Grecos: Mimo pożarów w Grecji, sezon był udany – pojechało z nami więcej klientów

Sezon 2023 można uznać za udany, choć postawił przed Grecosem wiele wyzwań. Największym były pożary na Rodos i konieczność ewakuowania z zagrożonego rejonu klientów – tak biuro podróży ocenia minione miesiące.

Publikacja: 07.11.2023 16:00

Agenci bawili się kilka dni na wyjeździe „Grecos Adventure”

Agenci bawili się kilka dni na wyjeździe „Grecos Adventure”

Foto: Materiały prasowe Grecosa

Na przełomie października i listopada biuro podróży Grecos, specjalista od Grecji, zaprosił najlepszych agentów na Kretę. Jak co roku świętował z nimi zakończenie sezonu podczas imprezy pod tytułem „Grecos Adventure”. W tym roku grupa szkoliła się i bawiła w hotelu Pilot Beach Resort w miejscowości Georgioupolis niedaleko Chani.

Więcej klientów, wyższe obroty

– Sezon 2023 można uznać za udany, choć niewątpliwie postawił przed Grecosem wiele wyzwań – mówi wiceprezes touroperatora Janusz Śmigielski. – Pierwsze z nich pojawiły się jeszcze w okresie przedsprzedaży, kiedy wysoka inflacja i niestabilność cen energii i kursów walut opóźniały decyzje zakupowe klientów. Największym wyzwaniem były jednak pożary na Rodos, podczas których musieliśmy ewakuować z zagrożonego rejonu 768 klientów. Powrót do normalnego obsługiwania operacji turystycznych trwał około trzech tygodni - wspomina.

Mimo tych przeciwności obroty Grecosa wzrosły o około 15 procent w stosunku do roku 2022, kiedy wyniosły 590 milionów złotych. Biuro podróży obsłużyło prawie 184 tysięcy klientów, o 7,5 procent więcej niż rok wcześniej.

Jak mówi Śmigielski, udało się wprowadzić do oferty 62 hotele i uruchomić 10 nowych połączeń lotniczych z lotnisk krajowych.

Zabawa z Zorbą

W przyszłym sezonie, 2024, Grecos doda do oferty kolejnych 38 hoteli (w sumie będzie ich około 280), a wyloty będą oferowane z 11 lotnisk w kraju, w tym pierwszy raz z Radomia. Do siatki wylotów dojdzie dziewięć nowych połączeń.

Rozwija też kluby wakacyjne z animacjami dla dzieci i dorosłych. W przyszłym sezonie będzie ich razem 45, w tym 29 klubów „Delfinki” dla dzieci, 11 klubów „OPA! Grecos” i 15 klubów „Zorba”. Te ostatnie to nowość w ofercie touroperatora. Chodzi o animacje w mniejszych hotelach z jednym lub dwoma animatorami, w zależności od potrzeb - dla dzieci i dla dorosłych - z zachowaniem równowagi między rozrywką a relaksem określanym greckim powiedzeniem „siga siga” . - Dla dzieci wieczorami będzie mini disco, a dla dorosłych wieczory spokojniejsze, animacja jest tu dodatkiem do hotelowych atrakcji. Ogólnie lżejsza formuła, indywidualne i elastyczne podejście do potrzeb turystów - wyjaśnia Śmigielski.

Grecos Adventure zakończyła uroczysta gala „Grecos Awards 2023”, podczas której rozdano najlepszym sprzedawcom pamiątkowe statuetki i dyplomy.

Na przełomie października i listopada biuro podróży Grecos, specjalista od Grecji, zaprosił najlepszych agentów na Kretę. Jak co roku świętował z nimi zakończenie sezonu podczas imprezy pod tytułem „Grecos Adventure”. W tym roku grupa szkoliła się i bawiła w hotelu Pilot Beach Resort w miejscowości Georgioupolis niedaleko Chani.

Więcej klientów, wyższe obroty

Pozostało 84% artykułu
Biura Podróży
Jedno z największych europejskich biur podróży sprzedane za 1 euro
Biura Podróży
Mistrzyni olimpijska ambasadorką turystyki aktwnej w Itace
Biura Podróży
Rekordowa sprzedaż eSky. „Zawdzięczamy ją pakietom dynamicznym”
Biura Podróży
Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biura Podróży
Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?