W drugim kwartale roku finansowego 2022/23, który rozpoczął się 1 października i zakończy 30 września, przychody Grupy TUI wzrosły o miliard euro i wyniosły 3,2 miliarda euro. Zysk operacyjny (EBIT) zwiększył się o 88 milionów euro i dał w efekcie stratę operacyjną na poziomie 242 milionów euro. Liczba klientów wzrosła do 2,4 miliona – podsumowuje firma w komunikacie.
– W znaczący sposób poprawiliśmy nasze wyniki w drugim kwartale, a zakończony sezon zimowy przebiegał zgodnie z oczekiwaniami – mówi cytowany tam prezes Grupy TUI Sebastian Ebel. – Spodziewamy się mocnego lata i dobrego roku finansowego 2023 ze znacznie wyższym zyskiem operacyjnym. Nasze strategiczne inicjatywy odnoszą skutek, spłaciliśmy pomoc państwa i idziemy w kierunku zyskownego wzrostu. Chcemy wrócić do dawnej kondycji – dodaje.
Czytaj więcej
Jeśli na przeszkodzie nie staną kataklizmy i zmiany polityczne, liczba Polaków podróżujących z biurami podróży za granicę szybko się podwoi i sięgnie nawet 10 milionów. Wiele zależy od tego, kto wygra jesienne wybory – prognozuje prezes Traveldaty Andrzej Betlej.
TUI AG spłacił pomoc państwa udzieloną w związku z pandemią koronawirusa. By tego dokonać, podniósł w kwietniu kapitał, a wpływy brutto z tego zabiegu wyniosły około 1,8 miliarda euro. Zadłużenie netto spadło do 3,1 miliarda euro.
W segmencie holiday experiences, który obejmuje hotele, rejsy wycieczkowe, działalność turystyczną i rozrywkową, TUI osiągnął 78 milionów euro zysku operacyjnego (przed rokiem 23,7 miliona euro). Średnie obłożenie hoteli wzrosło o 18 punktów procentowych, licząc rok do roku, do 83 procent. W drugim kwartale 2023 roku średnia cena pokoju wzrosła o 16 procent, do 100 euro.