Fostertravel.pl: Ponad 200 procent więcej sprzedanych wakacji

Sprzedaż wycieczek w pierwszym kwartale w biurach sieci agenta turystycznego, Fostertravel.pl, wzrosła w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego o 222 procent. Wzrost wyrażony w przychodach był jeszcze większy i wyniósł 283 procent.

Publikacja: 11.04.2023 17:44

Widać, jak ważne są dla ludzi wakacje - mówi wiceprezes Fostertravel Przemysław Jackowski

Widać, jak ważne są dla ludzi wakacje - mówi wiceprezes Fostertravel Przemysław Jackowski

Foto: Aleksander Kramarz

Liczba klientów w styczniu była o 197 procent większa (o 264 procent w przychodach), w lutym o 131 procent (o 181 procent w przychodach), a w marcu o 396 procent (o 451 procent w przychodach) - pokazują dane Fostertravel.pl. 

Średnio jedna impreza turystyczna zarezerwowana przez klienta w pierwszym kwartale kosztowała prawie 3600 złotych i było to o 19 procent więcej niż przed rokiem.

Fostertravel.pl policzył też, jak rozkładała się sprzedaż poszczególnych kierunków. Zastosował kryterium przychodów. Najwięcej, bo 26 procent, przypadło na Egipt. W drugiej kolejności na Turcję (21 procent), a w trzeciej na Grecję (13 procent). Te trzy kierunki zdominowały sprzedaż, zapewniły w sumie 60 procent obrotów agentowi. Po kilka procent przypadło na sprzedaż wyjazdów do Hiszpanii (7 procent), Tunezji (5 procent), Dominikany (4 procent) i Bułgarii (2 procent).

Fostertravel

Dane te pokazują spore przesunięcie zainteresowania turystów. Rok wcześniej rozkład udziałów poszczególnych kierunków według przychodów był bowiem inny - na Turcję przypadło ich wtedy 24 procent, na Grecję i na Egipt po 15, a na Hiszpanię 9 procent.

Jaka dynamika towarzyszyła wzrostowi sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach tego roku? Okazuje się, że najwięcej zyskiwała Tunezja, wzrost przychodów z tego kierunku sięgnął w pierwszych trzech miesiącach roku 835 procent, bardzo dynamicznie rosła też sprzedaż Egiptu – o 544 procent. Pozostałe główne kierunki zyskiwały w podobnej skali: Grecja 251 procent, Turcja 225 procent, Hiszpania 203 procent, Bułgaria 190 procent, a Dominikana 165 procent.

Fostertravel

– Te wyniki cieszą nas tym bardziej, że z pewnym niepokojem patrzyliśmy na nadchodzący sezon w kontekście rosnącej inflacji, kosztów życia, większych wydatków naszych klientów na regulowanie rat kredytów w bankach – komentuje wiceprezes Fostertravel.pl Przemysław Jackiewicz. – Popyt okazuje się jednak bardzo silny. Widać, że wakacje są dla ludzi ważne, a przy tym na podstawie doświadczenia zeszłorocznego zorientowali się, że nie powinni czekać z rezerwowaniem ulubionych hoteli i wybranych terminów, bo później mogą już ich nie dostać. Tańszych ofert last minute nie będzie. Decyzje ułatwili im sami organizatorzy, przedstawiając bardzo korzystne warunki wczesnego rezerwowania wyjazdów.

– Nowym zjawiskiem jest też dla nas wczesne rezerwowanie kierunków dotąd postrzeganych jako kierunki „last minute”, czyli Tunezji i Egiptu. Już teraz klienci wpłacają zaliczki na letnie wakacje w tych krajach. Nadal też na ich korzyść działa dużo niższa cena niż cena Grecji czy Hiszpanii – dodaje.

Fostertravel.pl to portal internetowy, sklep z wycieczkami w Warszawie i sieć 28 salonów działających na umowach franczyzy, głównie rozsianych po małych i średnich miastach, jak Mińsk Mazowiecki, Krapkowice, Sanok, Wieluń czy Tarnowskie Góry.

Biura Podróży
Zmarła Alina Dybaś-Grabowska, prezeska Turystycznej Organizacji Otwartej
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów
Biura Podróży
TUI szuka ludzi do pracy. Ma tysiąc wakatów i propozycję pracy zdalnej
Biura Podróży
Anex: Kończymy z ofertami dedykowanymi. Każdy agent turystyczny tak samo ważny
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Biura Podróży
Prezes Wakacje.pl: Naszym drogowskazem potrzeby klientów i zdrowy rynek