ChatGPT namiesza w turystyce, ale klientom ułatwi życie

Zdaniem prezesa Grupy TUI Sebastiana Ebela pojawianie się sztucznej inteligencji, w tym narzędzia ChatGPT, znacząco wpłynie na sposób, w jaki tworzy się i sprzedaje zorganizowane wakacje. Dla klientów szukających lepiej dopasowanych ofert stanowić będzie duże ułatwienie.

Publikacja: 18.08.2023 07:43

ChatGPT namiesza w turystyce, ale klientom ułatwi życie

Foto: PAP/DPA, Hannes P. Albert

Prezes Grupy TUI Sebastian Ebel, podsumowując wyniki za trzeci kwartał bieżącego okresu rozliczeniowego, który rozpoczął się 1 października 2022 roku, a zakończy 30 września tego roku, odniósł się także do nowych trendów kształtujących branżę. Jednym z nich jest sztuczna inteligencja i ChatGPT, które jego zdaniem zmienią sposób budowania i sprzedaży pakietów turystycznych, pisze brytyjski portal branży turystycznej TTG Media.

Dla klientów rozwiązania te to spore ułatwienie, bo mogą oni teraz wpisywać w wyszukiwarkę dokładnie to, co ich interesuje - miejsce docelowe, czas trwania wyjazdu, atrakcje na miejscu, cenę i inne składowe, a wyniki pojawiają się niemal natychmiast. Prezes dostrzega możliwości zastosowania narzędzi w różnych obszarach - produktu, świadczonych usług i sprzedaży.

Czytaj więcej

Rezerwowanie wycieczki w sieci to żmudna praca. Expedia policzyła, ile czasu trzeba

Na razie trudno jednoznacznie powiedzieć, czy zmiany nastąpią „jutro czy w ciągu najbliższych pięciu lat”, ale prawdopodobnie będzie to szybciej niż można by się spodziewać.

W TUI nowoczesne technologie od dawna odgrywają dużą rolę, a jednym z celów jest zwiększenie liczby rezerwacji zakładanych przez aplikację - obecnie to 10 procent, strategia zakłada osiągnięcie wartości 50 procent, przy czym, po pierwsze, mowa o całej działalności koncernu, po drugie, jak zapewnia prezes, nie ma się to odbywać kosztem sieci agencyjnej, której on sam jest wielkim fanem i z którą dalej chce poprawiać stosunki biznesowe.

Dlaczego? Ponieważ biura pomagają sprzedawać wysokomarżowe produkty. Rozwój aplikacji jako kanału dystrybucji powinien pochodzić z internetu - ta strategia jest tym bardziej uzasadniona, że pozyskiwanie ruchu w sieci jest drogie.

Prezes Grupy TUI Sebastian Ebel, podsumowując wyniki za trzeci kwartał bieżącego okresu rozliczeniowego, który rozpoczął się 1 października 2022 roku, a zakończy 30 września tego roku, odniósł się także do nowych trendów kształtujących branżę. Jednym z nich jest sztuczna inteligencja i ChatGPT, które jego zdaniem zmienią sposób budowania i sprzedaży pakietów turystycznych, pisze brytyjski portal branży turystycznej TTG Media.

Dla klientów rozwiązania te to spore ułatwienie, bo mogą oni teraz wpisywać w wyszukiwarkę dokładnie to, co ich interesuje - miejsce docelowe, czas trwania wyjazdu, atrakcje na miejscu, cenę i inne składowe, a wyniki pojawiają się niemal natychmiast. Prezes dostrzega możliwości zastosowania narzędzi w różnych obszarach - produktu, świadczonych usług i sprzedaży.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"