Koncern turystyczny TUI zamierza proponować pasażerom swoich samolotów wycieczki w odwiedzanym miejscu. Będą to oferty spółki TUI Musement – ujawnił w rozmowie z niemieckim portalem FVW dyrektor linii lotniczej TUIfly Marco Ciomperlik. TUI Musement zajmuje się oferowaniem tak zwanych wycieczek fakultatywnych i biletów na wydarzenia (mecze, koncerty, zwiedzanie muzeów, wyjścia do restauracji), z których turyści mogą skorzystać w miejscu, w którym odpoczywają.
Przewoźnik zamierza przesyłać pasażerom przez pokładową sieć internetową katalog z wycieczkami i usługami dodatkowymi. Ceny mają być atrakcyjne i dostosowane do miejsca, do którego leci samolot.
Testowanie nowej usługi rozpocznie się za kilka miesięcy w wybranych samolotach linii lotniczych należących do Grupy TUI. - Jeśli 20 procent pasażerów dokona rezerwacji na pokładzie, inwestycja będzie opłacalna – wyjaśnia Ciomperlik.
Do tej pory linie lotnicze sprzedawały towary wolnocłowe oraz napoje i posiłki. Zarabiają też na sprzedawaniu pierwszeństwa wejścia na pokład, miejsca z większą przestrzenią na nogi, przewożeniu dodatkowego bagażu, czy dostępie do systemu rozrywki pokładowej. Dla niektórych przewoźników to bardzo ważna część biznesu, przynosi im nawet 30 procent obrotów.