O tej porze roku właśnie rozjeżdżaliby się do miejsc, które mieliby mieć pod opieką cały sezon. Przygotowywaliby się do przyjęcia pierwszych gości. Tymczasem muszą siedzieć w domach i czekać na sygnał, że mogą wrócić do pracy. Z inicjatywy szefa obsługi destynacji na Majorce Tomasza Stężały skrzyknęli się i nakręcili spot z serii challange (z ang. wyzwanie) i opatrzyli hasłem z hasztagiem: #dontrushchallenge. 50 osób odgrywa tam mini scenki o tym, jak wyrwane z pieleszy domowych, a czasem oderwane od swojego hobby, jak malowanie obrazów czy opieka nad pszczołami w ulach, błyskawicznie przebierają się w strój służbowy i gotowe są do pracy z klientami. Film można zobaczyć na You Tubie.
CZYTAJ TEŻ: „Odkryj świat na nowo” – lato 2021 z Itaką już w sprzedaży
– Rezydenci podkreślają w ten sposób, że nie przyjmują biernej postawy „nic nie mogę, nic nie robię”. Pokazują, że są w dobrej formie, energiczni, uśmiechnięci i tylko czekają w blokach startowych na początek sezonu – komentuje wiceprezes Itaki Piotr Henicz.
Jak mówi Henicz, w sezonie letnim Itaka zwykle zatrudnia nawet kilkuset rezydentów. Tych pięćdziesięcioro, którzy wystąpili w filmie, jest szczególnie związanych z firmą, pracują w niej od lat. – Najczęściej siedem miesięcy spędzają w destynacji letniej i pięć w zimowej. Pracują więc zarówno w stosunkowo bliskich krajach, jak i w tych dalekich, egzotycznych. Jakich bym tu miejsc nie wymienił, to i tak trafię w takie, które oni obsługują.