży internetowej TUI Poland stawia także na rozbudowę własnych punktów i salonów franczyzowych. Planuje, że w przyszłym roku zwiększy liczbę punktów własnych z obecnych 95 do ponad 100, a salonów franczyzowych z 70 do co najmniej 80.

– Oferta TUI jest dostępna zarówno na naszej stronie internetowej, w naszych punktach sprzedaży, jak i biurach franczyzowych – mówi prezes TUI w Polsce. – Nasi klienci mogą bez problemu przechodzić z jednego rodzaju obsługi do drugiego, ponieważ procesy sprzedaży i dane klientów są w nich zsynchronizowane.

Jak dowiadujemy się z komunikatu, po rekordowym roku 2019 zainteresowanie ofertą TUI Poland na 2020 utrzymuje się na wysokim poziomie. – Również w przyszłym roku liczymy na wzrost – mówi Dymnicki. Temu między innymi miało służyć rozszerzenie oferty na sezon Lato 2020 o „budżetowe” hotele marki TUI Blue, obejmującej 100 obiektów w różnych zakątkach świata.

„Atrakcyjna oferta i wysoka jakość usług przekłada się na wysoki poziom zadowolenia klientów i dobry wynik firmy”. – Naszym celem jest oferowanie wysokiej jakości usługi w najlepszych cenach – podsumowuje Dymnicki.

Jak czytamy w komunikacie, firma odnotowała w roku finansowym (od września 2018 do października 2019 roku) „dwucyfrowy wzrost klientów i zysków”. Nie podano jednak, o jakie konkretnie liczby chodzi. Według szacunku Instytutu Badania Rynku Turystycznego Traveldata, polski rynek turystyki wyjazdowej urośnie w tym roku o 3-4 procent, jeśli chodzi o liczbę klientów. Jak mówił podczas konferencji naszego serwisu w listopadzie tego roku prezes Traveldaty Andrzej Betlej, prawdopodobnie cały wzrost był właśnie wynikiem wzrostu TUI Poland. Rosły też wprawdzie inne firmy, ale wiele również zanotowało spadek liczby klientów.

Pozostało 82% artykułu
Biura Podróży
Krzysztof Majda dyrektorem sprzedaży w biurze podróży Kompas Tour Poland
Biura Podróży
Portal z noclegami promuje wypoczynek na łonie natury. "Rozbierzcie się z cywilizacji"
Biura Podróży
Bankrutują kolejne spółki niemieckiej grupy turystycznej
Biura Podróży
Krajowy Rejestr Długów: Radykalna poprawa finansów biur podróży
Biura Podróży
Agenci turystyczni domagają się od hoteli gwarancji. Na wypadek bankructwa
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży