Jak czytamy w komunikacie, firma odnotowała w roku finansowym (od września 2018 do października 2019 roku) „dwucyfrowy wzrost klientów i zysków”. Nie podano jednak, o jakie konkretnie liczby chodzi. Według szacunku Instytutu Badania Rynku Turystycznego Traveldata, polski rynek turystyki wyjazdowej urośnie w tym roku o 3-4 procent, jeśli chodzi o liczbę klientów. Jak mówił podczas konferencji naszego serwisu w listopadzie tego roku prezes Traveldaty Andrzej Betlej, prawdopodobnie cały wzrost był właśnie wynikiem wzrostu TUI Poland. Rosły też wprawdzie inne firmy, ale wiele również zanotowało spadek liczby klientów.
CZYTAJ: Traveldata: Rekordowy rok biur podróży
W zeszłym roku TUI Poland miał 838 tysięcy klientów i 2,18 miliarda złotych przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych. Dawało to firmie drugie miejsce za Itaką z jej 914 tysiącami klientów i 2,5 miliarda złotych przychodów. Jak wynika z informacji wiceprezesa Piotra Henicza, tym roku Itaka nie urosła pod względem liczby klientów, ale szacuje, że jej przychody wyniosą 2,7 miliarda złotych.
TUI Poland podaje, że „motorem wzrostu TUI jest sprzedaż internetowa i duży popyt na usługi dodatkowe, jak wycieczki w miejscu pobytu. Oprócz wycieczek w portfolio touroperatora są również oferty wellness, bilety na imprezy sportowe, koncerty, musicale, do teatru, do parków tematycznych, a także wycieczki miejskie z przewodnikiem”.