Rezerwowanie wycieczki w sieci to żmudna praca. Expedia policzyła, ile czasu trzeba

Średnio pięciu godzin w ciągu 45 dni i przejrzenia 141 stron internetowych potrzebują turyści nim zarezerwują wyjazd. Ze zleconego przez Expedię badania wynika, że w tym procesie dużą rolę odgrywają media społecznościowe i reklama.

Publikacja: 05.08.2023 09:50

Wyszukiwanie i rezerwowanie w internecie to zajęcie pochłaniające sporo czasu

Wyszukiwanie i rezerwowanie w internecie to zajęcie pochłaniające sporo czasu

Foto: Bloomberg

„Path to purchase”, czyli droga do zakupu, to najnowsze badanie Expedii przeprowadzone przez firmę Luth Research, które pokazuje, gdzie turyści szukają inspiracji, jak planują podróż i czym się przy tym kierują.

Okazuje się, że średnio spędzają ponad 5 godzin (303 minuty) przeglądając informacje związane z podróżą, a cały proces zazwyczaj rozpoczyna się na 45 dni przed wyjazdem. Planujący wyjazdy, zanim podejmą decyzję o wyjeździe, przeglądają masę informacji. Średnio na 141 stronach z treściami o podróżach.

We wczesnej fazie planowania wyszukiwanie jest bardziej rozłożone w czasie (około 2,5 odsłon dziennie), ale na kilka dni przed rezerwacją rośnie wykładniczo, by w dniu zakupu dojść do 25 odsłon. 80 procent pytanych korzysta przy tym ze stron internetowych agentów turystycznych (OTA), 61 procent z wyszukiwarek, 58 procent z mediów społecznościowych, 54 procent portali linii lotniczych, a 51 procent z metawyszukiwarek. Czterech na pięciu podróżnych odwiedza strony OTA na jakimś etapie poszukiwań, co można tłumaczyć tym, że prawdopodobnie sprawdzają ofertę biur internetowych, by się zainspirować, sprawdzić coś lub zaplanować, nawet jeśli ostatecznie dokonują rezerwacji na innej stronie internetowej.

Expedia

Reklama pomaga w inspirowaniu turysty

Badanie wykazało również, że największym źródłem inspiracji w początkowej fazie jest rodzina – 37 proc. podróżnych zainspirowało się do zaplanowania podróży po rozmowie z członkiem rodziny. Nawet przy zewnętrznych wpływach cel podróży jest często niezdecydowany na etapie inspiracji.

Większość badanych ujawniła, że przed rozpoczęciem planowania podróży nie była zdecydowana, dokąd chciałaby pojechać. Prawie trzech na pięciu ankietowanych stwierdziło, że nie myślało o konkretnym celu lub rozważało kilka kierunków, kiedy pomysł na wyjazd w ogóle się pojawił. Dla destynacji to szansa, bo podróżni mogą być bardziej otwarci na inspiracje dotyczące kierunku.

Spośród tych, którzy korzystają z mediów społecznościowych 77 procent traktuje zawarte tam informacje jako inspirację. Prawie jeden na pięciu (19 procent) podróżnych stwierdził, że reklamy wpłynęły na ich decyzję o zarezerwowaniu wycieczki. Liczba ta była najwyższa wśród podróżnych z Meksyku i wyniosła 40 procent. Na reklamę bardziej podatni byli też klienci korzystający z domów wakacyjnych (26 procent) i hoteli (22 procent).

Expedia

Wiele analiz na ścieżce do decyzji

Wiceprezes i dyrektor ds. marketingu w Expedia for Business Cheryl Miller, mówi, że ścieżka zakupu klienta jest często złożona i pełna zwrotów akcji. Badanie pokazuje, jak wiele analiz podróżni prowadzą, zanim coś zarezerwują, by maksymalnie dopasować podróż do swoich potrzeb. To z kolei prowadzi do konkluzji, że pojawianie się marki w procesie zakupu w wielu miejscach i poza własnymi kanałami, jest bardzo istotne. Dzięki temu potencjalnych klientów można zainspirować i bardziej zaangażować.

Luth Research prześledził zachowania podróżnych z siedmiu krajów (Australii, Kanady, Francji, Japonii, Meksyku, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych) z 45 dni poprzedzających rezerwację podróży. Dane o osobach, które zarezerwowały podróż w ciągu ostatnich 12 miesięcy przekroczyły 70 tysięcy. Ponadto firma przeprowadziła ankietę, w której zapytała 5710 respondentów, którzy zarezerwowali podróż online w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, co miało wpływ na ich decyzje. Badanie przeprowadzono 24 marca – 19 kwietnia.

„Path to purchase”, czyli droga do zakupu, to najnowsze badanie Expedii przeprowadzone przez firmę Luth Research, które pokazuje, gdzie turyści szukają inspiracji, jak planują podróż i czym się przy tym kierują.

Okazuje się, że średnio spędzają ponad 5 godzin (303 minuty) przeglądając informacje związane z podróżą, a cały proces zazwyczaj rozpoczyna się na 45 dni przed wyjazdem. Planujący wyjazdy, zanim podejmą decyzję o wyjeździe, przeglądają masę informacji. Średnio na 141 stronach z treściami o podróżach.

Pozostało 85% artykułu
Popularne Trendy
Milion turystów na Kubie. Kraj w kryzysie ratują głównie goście z Rosji
Popularne Trendy
Chorwacja: Przestawiamy turystykę na zrównoważone tory. Celem - wysoka jakość
Popularne Trendy
Konstelacje dobrych miejsc, czyli o turystyce zrównoważonej w Kujawsko-Pomorskiem
Popularne Trendy
Turyści w kwestiach klimatycznych są jak schizofrenicy
Popularne Trendy
Amerykanie planują wakacje. Na szczycie listy marzeń europejska stolica