QTA do agentów turystycznych: Grunt to informacja

Niemiecka organizacja branżowa QTA uruchomiła stronę internetową, na której publikuje informacje od touroperatorów, linii lotniczych i innych firm na temat sytuacji w branży turystycznej, wywołanej koronawirusem.

Publikacja: 03.03.2020 09:46

QTA do agentów turystycznych: Grunt to informacja

Foto: Fot. AFP

QTA (Quality Travel Alliance) to organizacja zrzeszająca stowarzyszenia i sieci franczyzowe. Łącznie należy do niej około 8 tysięcy biur agentów turystycznych. Jak podaje niemiecki branżowy portal turystyczny Travel Talk, QTA uruchomiła stronę internetową, na której agenci, ale też klienci (serwis dostępny jest dla wszystkich), mogą znaleźć najświeższe informacje i decyzje firm turystycznych podejmowane w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Pod adresem faq-corona.qta.biz znajdują się między innymi odpowiedzi na najczęściej stawiane pytania, nowe zasady rezerwacji i rezygnacji z zakupionych wyjazdów i inne bieżące informacje od największych touroperatorów, organizatorów rejsów wycieczkowych i linii lotniczych.

CZYTAJ TEŻ: Dla Włoch koronawirus gorszy niż 11 września

QTA prowadzi też intensywne rozmowy z touroperatorami na temat zasad rezygnacji z zakupionych imprez, jest również w kontakcie z hotelami i kierunkami, którym chce dać możliwość komunikowania się z klientami za pośrednictwem agentów.

Jak mówi szef QTA Thomas Bösl, w mediach pojawia się zbyt wiele nieprawdziwych informacji. Branża musi więc przeciwdziałać. Bösl chwali touroperatorów, którzy złagodzili zasady rezygnacji z imprez (wśród nich znaleźli się TUI Deutschland, Grupa FTI, DER Touristik, Alltours Flugreisen, Schauinslandreisen, Bentour i inni). Jego zdaniem, to bardzo ważne, by klienci planujący wyjazd za kilka miesięcy, mogli już teraz zamówić go bez ponoszenia ryzyka.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

Agenci są w ostatnim czasie mocno obciążani wydarzeniami, z którymi nie mogą sobie samodzielnie poradzić. Po upadku Thomasa Cooka przyszedł koronawirus. – Jako QTA tworzymy pakiet pomocowy dla sieci sprzedaży, by zniwelować negatywne skutki ekonomiczne tego kryzysu – mówi Bösl. Jego zdaniem wakacyjni doradcy nie powinni popadać w pesymizm, ale na bazie sprawdzonych informacji prowadzić dyskusje i reagować w przemyślany sposób.

QTA (Quality Travel Alliance) to organizacja zrzeszająca stowarzyszenia i sieci franczyzowe. Łącznie należy do niej około 8 tysięcy biur agentów turystycznych. Jak podaje niemiecki branżowy portal turystyczny Travel Talk, QTA uruchomiła stronę internetową, na której agenci, ale też klienci (serwis dostępny jest dla wszystkich), mogą znaleźć najświeższe informacje i decyzje firm turystycznych podejmowane w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Pod adresem faq-corona.qta.biz znajdują się między innymi odpowiedzi na najczęściej stawiane pytania, nowe zasady rezerwacji i rezygnacji z zakupionych wyjazdów i inne bieżące informacje od największych touroperatorów, organizatorów rejsów wycieczkowych i linii lotniczych.

Biura Podróży
Rewolucyjna decyzja Bookinga - rezygnuje z klauzuli najniższej ceny
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Biura Podróży
UOKiK: Travelist poprawi informację dla klientów i przyzna im po 50 złotych
Biura Podróży
Coral Travel szkolił i bawił agentów turystycznych podczas Summer Fest 2024
Biura Podróży
Upadłe biuro podróży odwołuje wszystkie wyjazdy. 175 tys. poszkodowanych klientów
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Biura Podróży
Polacy coraz chętniej dzielą wakacje na odcinki. Dokąd wyjadą i ile zapłacą?
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży