Dertour, drugi co do wielkości touroperator w Niemczech, przeanalizował rezerwacje i zachowania podróżnicze swoich klientów, którzy w podróż wybrali się między listopadem 2022 a lutym 2023 roku, a pozyskane statystyki zestawił z tym samym okresem sprzed pandemii (od listopada do końca lutego 2019/2020).
- Sprawdziliśmy, jak inflacja i kryzys energetyczny wpłynęły na zachowania podróżnicze - czy goście oszczędzali na komforcie, czy wyjeżdżali na krócej, czy może spędzali więcej czasu w słonecznych miejscach? Udało nam się dokładnie określić, które trendy z minionego lata utrzymały się zimą - wyjaśnia Sven Schikarsky, menedżer produktu Dertouru i jej siostrzanych marek ITS i Meiers Weltreisen.
Raport pokazuje, że styczeń był najlepszym miesiącem pod względem sprzedaży w całej historii firmy. Co prawda początek sezonu był spokojniejszy niż ostatni przed pandemią, ale klienci chętnie kupowali wycieczki nie tylko na lato, ale również na zimę.
Na ferie zainteresowaniem cieszyły się przede wszystkim ciepłe kraje, choć wśród najpopularniejszych znalazły się też Niemcy i Polska. Oba kierunki wybierane były głównie przez osoby zainteresowane pobytami w stylu spa&wellness, a Polska znalazła się w tej grupie na drugim miejscu w rankingu najpopularniejszych kierunków.
Dobrze sprzedawały się również Stany Zjednoczone - tu jeździło się zarówno na plażę (Hawaje, Floryda), na zwiedzanie (południowo-zachodnie stany, Kalifornia), na narty (Vail i Aspen), jak i na zakupy (Nowy Jork).