Na przełomie października i listopada biuro podróży Grecos, specjalista od Grecji, zaprosił najlepszych agentów na Kretę. Jak co roku świętował z nimi zakończenie sezonu podczas imprezy pod tytułem „Grecos Adventure”. W tym roku grupa szkoliła się i bawiła w hotelu Pilot Beach Resort w miejscowości Georgioupolis niedaleko Chani.
Więcej klientów, wyższe obroty
– Sezon 2023 można uznać za udany, choć niewątpliwie postawił przed Grecosem wiele wyzwań – mówi wiceprezes touroperatora Janusz Śmigielski. – Pierwsze z nich pojawiły się jeszcze w okresie przedsprzedaży, kiedy wysoka inflacja i niestabilność cen energii i kursów walut opóźniały decyzje zakupowe klientów. Największym wyzwaniem były jednak pożary na Rodos, podczas których musieliśmy ewakuować z zagrożonego rejonu 768 klientów. Powrót do normalnego obsługiwania operacji turystycznych trwał około trzech tygodni - wspomina.
Mimo tych przeciwności obroty Grecosa wzrosły o około 15 procent w stosunku do roku 2022, kiedy wyniosły 590 milionów złotych. Biuro podróży obsłużyło prawie 184 tysięcy klientów, o 7,5 procent więcej niż rok wcześniej.
Jak mówi Śmigielski, udało się wprowadzić do oferty 62 hotele i uruchomić 10 nowych połączeń lotniczych z lotnisk krajowych.
Zabawa z Zorbą
W przyszłym sezonie, 2024, Grecos doda do oferty kolejnych 38 hoteli (w sumie będzie ich około 280), a wyloty będą oferowane z 11 lotnisk w kraju, w tym pierwszy raz z Radomia. Do siatki wylotów dojdzie dziewięć nowych połączeń.