Reklama

ChatGPT namiesza w turystyce, ale klientom ułatwi życie

Zdaniem prezesa Grupy TUI Sebastiana Ebela pojawianie się sztucznej inteligencji, w tym narzędzia ChatGPT, znacząco wpłynie na sposób, w jaki tworzy się i sprzedaje zorganizowane wakacje. Dla klientów szukających lepiej dopasowanych ofert stanowić będzie duże ułatwienie.

Publikacja: 18.08.2023 07:43

ChatGPT namiesza w turystyce, ale klientom ułatwi życie

Foto: PAP/DPA, Hannes P. Albert

Prezes Grupy TUI Sebastian Ebel, podsumowując wyniki za trzeci kwartał bieżącego okresu rozliczeniowego, który rozpoczął się 1 października 2022 roku, a zakończy 30 września tego roku, odniósł się także do nowych trendów kształtujących branżę. Jednym z nich jest sztuczna inteligencja i ChatGPT, które jego zdaniem zmienią sposób budowania i sprzedaży pakietów turystycznych, pisze brytyjski portal branży turystycznej TTG Media.

Dla klientów rozwiązania te to spore ułatwienie, bo mogą oni teraz wpisywać w wyszukiwarkę dokładnie to, co ich interesuje - miejsce docelowe, czas trwania wyjazdu, atrakcje na miejscu, cenę i inne składowe, a wyniki pojawiają się niemal natychmiast. Prezes dostrzega możliwości zastosowania narzędzi w różnych obszarach - produktu, świadczonych usług i sprzedaży.

Czytaj więcej

Rezerwowanie wycieczki w sieci to żmudna praca. Expedia policzyła, ile czasu trzeba

Na razie trudno jednoznacznie powiedzieć, czy zmiany nastąpią „jutro czy w ciągu najbliższych pięciu lat”, ale prawdopodobnie będzie to szybciej niż można by się spodziewać.

W TUI nowoczesne technologie od dawna odgrywają dużą rolę, a jednym z celów jest zwiększenie liczby rezerwacji zakładanych przez aplikację - obecnie to 10 procent, strategia zakłada osiągnięcie wartości 50 procent, przy czym, po pierwsze, mowa o całej działalności koncernu, po drugie, jak zapewnia prezes, nie ma się to odbywać kosztem sieci agencyjnej, której on sam jest wielkim fanem i z którą dalej chce poprawiać stosunki biznesowe.

Reklama
Reklama

Dlaczego? Ponieważ biura pomagają sprzedawać wysokomarżowe produkty. Rozwój aplikacji jako kanału dystrybucji powinien pochodzić z internetu - ta strategia jest tym bardziej uzasadniona, że pozyskiwanie ruchu w sieci jest drogie.

Prezes Grupy TUI Sebastian Ebel, podsumowując wyniki za trzeci kwartał bieżącego okresu rozliczeniowego, który rozpoczął się 1 października 2022 roku, a zakończy 30 września tego roku, odniósł się także do nowych trendów kształtujących branżę. Jednym z nich jest sztuczna inteligencja i ChatGPT, które jego zdaniem zmienią sposób budowania i sprzedaży pakietów turystycznych, pisze brytyjski portal branży turystycznej TTG Media.

Dla klientów rozwiązania te to spore ułatwienie, bo mogą oni teraz wpisywać w wyszukiwarkę dokładnie to, co ich interesuje - miejsce docelowe, czas trwania wyjazdu, atrakcje na miejscu, cenę i inne składowe, a wyniki pojawiają się niemal natychmiast. Prezes dostrzega możliwości zastosowania narzędzi w różnych obszarach - produktu, świadczonych usług i sprzedaży.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
10 tysięcy pracowników TUI pracuje zdalnie. Najchętniej z Hiszpanii
Biura Podróży
Traveldata zebrała i porównała ceny wakacji na 2026 rok. Jest taniej
Biura Podróży
TUI zatrudnił sztuczną inteligencję do odpowiadania klientom. „Od razu zauważyli poprawę”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biura Podróży
Rainbow: Nasze „Podróże ze smakiem” i „Rodzinne przygody” to nowa jakość wycieczek
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama