Exim Tours świętuje dobre wyniki i gotuje z agentami

Ten rok zakończymy obrotami większymi niż w roku 2019. Przekroczymy też przedpandemiczną liczbę klientów, a nasza rentowność będzie prawdopodobnie największa w historii – mówi dyrektor Exim Tours Sławomir Szulc.

Publikacja: 03.11.2021 21:00

Na spotkanie w Warszawie zaproszono 50 agentów turystycznych z centralnej i północnej Polski

Na spotkanie w Warszawie zaproszono 50 agentów turystycznych z centralnej i północnej Polski

Foto: Filip Frydrykiewicz

Biuro podróży Exim Tours zaprosiło grupę najlepszych agentów turystycznych do Warszawy na krótkie podsumowanie roku, prezentację planów na lato 2022 i... wspólne gotowanie.

Nie piliśmy kawy

- Należymy do niemieckiej grupy REWE, której główną częścią biznesu są supermarkety spożywcze i budowlane. Turystyka przynosi tylko 10 procent jej obrotów. Co to oznacza? Że nasza firma ma stabilne oparcie, bo kiedy w pandemii turystyka przeżywała kłopoty, branża spożywcza i budowlano-remontowa odwrotnie, notowała większe obroty. Podczas gdy turystyka straciła 70 procent przychodów, cały koncern zyskał 23 procent. Wzrosła też jego rentowność - wyjaśniał na początku spotkania dyrektor Exim Tours Sławomir Szulc.

Szulc przypomniał, jak przebiegała sprzedaż w ostatnich trzech latach. W 2020, a szczególnie w 2021 roku charakteryzowała się tym, że była skumulowana w okresie letnim. Klienci czekali z kupieniem wyjazdu do ostatniej chwili. W krótkim czasie trzeba było obsłużyć kilka razy więcej klientów niż w zwykłym, przedpandemicznym roku, kiedy sprzedaż rozkładała się na wiele miesięcy, począwszy od wczesnej sprzedaży.

Exim Tours

- Wyjaśniamy to, żebyście wiedzieli, że tak samo jak wy, ciężko wtedy pracowaliśmy, a nie piliśmy kawę i dlatego kontakt z nami był utrudniony – wyjaśniał agentom dyrektor produktu Marcin Małysz.

I podawał przykłady. W weekend 3-4 lipca dział pakietowania wydał 2533 karty pokładowe, a w tygodniu od 12 do 18 lipca dział call center dostał od agentów 4984 wiadomości dotyczących rezerwacji.

W sumie jednak sezon był dla Eximu udany, nawet bardzo. Do końca października firma miała 319 milionów złotych obrotów, czyli o 13,5 procent więcej niż w całym 2019 roku, kiedy obroty wyniosły 281 milionów złotych. Liczba klientów była mniejsza, ale wszystko wskazuje, że do końca roku także przewyższy tę sprzed pandemii. - Różnica dynamiki między przyrostem obrotów a wzrostem liczby klientów wynika między innymi z innej struktury sprzedanego produktu. O wiele większy udział w tym roku mieliśmy wyjazdów egzotycznych, droższych z samej ich natury - wyjaśnia Szulc. - A najlepsze jest to, że nasza rentowność będzie jedną z najlepszych w historii naszej firmy i sięgnie 1,5 procent.

Exim Tours

Cel – hotele na wyłączność

A co w nowym roku? Exim planuje zwiększyć dwukrotnie liczbę miejsc w samolotach czarterowych. Będzie latać nawet z małych lotnisk, w sumie z ośmiu: Warszawy, Katowic, Poznania, Gdańska, Wrocławia, Rzeszowa, Lublina i Bydgoszczy.

- Będzie wielki come back Majorki – zapowiada Małysz. - Kiedy odwiedziliśmy tę wyspę na koniec sezonu usłyszeliśmy, że po Niemcach Polacy byli tam drugą nacją w tym roku. Dziękowano za to trzem touroperatorom – TUI, Itace i Eximowi.

Exim Tours


Małysz pochwalił się też uzyskaniem prawa do wyłączności w reprezentowaniu na polskim rynku popularnych hoteli na Malcie. Chodzi o czterogwiazdkowe: Seabank Resort, Solanę, Bellę Vistę, San Antonio, Pergolę i Soredę. - Aż do października przyszłego roku te hotele można kupić tylko u nas. Konkurencja, która miała je w ofercie, dostała już od nas informację o tym – mówił.

Jak dodał, Exim zamierza sukcesywnie zwiększać pulę hoteli na wyłączność, a być może nawet zdobyć prawa do całych – niewielkich – kierunków. - Pracujemy nad tym – zapewnił.

Więcej nart i czarterów

Kolejna zapowiedź dotyczyła rozszerzenia oferty dla narciarzy. - Dotąd byliśmy znani głównie z popularnych kierunków letnich, ale to się zmieni. Kończymy integrowanie naszego systemu rezerwacyjnego z systemem czeskiego biura podróży Nev-Dama. Ten specjalista od zimy wysyła co roku na narty 120 tysięcy klientów. Chociaż na początek tylko część jego oferty będzie dostępna u nas, to i tak znacznie nam to wzbogaci nasz produkt narciarski – wyjaśniał Szulc.

Jak mówi, w przyszłym roku Exim Tours chciałby uzyskać o 10 procent obroty większe niż tegoroczne. - Nie nastawiamy się na gwałtowne rośnięcie i mam nadzieję, że koledzy touroperatorzy też nie spowodują zachwiania równowagi między popytem i podażą na rynku - zaznacza.

Widzi potencjał do wzrostu w dwóch segmentach – jeden to turystyka czarterowa, drugi to dojazd własny. - O ile w tym roku mieliśmy ponad dwadzieścia tysięcy klientów w czarterach, o tyle w przyszłym roku liczymy na 55 tysięcy – wyjaśnia.

Agencie, sprawdź zanim zadzwonisz

Dominika Jurkowska, menedżer ds. marketingu i rozwoju sieci agencyjnej, podpowiadała agentom, gdzie na stronie internetowej mogą znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i jak radzić sobie z rozwiązywaniem niektórych problemów (np. zmian w rezerwacji lub przedłużenia opcji), zanim zadzwonią do centrali firmy z prośbą o pomoc.

Zapowiedziała też wydanie nowego magazynu, zastępującego częściowo katalog, ale mającego też służyć za źródło inspiracji dla klientów. Magazyn ukaże się w grudniu i będzie zawierał, zgodnie z sugestiami sprzedawców, większy niż poprzednio przegląd hoteli. - Odchodzimy też od wiązania podróży z kulinariami. Tym razem podpowiemy klientom, jak sami mogą zostać reżyserami swoich wakacji. Wskażemy im najważniejsze miejsca do zobaczenia, żeby mogli sami ułożyć sobie program wyjazdu z Eximem – wyjaśniała.

Kręcenie lodów, wałkowanie makaronu

Exim nagrodził też najlepszych sprzedawców. W kategorii prestiżowych wyróżnił sieć Wakacje.pl, Bon Voyage z Poznania i internetowego agenta Fly.pl. Na tytuły „Exim partnerów na medal” zasłużyły Happy Travel ze Szczecina i Halowakacje.com z Lublina, za „spektakularny wzrost sprzedaży” uhonorowano Dreamtours.pl z Gdańska, Świat Podróży ze Środy Wielkopolskiej i biuro Lastowicze.pl z Kielc, a tytuł debiutu roku otrzymało nowe biuro Travelplanet.pl z Gdyni.

Spotkanie urozmaiciła przeprowadzona w formie quizu prezentacja Tunezji i wspólne gotowanie pod okiem zawodowych kucharzy tunezyjskiego briku, robienia domowego makaronu, pieczenia czekoladowych babeczek i kręcenia lodów.

W najbliższy piątek podobną konferencję touroperator planuje w Katowicach, gdzie spotka się z agentami z południa kraju.

Wszystko już przygotowane do mieszania, wałkowania, krojenia. Drugi z prawej, dyrektor Exim Tours Sł

Wszystko już przygotowane do mieszania, wałkowania, krojenia. Drugi z prawej, dyrektor Exim Tours Sławomir Szulc

Filip Frydrykiewicz

Raja Ammar, dyrektor biura Tunezyjskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Polsce, opowiadała o tr

Raja Ammar, dyrektor biura Tunezyjskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Polsce, opowiadała o tradycyjnych potrawach tunezyjskich

Filip Frydrykiewicz

Pamiątkowe zdjęcie w wykonaniu Dominiki Jurkowskiej

Pamiątkowe zdjęcie w wykonaniu Dominiki Jurkowskiej

Filip Frydrykiewicz

Wśród nagrodzonych za dynamiczny wzrost sprzedaży znaleźli się Izabela i Grzegorz Kołłb-Sieleccy z L

Wśród nagrodzonych za dynamiczny wzrost sprzedaży znaleźli się Izabela i Grzegorz Kołłb-Sieleccy z Lastowicze.pl z Kielc

Filip Frydrykiewicz

Biuro podróży Exim Tours zaprosiło grupę najlepszych agentów turystycznych do Warszawy na krótkie podsumowanie roku, prezentację planów na lato 2022 i... wspólne gotowanie.

Nie piliśmy kawy

Pozostało 97% artykułu
Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Biura Podróży
Majówka - kierunek zagranica. „To przez mocną złotówkę i złą pogodę w Polsce”
Biura Podróży
Zuzanna Sprycha na czele Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja
Biura Podróży
Do kogo po tanie wakacje w dobrych hotelach? Zdecydowanie prowadzi jedno biuro podróży