Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

Z badania nastrojów niemieckich agentów prowadzonego co miesiąc na zlecenie magazynu i portalu branży turystycznej „FVW” wynika, że tak źle jeszcze nie było.

Publikacja: 26.03.2020 06:56

Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

Foto: Fot. Bloomberg

Na zlecenie „FVW” firma doradcza Dr. Fired & Partner bada co miesiąc nastroje wśród niemieckich biur agencyjnych – pisze portal Travel Talk. Analitycy pytają o ocenę sytuacji na podstawie wielkości sprzedaży i oczekiwań dotyczących obrotów.

Z marcowego podsumowania wynika, że prawie 68 procent pytanych ma teraz słabą sprzedaż, jedynie 24 procent ocenia ją jako zadowalającą. Spadek popytu widać jednak już od kilku miesięcy. 72 procent respondentów przyznaje, że ich przychody zmniejszyły się na przestrzeni ostatnich dwóch-trzech miesięcy. Tylko 8 procent jest zadowolone z rezerwacji. Miesiąc temu tak swoją sytuację oceniała prawie połowa badanych.

CZYTAJ TEŻ: Agenci turystyczni też potrzebują pomocy

Na obniżenie nastrojów wpływa niepewna przyszłość. 77 procent uważa, że w najbliższych sześciu miesiącach popyt jeszcze bardziej się obniży. Tylko 7 procent respondentów jest nastawione optymistycznie, a 16 procent sądzi, że sytuacja się nie zmieni, choć należy odczytywać to jako ocenę negatywną.

Najbardziej pesymistycznie biura patrzą na wielkość swoich zysków. 83 procent liczy się z ich pogorszeniem, 5 procent wierzy, że będzie lepiej. Takie nastroje nie dziwią w obliczu niepewnej sytuacji związanej z wypłatami prowizji za anulowane wycieczki. Tylko niewielu touroperatorów zapewnia, że sieć dystrybucji dostanie je mimo wszystko.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy mają pomysł, jak przeciwdziałać skutkom rezygnacji z wyjazdów

To sprawia, że wskaźnik nastrojów spadł w ciągu miesiąca z 105 do 73 punktów. To na razie najgorszy wynik – dotąd najsłabiej wypadł kwiecień 2016 roku, kiedy indeks obniżył się do 83 punktów.

Na zlecenie „FVW” firma doradcza Dr. Fired & Partner bada co miesiąc nastroje wśród niemieckich biur agencyjnych – pisze portal Travel Talk. Analitycy pytają o ocenę sytuacji na podstawie wielkości sprzedaży i oczekiwań dotyczących obrotów.

Z marcowego podsumowania wynika, że prawie 68 procent pytanych ma teraz słabą sprzedaż, jedynie 24 procent ocenia ją jako zadowalającą. Spadek popytu widać jednak już od kilku miesięcy. 72 procent respondentów przyznaje, że ich przychody zmniejszyły się na przestrzeni ostatnich dwóch-trzech miesięcy. Tylko 8 procent jest zadowolone z rezerwacji. Miesiąc temu tak swoją sytuację oceniała prawie połowa badanych.

Biura Podróży
TUI podsumował sprzedaż wakacji – 60 procent miejsc już zarezerwowanych
Biura Podróży
Exim Tours uruchomi loty czarterowe do Bahrajnu. „Kolejna ekscytująca nowość”
Biura Podróży
Do Polski wchodzi nowe biuro podróży. Oferuje wakacje w Turcji i Egipcie
Biura Podróży
Biura podróży cofają podwyżki cen wakacji. Trzy kierunki są jednak na to odporne
Biura Podróży
ESky i LOT upraszczają sprzedaż biletów dzięki modelowi NDC