Na własnych imprezach agenci zarabiają najlepiej

Od 8 do nawet 30 procent wynosi rentowność imprez turystycznych organizowanych samodzielnie przez agentów, wynika z analizy niemieckiej organizacji branżowej DRV. Dla porównania – na sprzedaży cudzych wycieczek zarabia się 11 procent.

Publikacja: 17.02.2020 07:24

Na własnych imprezach agenci zarabiają najlepiej

Foto: Fot. AFP

Deutscher Reiseverband (DRV, odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) opublikował kolejny barometr biur agencyjnych „Reisebürobarometer”, który powstał we współpracy z instytutem badającym rynek wyjazdowy DWIF (Deutsches Wirtschaftswissenschaftliches Institut für Fremdenverkehr).

Wynika z niego, że 2018 rok, bo tego okresu dotyczy najnowsze opracowanie, był dla agentów dobry pod względem finansowym. – Świadome sterowanie sprzedażą i dobra orientacja w biznesie są podstawą sukcesu biur agencyjnych – mówi przewodniczący grupy roboczej zajmującej się przygotowaniem raportu w DRV, Bernd Zillich. Ekspert podkreśla, że biura, które chcą zarabiać, skupiają się nie na obrocie, ale na zysku, są świadome wysokości ponoszonych kosztów, pozyskują też przychody z dodatkowych źródeł.

CZYTAJ TEŻ: Pierwszy agent turystyczny pobiera opłatę za poradę

Z analizy wynika, że najlepiej zarabia się na imprezach organizowanych samodzielnie. Tu rentowność wynosi, w zależności od wielkości biura, od 8 do 30 procent. Dla porównania sprzedaż obcego produktu daje 11 procent zarobku, a biletów lotniczych od 5 do 10 procent. – Agenci, którzy odnoszą sukces, sami pakietują oferty – podkreśla Zillich. – Za tę usługę mogą pobierać od klientów opłatę – dodaje. Kolejnym sposobem na poprawę finansów jest specjalizacja i tworzenie ofert szytych na miarę – na tym produkcie zarabia się więcej niż na turystyce masowej.

„Reisebürobarometer” powstaje na podstawie danych zebranych od 1,2 tysiąca agentów. Porównanie ich ze statystkami krajowymi dotyczącymi obrotów biur i bazą sprzedażową DRV pokazuje, że raport w realny sposób odzwierciedla obraz branży.

Deutscher Reiseverband (DRV, odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) opublikował kolejny barometr biur agencyjnych „Reisebürobarometer”, który powstał we współpracy z instytutem badającym rynek wyjazdowy DWIF (Deutsches Wirtschaftswissenschaftliches Institut für Fremdenverkehr).

Wynika z niego, że 2018 rok, bo tego okresu dotyczy najnowsze opracowanie, był dla agentów dobry pod względem finansowym. – Świadome sterowanie sprzedażą i dobra orientacja w biznesie są podstawą sukcesu biur agencyjnych – mówi przewodniczący grupy roboczej zajmującej się przygotowaniem raportu w DRV, Bernd Zillich. Ekspert podkreśla, że biura, które chcą zarabiać, skupiają się nie na obrocie, ale na zysku, są świadome wysokości ponoszonych kosztów, pozyskują też przychody z dodatkowych źródeł.

Biura Podróży
Anex dziękuje agentom turystycznym i mobilizuje ich do dalszej współpracy
Biura Podróży
Ceny wakacji w biurach podróży w lekkim odwrocie. Najmocniej zanurkował Egipt
Biura Podróży
Coral Travel Poland: W tym roku zabierzemy do Turcji pół miliona turystów
Biura Podróży
TUI sprzedaje już wyjazdy na lato 2025 roku. Pierwszy raz tak wcześnie
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Biura Podróży
Koniec tańszych wakacji? W ostatnim tygodniu ważna zmiana w biurach podróży
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał