W Niemczech drgnęła sprzedaż wycieczek przez internet

O 10 procent wzrosła tydzień do tygodnia liczba wyszukiwań wyjazdów na turystycznych stronach internetowych w Niemczech od 3 do 9 sierpnia. Sprzedaż zwiększyła się w tym czasie o 13 procent, wynika z analizy firmy Trevo Trend.

Publikacja: 13.08.2020 07:42

W Niemczech drgnęła sprzedaż wycieczek przez internet

Foto: Niemcy najchętniej wybierają Turcję. Fot. Filip Frydrykiewicz

Trevo Trend, niemiecka firma technologiczna specjalizująca się w rozwiązaniach dla branży turystycznej, co tydzień analizuje dane sprzedażowe systemów rezerwacyjnych Amadeus Leisure IT pochodzące od tysięcy biur stacjonarnych i kilkuset stron internetowych. Z ostatniego raportu za okres od 3 do 9 sierpnia wynika, że biura stacjonarne obsługiwały dziennie 1,8 zapytań o wyjazdy, czyli o 2 mniej procent tydzień do tygodnia i o 82 procent rok do roku. Rezerwacji było średnio mniej niż jedna – ten wskaźnik pozostał bez zmian w porównaniu do tygodnia na przełomie lipca i sierpnia, spadł natomiast o 79 procent rok do roku.

CZYTAJ TEŻ: Ruch u niemieckich agentów turystycznych znów spada

Nieco lepiej przedstawia się sytuacja w internecie. Średnio na stronach notowano dziennie 28 993 zapytań (plus 10 procent tydzień do tygodnia, minus 66 procent rok do roku), co przełożyło się na 22,4 rezerwacje (plus 13 procent tydzień do tygodnia, minus 76 procent rok do roku).

80,8 procent zapytań dotyczyła wyjazdów zorganizowanych, pozostałe 19,2 procent samych hoteli. 5,7 procent turystów sprawdzało możliwości wypoczynku w Niemczech, 3,6 procent w krajach ościennych, a 90,7 procent w pozostałych państwach. Po zezwoleniu na loty do turystycznych regionów Turcji zainteresowanie tym kierunkiem bardzo wzrosło – 29,7 procent wyszukań przypadło właśnie na ten kraj. Na drugim miejscu znalazła się Grecja – 25,8 procent, na trzecim Hiszpania – 22,3 procent, a dalej Egipt – 4,2 procent i Włochy – 3,5 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Niemiecka branża turystyczna: Nasza sytuacja nie poprawia się

Trevo Trend sprawdził też, które hotele są najpopularniejsze w poszczególnych krajach. Okazuje się, że w Polsce największe wzięcie maja te w miejscowościach nadmorskich, a konkretnie w Świnoujściu (Radisson Blu Resort, Hamilton Conference, Hilton, Hampton by Hilton), Kołobrzegu (Marine, Diune, New Skanpol, Sand), w Ustce (Grand Lubicz) i w Międzyzdrojach (Vienna House Amber Baltic).

Trevo Trend, niemiecka firma technologiczna specjalizująca się w rozwiązaniach dla branży turystycznej, co tydzień analizuje dane sprzedażowe systemów rezerwacyjnych Amadeus Leisure IT pochodzące od tysięcy biur stacjonarnych i kilkuset stron internetowych. Z ostatniego raportu za okres od 3 do 9 sierpnia wynika, że biura stacjonarne obsługiwały dziennie 1,8 zapytań o wyjazdy, czyli o 2 mniej procent tydzień do tygodnia i o 82 procent rok do roku. Rezerwacji było średnio mniej niż jedna – ten wskaźnik pozostał bez zmian w porównaniu do tygodnia na przełomie lipca i sierpnia, spadł natomiast o 79 procent rok do roku.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"