Agent turystyczny chce zatrudnić 200 osób. Poprosił o pomoc sztuczną inteligencję

Największy agent turystyczny w kraju, Wakacje.pl, zlecił sztucznej inteligencji przygotowanie ogłoszeń, które pomogą mu w poszukiwaniu kandydatów do pracy na różnych stanowiskach. Efekt jest zabawny.

Publikacja: 18.03.2024 12:49

Agent turystyczny chce zatrudnić 200 osób. Poprosił o pomoc sztuczną inteligencję

Foto: Wakacje.pl

Zadanie polegało na stworzeniu reklam z wykorzystaniem słynnych zabytków. Z jednej strony miało to podkreślić, że chodzi o branżę turystyczną, z drugiej — w intrygujący sposób zwrócić uwagę kandydatów i zachęcić ich do zmiany dotychczasowego życia zawodowego. Celem było też pokazanie, że Wakacje.pl to firma nowoczesna, otwarta na nowości, chętnie sięgająca po niestandardowe rozwiązania.

Czytaj więcej

TUI wykorzysta sztuczną inteligencję. Załoga się zgadza, bo nie będzie zwolnień

Sfinks i Statua Wolności w służbie Wakacje.pl

- W dobie mediów społecznościowych i codziennego pędu mamy tylko chwilę, aby przykuć uwagę kandydata. Przygotowaliśmy więc dziewięć grafik i relacji do zamieszczenia na Facebooku, w LinkedInie i Instagramie, liczące, że tam właśnie spotkamy ludzi szukających pracy lub skłonnych zmienić dotychczasowe zajęcie - mówi cytowany w komunikacie Wakacje.pl menedżer tej firmy Piotr Piankowski.

Jak zauważa, dziś napisanie zwykłego ogłoszenia rekrutacyjnego już nie wystarcza, żeby przyciągnąć uwagę i sprawić, że jego firma wyda się atrakcyjnym miejscem pracy.

Foto: Wakacje.pl

Ponieważ agentowi zależało, żeby kampania była osadzona w turystycznym świecie, jako motyw wykorzystał zabytki z różnych zakątków globu. Sztuczna inteligencja posągi i budowle (Budda, Statua Wolności, Sfinks, Terakotowa Armia), które od tysięcy lat tkwią niewzruszone w tym samym miejscu, przeniosła za biurka, czyli w miejsca, w których można się ich spodziewać najmniej.

Czytaj więcej

Nowa strona internetowa Itaki - sztuczna inteligencja i styl Matissa w służbie klienta

„Budda czy posąg Moai z Wysp Wielkanocnych przed komputerem to nie tylko zabawa grafiką, ale przede wszystkim metafora zasiedzenia w jednym miejscu pracy i zachęta do podjęcia działań dla wszystkich, którzy być może mają obawy związane z wprowadzeniem zmian w swoim zawodowym życiu. Kreacje sugerują, że nawet najbardziej stali w swoich przyzwyczajeniach mogą odważnie sięgać po to, co nowe i ekscytujące. Właśnie z takim przekazem Wakacje.pl starają się dotrzeć do wszystkich, którzy chcą rozwijać się zawodowo” - wyjaśnia firma w komunikacie.

Przed wakacjami potrzebni sprzedawcy i informatycy

- Praca w branży travel jest wyjątkowa z wielu powodów. Dla wielu osób pierwszym skojarzeniem będzie możliwość podróżowania. Jednak warto podkreślać, że turystyka to bardzo interdyscyplinarna gałąź gospodarki, w której swoje miejsce znajdą ludzi o różnych zawodach i zainteresowaniach. Jeśli dołożymy do tego możliwość współpracy w zespole mamy gotową receptę na pracę marzeń – zapewnia Piankowski.

Foto: Wakacje.pl

Jak podkreślają Wakacje.pl, ich firma ciągle się rozwija. Obecnie zatrudnia 730 pracowników, ale jeszcze rok temu miała ich 650. Teraz planuje zatrudnienie około 92 specjalistów do różnych departamentów — głównie do IT i e-commerce, ale również do marketingu, produktu, finansów i analizy biznesowej — i ponad 100 osób do sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Miejsce pracy to centrala w Gdańsku, ale również biura w Warszawie i Wrocławiu, a w wypadku niektórych zajęć, miejsce wykonywania pracy nie ma znaczenia.

Zadanie polegało na stworzeniu reklam z wykorzystaniem słynnych zabytków. Z jednej strony miało to podkreślić, że chodzi o branżę turystyczną, z drugiej — w intrygujący sposób zwrócić uwagę kandydatów i zachęcić ich do zmiany dotychczasowego życia zawodowego. Celem było też pokazanie, że Wakacje.pl to firma nowoczesna, otwarta na nowości, chętnie sięgająca po niestandardowe rozwiązania.

Sfinks i Statua Wolności w służbie Wakacje.pl

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"