Pekao: Rainbow zarobi w tym roku rekordowe 98 milionów złotych. "Kupuj akcje"

W tym roku spółka Rainbow Tours, właściciel biura podróży Rainbow i sieci hoteli White Olive, zarobi netto 98,2 miliona złotych – prognozuje Biuro Maklerskie Pekao SA. To siedem razy więcej niż analitycy zakładali jesienią 2022 roku, kiedy mówili o 14,3 miliona złotych.

Publikacja: 11.06.2023 11:38

Pekao: Rainbow zarobi w tym roku rekordowe 98 milionów złotych. "Kupuj akcje"

Foto: Filip Frydrykiewicz

Maklerzy banku napisali w raporcie, że ten rok powinien być rekordowy dla spółki zarówno pod względem przychodów ze sprzedaży, jak i wyników operacyjnych.

„Uwzględniając bieżące otoczenie rynkowe i dane operacyjne ze spółki bardzo istotnie podnosimy prognozy finansowe na ten rok i kolejne lata”. Autorzy piszą, że "marża netto" touroperatora może sięgnąć około 2 procent (w 2022 roku zysk netto biura podróży wyniósł 22,33 miliona złotych i było to 0,9 procent przychodów - red.). Nie ukrywają swojego zaskoczenia. „Ten rok pokazuje, że popyt jest mniej wrażliwy na zmianę cen niż można było tego oczekiwać (...). Dlatego też wydaje się być to istotnym aspektem wyników tegorocznych w kontekście kolejnych lat i możliwych wahań strony kosztowej i zarządzania procesem cenowym” - piszą.

Czytaj więcej

Grzegorz Baszczyński odchodzi z zarządu Rainbow. Zastąpi go Maciej Szczechura

Według nich ryzyko dla biznesu biura podróży czai się jedynie w większej aktywność konkurencji, co może spowodować chęć większej rywalizacji o udziały w rynku.

„Można odnieść wrażenie, że wszystkie kluczowe czynniki operacyjne sprzyjają całemu sektorowi (...)” - piszą analitycy i podają, że wzrost sprzedaży wyjazdów na lato 2023 wynosi w Rainbowle 44 procent, jest więc „praktycznie rekordowy”. „W dalszym ciągu na rynku występuje wzrost cen w ujęciu rok do roku (15-20 proc.). Dodatkowo analizując strukturę kosztów można wskazać, że wzrost kosztu per wycieczka będzie niewiele wyższy niż rok temu, a może być istotnie niższy niż wzrost cen” - dodają.

Przychody Rainbow Tours ze sprzedaży po kwietniu wynoszą 693 miliony złotych (75 proc. wzrostu rok do roku).

„Nasza prognoza zakłada, że wzrost liczby sprzedanych wycieczek wyniesie około 20 proc. rok do roku, przy około 14-proc. wzroście średniego przychodu z wycieczki/uczestnika. Dodatkowo perspektywy poprawy marży brutto na sprzedaży są również obiecujące. Ceny wycieczek notują wzrost, a wiele wskazuje na to, że w ujęciu rocznym koszty wycieczki wzrosną nieznacznie” - konkluduje biuro maklerskie Pekao.

"Podsumowując, oczekujemy dalszej silnej poprawy wyników operacyjnych w tym roku przy tak silnym otoczeniu rynkowym. Kolejne lata w sektorze także powinny być relatywnie dobre jeżeli przy tak dużym spadku realnych dochodów rozporządzalnych w całej gospodarce, a popyt na wycieczki notuje istotne wzrosty w tym roku. Czy jest to trend strukturalny będzie można, naszym zdaniem, ocenić w perspektywie lat 2023-25, ponieważ na rynku mogło być dużo odroczonego popytu po zmienności z lat 2020-21".

Czytaj więcej

Ranking biur podróży 2023: Itaka, TUI, Rainbow, Coral - dynamiczny powrót klientów

Raport ogłoszono 9 czerwca, kiedy kurs akcji Rainbowa na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie wynosił 38,5 złotego. Według Pekao, cena docelowa może wynieść nawet 60 złotych, dlatego rekomendacja biura maklerskiego mówiła „kupuj”. W piątek na zamknięciu notowań akcje kosztowały już 44,5 złotego.

Maklerzy banku napisali w raporcie, że ten rok powinien być rekordowy dla spółki zarówno pod względem przychodów ze sprzedaży, jak i wyników operacyjnych.

„Uwzględniając bieżące otoczenie rynkowe i dane operacyjne ze spółki bardzo istotnie podnosimy prognozy finansowe na ten rok i kolejne lata”. Autorzy piszą, że "marża netto" touroperatora może sięgnąć około 2 procent (w 2022 roku zysk netto biura podróży wyniósł 22,33 miliona złotych i było to 0,9 procent przychodów - red.). Nie ukrywają swojego zaskoczenia. „Ten rok pokazuje, że popyt jest mniej wrażliwy na zmianę cen niż można było tego oczekiwać (...). Dlatego też wydaje się być to istotnym aspektem wyników tegorocznych w kontekście kolejnych lat i możliwych wahań strony kosztowej i zarządzania procesem cenowym” - piszą.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"