Biuro podróży Exim Tours zaprosiło grupę najlepszych agentów turystycznych do Warszawy na krótkie podsumowanie roku, prezentację planów na lato 2022 i... wspólne gotowanie.
Nie piliśmy kawy
- Należymy do niemieckiej grupy REWE, której główną częścią biznesu są supermarkety spożywcze i budowlane. Turystyka przynosi tylko 10 procent jej obrotów. Co to oznacza? Że nasza firma ma stabilne oparcie, bo kiedy w pandemii turystyka przeżywała kłopoty, branża spożywcza i budowlano-remontowa odwrotnie, notowała większe obroty. Podczas gdy turystyka straciła 70 procent przychodów, cały koncern zyskał 23 procent. Wzrosła też jego rentowność - wyjaśniał na początku spotkania dyrektor Exim Tours Sławomir Szulc.
Szulc przypomniał, jak przebiegała sprzedaż w ostatnich trzech latach. W 2020, a szczególnie w 2021 roku charakteryzowała się tym, że była skumulowana w okresie letnim. Klienci czekali z kupieniem wyjazdu do ostatniej chwili. W krótkim czasie trzeba było obsłużyć kilka razy więcej klientów niż w zwykłym, przedpandemicznym roku, kiedy sprzedaż rozkładała się na wiele miesięcy, począwszy od wczesnej sprzedaży.
- Wyjaśniamy to, żebyście wiedzieli, że tak samo jak wy, ciężko wtedy pracowaliśmy, a nie piliśmy kawę i dlatego kontakt z nami był utrudniony – wyjaśniał agentom dyrektor produktu Marcin Małysz.