Prezes Grupy TUI Sebastian Ebel, podsumowując wyniki za trzeci kwartał bieżącego okresu rozliczeniowego, który rozpoczął się 1 października 2022 roku, a zakończy 30 września tego roku, odniósł się także do nowych trendów kształtujących branżę. Jednym z nich jest sztuczna inteligencja i ChatGPT, które jego zdaniem zmienią sposób budowania i sprzedaży pakietów turystycznych, pisze brytyjski portal branży turystycznej TTG Media.
Dla klientów rozwiązania te to spore ułatwienie, bo mogą oni teraz wpisywać w wyszukiwarkę dokładnie to, co ich interesuje - miejsce docelowe, czas trwania wyjazdu, atrakcje na miejscu, cenę i inne składowe, a wyniki pojawiają się niemal natychmiast. Prezes dostrzega możliwości zastosowania narzędzi w różnych obszarach - produktu, świadczonych usług i sprzedaży.
Czytaj więcej
Średnio pięciu godzin w ciągu 45 dni i przejrzenia 141 stron internetowych potrzebują turyści nim zarezerwują wyjazd. Ze zleconego przez Expedię badania wynika, że w tym procesie dużą rolę odgrywają media społecznościowe i reklama.
Na razie trudno jednoznacznie powiedzieć, czy zmiany nastąpią „jutro czy w ciągu najbliższych pięciu lat”, ale prawdopodobnie będzie to szybciej niż można by się spodziewać.
W TUI nowoczesne technologie od dawna odgrywają dużą rolę, a jednym z celów jest zwiększenie liczby rezerwacji zakładanych przez aplikację - obecnie to 10 procent, strategia zakłada osiągnięcie wartości 50 procent, przy czym, po pierwsze, mowa o całej działalności koncernu, po drugie, jak zapewnia prezes, nie ma się to odbywać kosztem sieci agencyjnej, której on sam jest wielkim fanem i z którą dalej chce poprawiać stosunki biznesowe.