Grupa TUI chce wykorzystywać sztuczną inteligencję. To wywołuje jednak obawy pracowników o zatrudnienie. By rozwiać wątpliwości, firma przeprowadziła konsultacje z radą zakładową, w wyniku których powstał „dokument programowy”. Zapisano w nim zasady ochrony miejsc pracy - informuje koncern.
Czytaj więcej
4,1 miliarda euro obrotów, o 10 procent więcej niż rok wcześniej, zanotowała Grupa FTI w roku rozliczeniowym 2022/2023. Firma rozwija się, ale i poszukuje inwestorów.
Szkolenia ze sztucznej inteligencji
Opracowanie przewiduje między innymi, że pracownicy będą mogli skorzystać ze szkoleń, które pomogą im odnaleźć się w nowej rzeczywistości, napędzanej sztuczną inteligencją. Koncern podkreśla, że jej wdrożenie pozwoli zwiększyć produktywność i efektywność.
Odbyły się już dwa kursy e-learningowe, poświęcone generatywnej sztucznej inteligencji.Zainteresowanie nimi było duże – w ciągu trzech tygodni skorzystało z nich prawie siedem tysięcy pracowników.
- TUI zamierza wykorzystywać sztuczną inteligencję na szeroką skalę w swoich systemach i w codziennej pracy – mówi odpowiedzialna za kadry w Grupie TUI Sybille Reiss. - Zależy nam, aby pracownicy nadążali za nowinkami technologicznymi.