Niemieccy agenci odzyskują dobry nastrój

Co prawda nastroje w niemieckiej sieci sprzedaży nadal są o wiele gorsze niż rok temu, ale, jak wynika z badania firmy konsultingowej Dr. Fried&Partner, jest już nieco lepiej niż w zeszłym miesiącu.

Publikacja: 24.07.2020 07:06

Niemieccy agenci odzyskują dobry nastrój

Foto: Fot. AFP

W lipcu w prawie wszystkich niemieckich landach rozpoczęły się wakacje letnie, a turyści zaczęli powoli wracać do biur podróży. Mimo lekkiego wzrostu sprzedaży nastroje agentów nadal są o wiele gorsze niż przed rokiem. Jednak z analizy, którą co miesiąc przeprowadza firma konsultingowa Dr. Fried&Partner, wynika, że sytuacja trochę się poprawia. Co prawda żadne z biur, które wzięło udział w ankiecie, nie określiło jej jako dobrej – to nie zmienia się od kwietnia – ale nieco spadł odsetek osób, które mówią, że jest źle. O ile w czerwcu w ten sposób odpowiedziało 98,3 procent pytanych agentów, o tyle w lipcu było to już 96,5 procent. 3,5 procent doradców (o 1,8 procent więcej niż przed miesiącem) ocenia sprzedaż jako zadowalającą.

ZOBACZ TEŻ: Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

W porównaniu z zeszłym rokiem spadek sprzedaży nadal jest olbrzymi. Przyznaje to 95,7 procent uczestników ankiety, ale warto zwrócić uwagę, że w czerwcu odpowiadało tak 99,2 procent osób. 4,3 procent twierdzi, że obroty są podobne do lipcowych z 2019 roku (plus 3,5 procent, licząc miesiąc do miesiąca), nikt nie przyznał, że liczba rezerwacji z dwóch, trzech ostatnich miesięcy wzrosła rok do roku.

Poluzowanie restrykcji, trwające wakacje i powracająca chęć podróżowania sprawiają, że agenci patrzą na sytuację trochę optymistyczniej niż w ostatnich miesiącach. Nadal negatywnie na ich biznesie odbijają się obostrzenia dotyczące wyjazdów zagranicznych. Tylko 1,7 procent pytanych uważa, że w ciągu najbliższego półrocza popyt wzrośnie. 5,2 procent spodziewa się, że zainteresowanie utrzyma się na podobnym poziomie jak w zeszłym roku. Większość jest jednak sceptycznie nastawiona do przyszłości i zakłada, że w kolejnych sześciu miesiącach sprzedaż będzie mniejsza niż przed rokiem (93 procent odpowiedzi).

CZYTAJ TAKŻE: Niemiecka branża turystyczna: Nasza sytuacja nie poprawia się

Agenci uważają jednak, że w przyszłości ich zyski będą lepsze – 3,4 procent ankietowanych liczy na większy popyt (plus 2,6 punktu procentowego miesiąc do miesiąca). 6,9 procent nie spodziewa się natomiast żadnych zmian przez pół roku (przed miesiącem w ten sposób odpowiedziało 2,5 procent pytanych). 89,7 procent przewiduje, że w ciągu sześciu nadchodzących miesięcy zyski spadną. W czerwcu przekonanych o tym było 96,6 procent badanych.

W lipcu w ankiecie udział wzięło 116 agentów, w czerwcu 119.

W lipcu w prawie wszystkich niemieckich landach rozpoczęły się wakacje letnie, a turyści zaczęli powoli wracać do biur podróży. Mimo lekkiego wzrostu sprzedaży nastroje agentów nadal są o wiele gorsze niż przed rokiem. Jednak z analizy, którą co miesiąc przeprowadza firma konsultingowa Dr. Fried&Partner, wynika, że sytuacja trochę się poprawia. Co prawda żadne z biur, które wzięło udział w ankiecie, nie określiło jej jako dobrej – to nie zmienia się od kwietnia – ale nieco spadł odsetek osób, które mówią, że jest źle. O ile w czerwcu w ten sposób odpowiedziało 98,3 procent pytanych agentów, o tyle w lipcu było to już 96,5 procent. 3,5 procent doradców (o 1,8 procent więcej niż przed miesiącem) ocenia sprzedaż jako zadowalającą.

Biura Podróży
Zbankrutowało niemieckie biuro podróży. Wtedy okazało się, że nie ma gwarancji
Biura Podróży
Prezes TUI w Hiszpanii: Przywieziemy 6 milionów turystów, przestańcie protestować
Biura Podróży
Ceny wakacji - Grecja w górę, Turcja w dół, a Wyspy Kanaryjskie z nowym rekordem
Biura Podróży
Turyści chcą latać z biurami podróży za granicę, ale rezygnują z ich usług w kraju
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Biura Podróży
Klienci upadłego biura podróży dostaną pieniądze po wakacjach. Czeka 250 tysięcy ludzi