Grecos: Mimo pożarów w Grecji, sezon był udany – pojechało z nami więcej klientów

Sezon 2023 można uznać za udany, choć postawił przed Grecosem wiele wyzwań. Największym były pożary na Rodos i konieczność ewakuowania z zagrożonego rejonu klientów – tak biuro podróży ocenia minione miesiące.

Publikacja: 07.11.2023 16:00

Agenci bawili się kilka dni na wyjeździe „Grecos Adventure”

Agenci bawili się kilka dni na wyjeździe „Grecos Adventure”

Foto: Materiały prasowe Grecosa

Na przełomie października i listopada biuro podróży Grecos, specjalista od Grecji, zaprosił najlepszych agentów na Kretę. Jak co roku świętował z nimi zakończenie sezonu podczas imprezy pod tytułem „Grecos Adventure”. W tym roku grupa szkoliła się i bawiła w hotelu Pilot Beach Resort w miejscowości Georgioupolis niedaleko Chani.

Więcej klientów, wyższe obroty

– Sezon 2023 można uznać za udany, choć niewątpliwie postawił przed Grecosem wiele wyzwań – mówi wiceprezes touroperatora Janusz Śmigielski. – Pierwsze z nich pojawiły się jeszcze w okresie przedsprzedaży, kiedy wysoka inflacja i niestabilność cen energii i kursów walut opóźniały decyzje zakupowe klientów. Największym wyzwaniem były jednak pożary na Rodos, podczas których musieliśmy ewakuować z zagrożonego rejonu 768 klientów. Powrót do normalnego obsługiwania operacji turystycznych trwał około trzech tygodni - wspomina.

Mimo tych przeciwności obroty Grecosa wzrosły o około 15 procent w stosunku do roku 2022, kiedy wyniosły 590 milionów złotych. Biuro podróży obsłużyło prawie 184 tysięcy klientów, o 7,5 procent więcej niż rok wcześniej.

Jak mówi Śmigielski, udało się wprowadzić do oferty 62 hotele i uruchomić 10 nowych połączeń lotniczych z lotnisk krajowych.

Zabawa z Zorbą

W przyszłym sezonie, 2024, Grecos doda do oferty kolejnych 38 hoteli (w sumie będzie ich około 280), a wyloty będą oferowane z 11 lotnisk w kraju, w tym pierwszy raz z Radomia. Do siatki wylotów dojdzie dziewięć nowych połączeń.

Rozwija też kluby wakacyjne z animacjami dla dzieci i dorosłych. W przyszłym sezonie będzie ich razem 45, w tym 29 klubów „Delfinki” dla dzieci, 11 klubów „OPA! Grecos” i 15 klubów „Zorba”. Te ostatnie to nowość w ofercie touroperatora. Chodzi o animacje w mniejszych hotelach z jednym lub dwoma animatorami, w zależności od potrzeb - dla dzieci i dla dorosłych - z zachowaniem równowagi między rozrywką a relaksem określanym greckim powiedzeniem „siga siga” . - Dla dzieci wieczorami będzie mini disco, a dla dorosłych wieczory spokojniejsze, animacja jest tu dodatkiem do hotelowych atrakcji. Ogólnie lżejsza formuła, indywidualne i elastyczne podejście do potrzeb turystów - wyjaśnia Śmigielski.

Grecos Adventure zakończyła uroczysta gala „Grecos Awards 2023”, podczas której rozdano najlepszym sprzedawcom pamiątkowe statuetki i dyplomy.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty