Magazyn turystyczny – sposób na zatrzymanie klientów

Niektórzy niemieccy agenci wydają własne magazyny turystyczne. W ten sposób chcą przywiązać do siebie klientów. Jeden z nich może za 2 tysiące euro przygotować taki magazyn dla kolegów z branży.

Publikacja: 23.01.2020 07:48

Magazyn turystyczny – sposób na zatrzymanie klientów

Foto: Fot. Euro Lloyd Reisebüro / Facebook

Turystyczne magazyny firmowe kojarzą się z dużymi przedsiębiorstwami – liniami lotniczymi, kolejami, hotelami, czasem touroperatorami. Tymczasem również niemieccy agenci wykorzystują je do budowania swojej marki i pozyskiwania lojalności klientów.

Jak pisze niemiecki portal branżowy Touristik Aktuell, praktyka jest coraz częstsza. Niektóre biura decydują się na klasyczną wersję wydawnictw, inne stawiają na internet. – Jesteśmy przekonani o efektywności tego narzędzia jako sposobu na pozyskanie lojalności klientów – mówi szefowa sieci biur Euro Lloyd Reisebüro w Stuttgarcie, Ludwigsburgu i Sindelfingen, Gabriele Reminder-Schray.

CZYTAJ TEŻ: Pierwszy agent turystyczny pobiera opłatę za poradę

Firma wydaje swoje czasopisma już od 40 lat, najważniejsze tytuły to „Move” i „Cruise”. Ich przygotowaniem zajmuje się profesjonalna agencja. Pojawią się w nich tematy poświęcone najważniejszym hotelom i touroperatorom, na łamach wypowiadają się również pracownicy, którzy dzielą się z czytelnikami praktycznymi wskazówkami.

Także Marion Stoll z Five Point Travel w Weiherhammer tworzy własny magazyn. Jej zdaniem trzeba postawić na personalizację, dlatego w wydaniu styczniowym ukazał się wywiad z jednym z pracowników, 25-latkiem zafascynowanym rejsami morskimi.

W podobnym tonie wypowiada się właścicielka biura Reiselust w Poczdamie, Bettina Reinfeld. Do jej gazety piszą nie tylko pracownicy, ale też klienci. Ważnym elementem jest rozrywka, dlatego niektórzy organizują konkursy fotograficzne i zamieszczają krzyżówki.

ZOBACZ TAKŻE: Internet to algorytm, a agent turystyczny to doświadczenie

Choć przygotowanie magazynu wymaga sporo pracy i pieniędzy, to wydawcy nie zamierzają z nich rezygnować. Co prawda na efekty sprzedażowe trzeba czasem poczekać kilka tygodni, a nawet miesięcy, ale według Riebel własny magazyn to absolutna konieczność.

Bettina Reinfeld wychodzi do branży z propozycją – jeśli jakieś biuro jest zainteresowane wydaniem swojego tytułu, może go u niej zamówić za 2 tysiące euro. Jeśli samodzielnie pozyska reklamy, cena spadnie do 1,5 tysiąca euro. Za tę kwotę zleceniodawca otrzyma 2 tysiące egzemplarzy.

Turystyczne magazyny firmowe kojarzą się z dużymi przedsiębiorstwami – liniami lotniczymi, kolejami, hotelami, czasem touroperatorami. Tymczasem również niemieccy agenci wykorzystują je do budowania swojej marki i pozyskiwania lojalności klientów.

Jak pisze niemiecki portal branżowy Touristik Aktuell, praktyka jest coraz częstsza. Niektóre biura decydują się na klasyczną wersję wydawnictw, inne stawiają na internet. – Jesteśmy przekonani o efektywności tego narzędzia jako sposobu na pozyskanie lojalności klientów – mówi szefowa sieci biur Euro Lloyd Reisebüro w Stuttgarcie, Ludwigsburgu i Sindelfingen, Gabriele Reminder-Schray.

Biura Podróży
Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja
Biura Podróży
Wierzyciele upadłego giganta turystycznego dostaną pieniądze. Czekali pięć lat
Biura Podróży
Nasz raport. Samolotem na wakacje – tam dolecisz czarterem z Polski
Biura Podróży
Tydzień podwyżek w biurach podróży. Cena Grecji przebiła kolejną barierę
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biura Podróży
All inclusive, czyli ile Polacy są gotowi dopłacić do beztroskich wakacji?
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą