Orex: W tym roku potroimy liczbę klientów wysyłanych do Turcji

Liczymy na trzykrotny wzrost sprzedaży w tym roku wobec roku 2019 i jesteśmy na dobrej drodze do tego celu, bo w grudniu i do połowy stycznia zanotowaliśmy większą sprzedaż o 250 procent – mówi Robert Kowalczyk, kierownik regionalny biura podróży Orex.

Publikacja: 23.01.2022 18:37

Orex: W tym roku potroimy liczbę klientów wysyłanych do Turcji

Foto: Filip Frydrykiewicz

Orex, stosunkowo nieduże polskie biuro podróży powiązane z potężnym tureckim touroperatorem Anex Tour, zorganizowało dla swoich agentów w minionym tygodniu trzy prezentacje programu Lato 2022. Pierwsze spotkanie odbyło się w Warszawie (Arche Hotel Krakowska), drugie i trzecie w piątek w Katowicach (Vienna House Easy Katowice).

Czytaj więcej

Traveldata: Ceny wakacji odporne na doniesienia o pandemii i inflacji

Działający w Polsce od roku 2015 Orex specjalizuje się w organizowaniu wyjazdów do Turcji (jedyny kierunek w ofercie). Dotąd Orex obsługiwał rocznie 8-12 tysięcy klientów. W 2022 planuje „potroić tę liczbę i dojść do 40 tysięcy”, jak mówił w Warszawie Kowalczyk.

Zdaniem Kowalczyka jest duża szansa na powodzenie takiego planu – w grudniu zeszłego roku i pierwszej połowie stycznia tego roku sprzedaż wyjazdów w Orexie wzrosła, licząc wobec tego samego okresu z przełomu 2018 i 2019 roku, 250 procent. Jest też inny przykład - miejsca Orexu w czarterach na weekend majowy z wylotem 29, 30 kwietnia i 1 maja, są już sprzedane. - Dlatego zaplanowaliśmy dodatkowo cały samolot, który ma wylecieć 27 kwietnia. I on też się szybko wypełnia – nie kryje entuzjazmu Kowalczyk.

Orex zamówił miejsca w samolotach tureckich linii lotniczych Corendon i SunExpress

Orex zamówił miejsca w samolotach tureckich linii lotniczych Corendon i SunExpress

Foto: Filip Frydrykiewicz

Co do samolotów, to biuro podróży będzie, jak w sezonie 2021 roku, nadal korzystać z rejsów, jakie zapewnia linia lotnicza Corendon. Będą to bloki miejsc w maszynach odlatujących z Warszawy i z Katowic w środy i soboty. Dodatkowo jednak firma zarezerwowała sobie miejsca w samolotach linii SunExpress, które będą startować codziennie oprócz poniedziałków i wtorków z Warszawy i trzy razy w tygodniu (środa, czwartek i sobota) z Katowic. W wypadku rejsów Corendona możliwe będzie przedłużanie wypoczynku z siedmiu do dziesięciu lub jedenastu dni.

Przy okazji Kowalczyk przypominał agentom turystycznym: - Pamiętajcie, że u nas nie ma dodatkowych opłat za bagaż, jak u niektórych touroperatorów, korzystających z tanich linii lotniczych. Koszt bagażu podstawowego i podręcznego jest wliczony w cenę imprezy.

Według Kowalczyka dobre wyniki sprzedaży to zaleta bardzo dobrych cen Orexu i dobrych warunków oferowanych klientom. Obecnie w biurze podróży trwa drugi etap promocji pod hasłem „second chance” (ang. druga szansa).

Firma oferuje w sumie wyjazdy do 350 hoteli (- Ta liczba jest ruchoma – zastrzega Kowalczyk - na pewno będzie rosła, bo uzupełniamy cały czas ofertę). W tym do należących do Anexu obiektów sieci Selectum (jeden nowy, w Side, otworzy się na najbliższy sezon), a także do popularnych marek, jak ATG, Titanic, Kaya, Asteria, Rubi Platinum i Utopia. Ich przedstawiciele brali udział w obu prezentacjach i szeroko opowiadali sprzedawcom o zaletach swoich obiektów.

Przedstawiciele tureckich sieci hoteli opowiadali agentom o zaletach swoich obiektów

Przedstawiciele tureckich sieci hoteli opowiadali agentom o zaletach swoich obiektów

Foto: Filip Frydrykiewicz

Co nowego Orex przygotował dla agentów? Na nowy sezon poprawił warunki handlowe. Wprawdzie prowizją podstawową jest u niego 8 procent prowizji, ale już po osiągnięciu przez sprzedawcę progu 20 tysięcy złotych zyskuje on 10 procent od każdej transakcji. Potem prowizja rośnie o pół procent po przekroczeniu: 70, 120, 250 i 500 tysięcy złotych sprzedaży. Najwyższa stawka, 12,5 procent, przysługuje za sprzedaż wielkości 800 tysięcy złotych.

Kowalczyk miał też inną dobrą wiadomość dla agentów – Orex wkrótce przejdzie z własnego systemu back office na znany sprzedawcom system BlueVendo. - Będziecie mogli wykonywać więcej operacji sami. To ułatwi pracę i wam, i nam – zapowiadał. - Liczymy, że pod koniec lutego BlueVendo będzie już zintegrowany z naszym systemem.

Czytaj więcej

Georgios Vafidis na czele Hellas Travel. Firma zmienia profil

Touroperator zapowiedział też, że w maju zorganizuje wyjazd studyjny na Riwierę Turecką dla współpracujących z nim sprzedawców, a być może będą to dwa wyjazdy. Wiele zależy od aktywności agentów. Ci, którzy do tego czasu zrealizują sprzedaż w wysokości co najmniej 40 tysięcy złotych będą mogli pojechać bezpłatnie. Za sprzedaż na rzecz Orexu w wysokości 80 tysięcy złotych wyjada dwie osoby z danego biura.

Orex, stosunkowo nieduże polskie biuro podróży powiązane z potężnym tureckim touroperatorem Anex Tour, zorganizowało dla swoich agentów w minionym tygodniu trzy prezentacje programu Lato 2022. Pierwsze spotkanie odbyło się w Warszawie (Arche Hotel Krakowska), drugie i trzecie w piątek w Katowicach (Vienna House Easy Katowice).

Działający w Polsce od roku 2015 Orex specjalizuje się w organizowaniu wyjazdów do Turcji (jedyny kierunek w ofercie). Dotąd Orex obsługiwał rocznie 8-12 tysięcy klientów. W 2022 planuje „potroić tę liczbę i dojść do 40 tysięcy”, jak mówił w Warszawie Kowalczyk.

Pozostało 87% artykułu
Popularne Trendy
Turyści: Kreta to bezpieczne miejsce na wakacje
Nowe Trendy
WHO: Ograniczenia w podróżowaniu nie zatrzymają pandemii. Skończmy z nimi
Nowe Trendy
Stolica dokłada więcej pieniędzy do budżetu Warszawskiej Organizacji Turystycznej
Biura Podróży
Ostatnie notowanie cen w biurach podróży przed początkiem ferii. Jest coraz taniej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Niemiecki touroperator wypłaci agentowi prowizję za miejsca rezerwowane w czarterze