Liczba klientów w styczniu była o 197 procent większa (o 264 procent w przychodach), w lutym o 131 procent (o 181 procent w przychodach), a w marcu o 396 procent (o 451 procent w przychodach) - pokazują dane Fostertravel.pl.
Średnio jedna impreza turystyczna zarezerwowana przez klienta w pierwszym kwartale kosztowała prawie 3600 złotych i było to o 19 procent więcej niż przed rokiem.
Fostertravel.pl policzył też, jak rozkładała się sprzedaż poszczególnych kierunków. Zastosował kryterium przychodów. Najwięcej, bo 26 procent, przypadło na Egipt. W drugiej kolejności na Turcję (21 procent), a w trzeciej na Grecję (13 procent). Te trzy kierunki zdominowały sprzedaż, zapewniły w sumie 60 procent obrotów agentowi. Po kilka procent przypadło na sprzedaż wyjazdów do Hiszpanii (7 procent), Tunezji (5 procent), Dominikany (4 procent) i Bułgarii (2 procent).
Dane te pokazują spore przesunięcie zainteresowania turystów. Rok wcześniej rozkład udziałów poszczególnych kierunków według przychodów był bowiem inny - na Turcję przypadło ich wtedy 24 procent, na Grecję i na Egipt po 15, a na Hiszpanię 9 procent.