Na własnych imprezach agenci zarabiają najlepiej

Od 8 do nawet 30 procent wynosi rentowność imprez turystycznych organizowanych samodzielnie przez agentów, wynika z analizy niemieckiej organizacji branżowej DRV. Dla porównania – na sprzedaży cudzych wycieczek zarabia się 11 procent.

Publikacja: 17.02.2020 07:24

Na własnych imprezach agenci zarabiają najlepiej

Foto: Fot. AFP

Deutscher Reiseverband (DRV, odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) opublikował kolejny barometr biur agencyjnych „Reisebürobarometer”, który powstał we współpracy z instytutem badającym rynek wyjazdowy DWIF (Deutsches Wirtschaftswissenschaftliches Institut für Fremdenverkehr).

Wynika z niego, że 2018 rok, bo tego okresu dotyczy najnowsze opracowanie, był dla agentów dobry pod względem finansowym. – Świadome sterowanie sprzedażą i dobra orientacja w biznesie są podstawą sukcesu biur agencyjnych – mówi przewodniczący grupy roboczej zajmującej się przygotowaniem raportu w DRV, Bernd Zillich. Ekspert podkreśla, że biura, które chcą zarabiać, skupiają się nie na obrocie, ale na zysku, są świadome wysokości ponoszonych kosztów, pozyskują też przychody z dodatkowych źródeł.

CZYTAJ TEŻ: Pierwszy agent turystyczny pobiera opłatę za poradę

Z analizy wynika, że najlepiej zarabia się na imprezach organizowanych samodzielnie. Tu rentowność wynosi, w zależności od wielkości biura, od 8 do 30 procent. Dla porównania sprzedaż obcego produktu daje 11 procent zarobku, a biletów lotniczych od 5 do 10 procent. – Agenci, którzy odnoszą sukces, sami pakietują oferty – podkreśla Zillich. – Za tę usługę mogą pobierać od klientów opłatę – dodaje. Kolejnym sposobem na poprawę finansów jest specjalizacja i tworzenie ofert szytych na miarę – na tym produkcie zarabia się więcej niż na turystyce masowej.

„Reisebürobarometer” powstaje na podstawie danych zebranych od 1,2 tysiąca agentów. Porównanie ich ze statystkami krajowymi dotyczącymi obrotów biur i bazą sprzedażową DRV pokazuje, że raport w realny sposób odzwierciedla obraz branży.

Deutscher Reiseverband (DRV, odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) opublikował kolejny barometr biur agencyjnych „Reisebürobarometer”, który powstał we współpracy z instytutem badającym rynek wyjazdowy DWIF (Deutsches Wirtschaftswissenschaftliches Institut für Fremdenverkehr).

Wynika z niego, że 2018 rok, bo tego okresu dotyczy najnowsze opracowanie, był dla agentów dobry pod względem finansowym. – Świadome sterowanie sprzedażą i dobra orientacja w biznesie są podstawą sukcesu biur agencyjnych – mówi przewodniczący grupy roboczej zajmującej się przygotowaniem raportu w DRV, Bernd Zillich. Ekspert podkreśla, że biura, które chcą zarabiać, skupiają się nie na obrocie, ale na zysku, są świadome wysokości ponoszonych kosztów, pozyskują też przychody z dodatkowych źródeł.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Join UP! ma własny salon z wycieczkami. Pierwszy z zaplanowanej serii
Biura Podróży
Sztuczna inteligencja zastępuje już agenta turystycznego. A przynajmniej próbuje
Biura Podróży
Biura podróży biją kolejne rekordy. Liczba klientów rośnie dwucyfrowo
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biura Podróży
Najlepsi sprzedawcy Itaki pojadą do Abu Zabi. Bliska współpraca touroperatora z emiratem
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń