Niemieccy klienci biur podróży odpuścili zimę. Czekają już na lato.

Niemieccy agenci i touroperatorzy, jeśli coś teraz sprzedają, to prawie wyłącznie wycieczki na lato. Zima z powodu obowiązujących ograniczeń w podróżowaniu jest już stracona – wynika z danych firmy analitycznej TDA.

Publikacja: 01.02.2021 07:20

Niemieccy klienci biur podróży odpuścili zimę. Czekają już na lato.

Foto: Fot. AFP

Z danych rezerwacyjnych na koniec grudnia 2020 roku opracowanych przez Travel Data+Intelligence (TDA), które są reprezentatywne dla niemieckiego rynku agencji turystycznych, portali i touroperatorów, wynika, że obrót ze sprzedaży wyjazdów na kolejny sezon letni jest mniejszy o 68 procent, porównując z tym samym okresem roku ubiegłego. Uwzględniając jednak w danych na grudzień 2019 roku anulowane imprezy, które z powodu pandemii nie mogły się odbyć w roku 2020, można powiedzieć, że stan rezerwacji wskazuje na wzrost o 25 procent. Trzeba jednak pamiętać, że w danych tych uwzględnione są imprezy przełożone z zeszłego roku.

CZYTAJ TEŻ: Niemiecka branża turystyczna: Bez pomocy rządu nie przetrwamy zimy

Trwający do kwietnia sezon zimowy jest, z powodu ograniczeń, praktycznie zupełnie stracony. Klienci kupują wycieczki dopiero na Zielone Świątki, które w tym roku przypadają na 23 maja. Dużo mniejszym zainteresowaniem cieszą się terminy wielkanocne – w to, że w tym czasie będzie można podróżować, w grudniu wierzyło niewiele osób – obrót z tytułu rezerwacji wyjazdów na Wielkanoc to tylko 9 procent całkowitego.

Najwięcej zamówień przypada na lipiec i sierpień, najczęściej klienci kupują wczasy w Grecji (20 procent obrotu), na drugim miejscu znajdują się Kanary.

Przychody z tytułu rezerwacji wyjazdów na zimę 2020/21 są o 86 procent mniejsze rok do roku. Wyniki obejmują też dane związane z anulowaniem podróży w tym okresie. TDA zapowiada, że straty będą jeszcze większe4, bo klienci nie kupują wycieczek na najbliższe tygodnie – w porównaniu z danymi na koniec października 2020 roku spadki zwiększyły się o 12 punktów procentowych.

ZOBACZ TAKŻE: Niemiecka branża turystyczna straci 80 procent przychodów

Sprzedaż w grudniu 2020 roku była niewielka – jeśli za kryterium oceny przyjąć wielkość obrotu, to odpowiada on mniej niż jednej piątej tego uzyskanego rok wcześniej.

TDA przygotowuje tygodniowe raporty na podstawie obrotów pochodzących z rezerwacji pozyskanych przez 1750 stacjonarnych agentów turystycznych. Dodatkowo w analizę włączone są wyniki klasycznych portali turystycznych i touroperatorów. Pozwala to przedstawić trendy zakupowe niemieckich turystów.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Rekordowe wyniki Rainbowa. Akcjonariusze odbiorą nawet 175 milionów złotych
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"