Fostertravel.pl: Ponad 200 procent więcej sprzedanych wakacji

Sprzedaż wycieczek w pierwszym kwartale w biurach sieci agenta turystycznego, Fostertravel.pl, wzrosła w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego o 222 procent. Wzrost wyrażony w przychodach był jeszcze większy i wyniósł 283 procent.

Publikacja: 11.04.2023 17:44

Widać, jak ważne są dla ludzi wakacje - mówi wiceprezes Fostertravel Przemysław Jackowski

Widać, jak ważne są dla ludzi wakacje - mówi wiceprezes Fostertravel Przemysław Jackowski

Foto: Aleksander Kramarz

Liczba klientów w styczniu była o 197 procent większa (o 264 procent w przychodach), w lutym o 131 procent (o 181 procent w przychodach), a w marcu o 396 procent (o 451 procent w przychodach) - pokazują dane Fostertravel.pl. 

Średnio jedna impreza turystyczna zarezerwowana przez klienta w pierwszym kwartale kosztowała prawie 3600 złotych i było to o 19 procent więcej niż przed rokiem.

Fostertravel.pl policzył też, jak rozkładała się sprzedaż poszczególnych kierunków. Zastosował kryterium przychodów. Najwięcej, bo 26 procent, przypadło na Egipt. W drugiej kolejności na Turcję (21 procent), a w trzeciej na Grecję (13 procent). Te trzy kierunki zdominowały sprzedaż, zapewniły w sumie 60 procent obrotów agentowi. Po kilka procent przypadło na sprzedaż wyjazdów do Hiszpanii (7 procent), Tunezji (5 procent), Dominikany (4 procent) i Bułgarii (2 procent).

Fostertravel

Dane te pokazują spore przesunięcie zainteresowania turystów. Rok wcześniej rozkład udziałów poszczególnych kierunków według przychodów był bowiem inny - na Turcję przypadło ich wtedy 24 procent, na Grecję i na Egipt po 15, a na Hiszpanię 9 procent.

Jaka dynamika towarzyszyła wzrostowi sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach tego roku? Okazuje się, że najwięcej zyskiwała Tunezja, wzrost przychodów z tego kierunku sięgnął w pierwszych trzech miesiącach roku 835 procent, bardzo dynamicznie rosła też sprzedaż Egiptu – o 544 procent. Pozostałe główne kierunki zyskiwały w podobnej skali: Grecja 251 procent, Turcja 225 procent, Hiszpania 203 procent, Bułgaria 190 procent, a Dominikana 165 procent.

Fostertravel

– Te wyniki cieszą nas tym bardziej, że z pewnym niepokojem patrzyliśmy na nadchodzący sezon w kontekście rosnącej inflacji, kosztów życia, większych wydatków naszych klientów na regulowanie rat kredytów w bankach – komentuje wiceprezes Fostertravel.pl Przemysław Jackiewicz. – Popyt okazuje się jednak bardzo silny. Widać, że wakacje są dla ludzi ważne, a przy tym na podstawie doświadczenia zeszłorocznego zorientowali się, że nie powinni czekać z rezerwowaniem ulubionych hoteli i wybranych terminów, bo później mogą już ich nie dostać. Tańszych ofert last minute nie będzie. Decyzje ułatwili im sami organizatorzy, przedstawiając bardzo korzystne warunki wczesnego rezerwowania wyjazdów.

– Nowym zjawiskiem jest też dla nas wczesne rezerwowanie kierunków dotąd postrzeganych jako kierunki „last minute”, czyli Tunezji i Egiptu. Już teraz klienci wpłacają zaliczki na letnie wakacje w tych krajach. Nadal też na ich korzyść działa dużo niższa cena niż cena Grecji czy Hiszpanii – dodaje.

Fostertravel.pl to portal internetowy, sklep z wycieczkami w Warszawie i sieć 28 salonów działających na umowach franczyzy, głównie rozsianych po małych i średnich miastach, jak Mińsk Mazowiecki, Krapkowice, Sanok, Wieluń czy Tarnowskie Góry.

Liczba klientów w styczniu była o 197 procent większa (o 264 procent w przychodach), w lutym o 131 procent (o 181 procent w przychodach), a w marcu o 396 procent (o 451 procent w przychodach) - pokazują dane Fostertravel.pl. 

Średnio jedna impreza turystyczna zarezerwowana przez klienta w pierwszym kwartale kosztowała prawie 3600 złotych i było to o 19 procent więcej niż przed rokiem.

Pozostało 86% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Jaka przyszłość czeka agentów turystycznych? Odpowiedzi poszukają naukowcy
Biura Podróży
Rainbow wysłał mamy zastępcze na tureckie wakacje
Biura Podróży
W biurach podróży: Grecja i Bułgaria tanieją, Egipt drożeje, a Turcja co tydzień zmienia kurs
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biura Podróży
Maciej Nykiel: Nekera ma pięć lat i jest już touroperatorem kompleksowym
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje