Wakacje.pl z nowym logo – słoneczko zmienia się w łuk

Wakacje.pl zmieniają logotyp i wprowadzają nowy system identyfikacji wizualnej marki. Zmiana ma sprzyjać realizacji strategii „client first” (z ang. klient przede wszystkim) i ułatwić Polakom wybór wakacji.

Publikacja: 26.04.2021 15:54

Wakacje.pl z nowym logo – słoneczko zmienia się w łuk

Foto: Fot. materiały prasowe Wakacje.pl

Jak czytamy w komunikacie firmy, nowe logo, piktogramy i użyta w nich paleta kolorów, a także „odświeżony branding audio i nowy claim” mają „wzmocnić świadomość roli i możliwości, jakie dają Wakacje.pl” w wyborze wakacyjnych wyjazdów klientów tej sieci agentów turystycznych.

CZYTAJ TEŻ: Autentyczna, spontaniczna i dumna – Teneryfa ma nowe hasło i logo

– Wakacje.pl są miejscem, w którym dla setek tysięcy Polaków zaczynają się wakacje – mówi prezes tej firmy Dariusz Górzny, cytowany w komunikacie. – Nowe logo zachowuje pełną nazwę marki z elementem słońca, uproszczonym do postaci łuku. Geometryczna forma logotypu i nowy system piktogramów w palecie 8 kolorów, pozwalają na prezentowanie szerokiej półki produktowej, wielu możliwości podróżowania i zakupu wakacji w nieograniczony sposób. Rebranding wspiera dynamiczny rozwój produktowy i technologiczny marki Wakacje.pl.

""

Foto: turystyka.rp.pl

– Ostatnio warunki nas co prawda nie rozpieszczają, ale Wakacje.pl nie schodzą z obranego kursu, konsekwentnie realizując strategię „client first” – przekonuje prezes. – W ostatnich kwartałach wdrożyliśmy nowy serwis wakacje.pl, nasza półka produktowa uległa istotnej rozbudowie, automatyzujemy procesy obsługi sprzedażowej i posprzedażowej, konsekwentnie zwiększając jakość i poziomy sprzedaży. Za nami trzy akwizycje (Wakacje.pl najpierw kupiły sieć agencyjną działającą na zasadzie franczyzy, My Travel, potem drugą, Wakacyjny Świat, a pomiędzy nimi spółkę Parklot.pl pośredniczącą w wynajmowaniu miejsc na parkingach przy lotniskach – red.) i istotne powiększenie zespołu na przestrzeni ostatnich lat. Tylko jedna rzecz przez ostatnie 10 lat pozostawała niezmienna – nasza identyfikacja wizualna, w tym logotyp. Czas na zmianę identyfikacji, która będzie swoją pojemnością nadążała za tempem i wielowymiarowością rozwoju, jaki jest naszym udziałem – wyjaśnia Górzny.

Proces zmiany Wakacje.pl rozpoczęły dwa lata temu, jako „kolejny etap wzmocnienia marki, zwiększania jej rynkowej wartości oraz wpisania się w aktualne trendy komunikacyjne, zwłaszcza w digitalu”. Zajmowała się tym agencja brandingowa BNA.

ZOBACZ TEŻ: Sun & Fun Holidays odświeża logo

– Wiele lat pracowaliśmy nad budowaniem świadomości marki i to nam się udało. Po roku nieobecności w mediach wracamy w nowej, odświeżonej odsłonie, która dotychczasowym klientom pozwoli odkryć nas na nowo, a tym nowym poznać nas w pełni naszych możliwości. Digitalowa forma logo i nowy język identyfikacji doskonale odpowiadają dzisiejszej konsumpcji mediów, a nam jako marce pozwolą na zwinną i elastyczną realizację wielu kampanii, o których już myślimy na najbliższy czas i kolejne lata – mówi dyrektor marketingu Wakacje.pl Katarzyna Walczak.

Kampania ogólnopolska z nowymi elementami wizualizacji ruszy 17 maja.

""

Foto: turystyka.rp.pl

– Projekt dla Wakacje.pl był dla nas wyzwaniem – przekonuje cytowany w komunikacie agenta Andrzej Roze z firmy BNA. – Koncept musiał z jednej strony łączyć przyjemny, pełen pozytywnych emocji, a zarazem różnorodny produkt przeznaczony dla wszystkich, z siłą i pozycją marki, będącej liderem turystycznego rynku agencyjnego w Polsce. Ostateczny Efekt jest zatem efektem intensywnej pracy nad istotą marki dzisiaj, z jej nowymi możliwościami i potrzebami.

Zmiany obejmą zarówno sprzedaż tradycyjną, jak i tę w sieci. W najbliższym czasie nowe logo pojawi się na pierwszych 50 z ponad 200 salonach. Pozostałe mają zyskać je do początku 2023 roku.

Wakacje.pl to największy agent turystyczny w kraju pod względem liczby punktów sprzedaży. Dysponuje platformą internetową Wakacje.pl i ponad 200 sklepami z wycieczkami. Współpracuje z największymi organizatorami wyjazdów, chociaż nie ma wśród nich najpotężniejszego z nich, TUI Poland. Firmy poróżniły się dwa lata temu (czytaj: Wakacje.pl kontra TUI. Stawka – 20 milionów złotych).

Jak czytamy w komunikacie firmy, nowe logo, piktogramy i użyta w nich paleta kolorów, a także „odświeżony branding audio i nowy claim” mają „wzmocnić świadomość roli i możliwości, jakie dają Wakacje.pl” w wyborze wakacyjnych wyjazdów klientów tej sieci agentów turystycznych.

CZYTAJ TEŻ: Autentyczna, spontaniczna i dumna – Teneryfa ma nowe hasło i logo

Pozostało 90% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej