Giełdowa spółka Rainbow Tours, właściciel biura podróży Rainbow, poinformowała w komunikacie o "wielkości zrealizowanej przez spółkę przedsprzedaży imprez turystycznych z oferty sezonu Lato 2023 (wycieczki realizowane w miesiącach: kwiecień - październik 2023 roku)".

Od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży do 15 kwietnia 2023 roku biuro sprzedało 223,65 tysiąca wyjazdów. To oznaczało wzrost o około 47,4 procent w porównaniu z tym samym okresem roku 2022, kiedy zanotowano 151,76 sprzedanych imprez turystycznych.

- Sprzedaż jest imponująca, nie tylko większa niż rok temu o tej porze, na czym częściowo zaważyła agresja Rosji na Ukrainę i wstrzymanie się klientów z decyzją o zakupie wakacji, ale także o 30 procent większa niż w rekordowym 2019 roku - komentuje członek zarządu biura podróży Maciej Szczechura. - Co ważne, klienci rezerwują wakacje, mimo że ceny są wyższe o 25-30 procent niż w zeszłym roku. Prawdopodobnie obawiają się, że taniej nie będzie z powodu inflacji.

Najwięcej klientów wybiera w Rainbowle Grecję i Turcję. - Ale widzimy też duży wzrost zainteresowania tańszymi kierunkami, Albanią i Tunezją. Odżyły też w pełni wycieczki objazdowe i, co nas szczególnie cieszy, łączenie wypoczynku ze zwiedzaniem, czyli imprezy 7+7 - dodaje Szczechura.