Użytkownicy Google Flights mogą teraz sprawdzić, czy ceny lotów, które danego dnia są dostępne, odbiegają od średnich notowanych w przeszłości. W opcji „najtańszy moment na rezerwację” wyszukiwarka pokazuje, czy koszty są typowe dla wybranych dat i trasy lotu, czy może niższe lub wyższe od nich - pisze amerykański portal branży turystycznej Phocuswire. Klienci mają też możliwość ustawienia powiadomień, dzięki czemu nie przegapią momentu obniżki ceny. Dodatkowo, przy popularniejszych datach podróży i kierunkach, zobaczą, w którym momencie zazwyczaj najbardziej opłacało się rezerwować przelot.
Czytaj więcej
Pasażerowie podróżujący największą linią lotniczą Korei Południowej, Korean Air, w najbliższych tygodniach mogą być poproszeni na lotnisku o wejście na wagę i zważeni.
Podobne rozwiązania oferują już inne portale – przykładem może być Kayak, który w czerwcu wprowadził rozwiązanie „najlepszy moment na podróż”. W tym wypadku algorytmy bazują nie tylko na cenach historycznych, ale też prognozach pogody i popularności danego miejsca w danym czasie. Hopper oferuje narzędzie do przewidywania cen, dzięki czemu użytkownicy mogą zdecydować, kiedy najlepiej zarezerwować wyjazd, a Skyscanner pomaga znaleźć najtańszy miesiąc na wylot i ustawić funkcję informowania o cenach.
Google wyjaśnia, że w niektórych terminach i na niektórych trasach ceny zazwyczaj rosną im bliżej wylotu, wówczas jego algorytm podpowiada, kiedy najbardziej się opłaca kupić bilet (na przykład na pięć miesięcy przed planowaną podróżą).
Dane, na których bazuje wyszukiwarka, dotyczą wyjazdów o podobnym czasie trwania, w tym samym okresie, z tego samego miejsca wylotowego i do tego samego celu, uwzględniając liczbę przesiadek, klasę rezerwacji i linię lotniczą.