Wielkanoc jest dla wielu Europejczyków pierwszą okazją od czasów pandemii do wyjechania na dłuższy urlop. Klienci TUI wybierają w tym czasie głównie kierunki w regionie Morza Śródziemnego, ale też Wyspy Kanaryjskie, które w Niemczech i Wielkiej Brytanii należą do najpopularniejszych miejsc wypoczynku - podaje Grupa TUI w informacji prasowej.
Czytaj więcej
Grupa TUI podsumowała pierwszy kwartał roku rozliczeniowego 2022/23. W tym czasie z firmą wyjechało 3,3 miliona gości, czyli o milion więcej niż przed rokiem. Poprawiły się też obrót i zysk operacyjny, a zarząd potwierdza, że ten rok zakończy się na plusie.
Wysokie pozycje w rankingu najczęściej wybieranych miejsc zajmują również Turcja, Baleary, lądowa część Hiszpanii, Egipt i Grecja.
Grupa TUI liczy, że w tym roku na wielkanocny urlop wyśle ponad pół miliona turystów. Jej zdaniem obłożenie wyniesie 95 procent, co odpowiada poziomowi sprzed pandemii. – Duży popyt na wyjazdy wielkanocne jest dobrym prognostykiem na nadchodzące lato – mówi prezes Grupy TUI Sebastian Ebel, cytowany w komunikacie.
Jak dodaje, duże zainteresowanie widać przede wszystkim w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Belgii i w Szwajcarii, ale też na innych rynkach, z których klienci poszukują odpoczynku w promieniach słońca i aktywnych form spędzania wolnego czasu. – Zakładamy, że wypełnienie miejsc będzie zbliżone do poziomu sprzed pandemii. Oczekujemy dobrego sezonu lato 2023 – mówi.