Magazyn turystyczny – sposób na zatrzymanie klientów

Niektórzy niemieccy agenci wydają własne magazyny turystyczne. W ten sposób chcą przywiązać do siebie klientów. Jeden z nich może za 2 tysiące euro przygotować taki magazyn dla kolegów z branży.

Publikacja: 23.01.2020 07:48

Magazyn turystyczny – sposób na zatrzymanie klientów

Foto: Fot. Euro Lloyd Reisebüro / Facebook

Turystyczne magazyny firmowe kojarzą się z dużymi przedsiębiorstwami – liniami lotniczymi, kolejami, hotelami, czasem touroperatorami. Tymczasem również niemieccy agenci wykorzystują je do budowania swojej marki i pozyskiwania lojalności klientów.

Jak pisze niemiecki portal branżowy Touristik Aktuell, praktyka jest coraz częstsza. Niektóre biura decydują się na klasyczną wersję wydawnictw, inne stawiają na internet. – Jesteśmy przekonani o efektywności tego narzędzia jako sposobu na pozyskanie lojalności klientów – mówi szefowa sieci biur Euro Lloyd Reisebüro w Stuttgarcie, Ludwigsburgu i Sindelfingen, Gabriele Reminder-Schray.

CZYTAJ TEŻ: Pierwszy agent turystyczny pobiera opłatę za poradę

Firma wydaje swoje czasopisma już od 40 lat, najważniejsze tytuły to „Move” i „Cruise”. Ich przygotowaniem zajmuje się profesjonalna agencja. Pojawią się w nich tematy poświęcone najważniejszym hotelom i touroperatorom, na łamach wypowiadają się również pracownicy, którzy dzielą się z czytelnikami praktycznymi wskazówkami.

Także Marion Stoll z Five Point Travel w Weiherhammer tworzy własny magazyn. Jej zdaniem trzeba postawić na personalizację, dlatego w wydaniu styczniowym ukazał się wywiad z jednym z pracowników, 25-latkiem zafascynowanym rejsami morskimi.

W podobnym tonie wypowiada się właścicielka biura Reiselust w Poczdamie, Bettina Reinfeld. Do jej gazety piszą nie tylko pracownicy, ale też klienci. Ważnym elementem jest rozrywka, dlatego niektórzy organizują konkursy fotograficzne i zamieszczają krzyżówki.

ZOBACZ TAKŻE: Internet to algorytm, a agent turystyczny to doświadczenie

Choć przygotowanie magazynu wymaga sporo pracy i pieniędzy, to wydawcy nie zamierzają z nich rezygnować. Co prawda na efekty sprzedażowe trzeba czasem poczekać kilka tygodni, a nawet miesięcy, ale według Riebel własny magazyn to absolutna konieczność.

Bettina Reinfeld wychodzi do branży z propozycją – jeśli jakieś biuro jest zainteresowane wydaniem swojego tytułu, może go u niej zamówić za 2 tysiące euro. Jeśli samodzielnie pozyska reklamy, cena spadnie do 1,5 tysiąca euro. Za tę kwotę zleceniodawca otrzyma 2 tysiące egzemplarzy.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Coral Travel zagrzewał sprzedawców do kolejnego rekordu. „W Egipcie jesteśmy najwięksi"
Biura Podróży
Stowarzyszenie Polsko-Amerykańskich Agentów Turystycznych obchodzi 65-lecie
Biura Podróży
Wirtualna Polska mocno skręca w stronę turystyki. Tu rośnie najdynamiczniej
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biura Podróży
Rainbow: Sprzedaż lata rośnie, ale już nie tak dynamicznie
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście