Rainbow Tours z nagrodą "Byki i Niedźwiedzie". Akcjonariusze zarobili 229 procent

Spółka Rainbow Tours, właściciel biura podróży Rainbow, została uhonorowana tytułem najlepszej spółki giełdowej indeksu SWIG80 w konkursie redakcji "Gazety Giełdy i Inwestorów Parkiet” "Byki i Niedźwiedzie".

Publikacja: 22.03.2024 13:07

Nagrodę w imieniu swojej firmy odebrał wiceprezes Rainbow Tours Piotr Burwicz (w środku)

Nagrodę w imieniu swojej firmy odebrał wiceprezes Rainbow Tours Piotr Burwicz (w środku)

Foto: Cezary Piwowarski

Podczas uroczystej gali w środę wieczorem, nagrodę w imieniu spółki odebrał wiceprezes Piotr Burwicz.

- O ile pewnie hasło turystyka kojarzy się państwu ze złotym piaskiem plaż, słońcem, szumem fal i palm, o tyle nam w tej branży kojarzy się z miliardami kombinacji cenowych, problemami do rozwiązania w destynacjach, koniecznością zaspokojenia wszystkich potrzeb klientów, odpowiedzenia na wszystkie ich pytania przed wyjazdem, w trakcie i po wyjeździe — mówił Burwicz. — Odbieram więc tę nagrodę w imieniu tych setek osób, którzy właśnie nawet w tej chwili są w różnych zakątkach świata i pracują na rzecz naszych klientów.

Niezwykła dynamika wzrostu biura podróży Rainbow

Jak czytamy w relacji z wydarzenia, to już 30. raz redakcja „Parkietu”, dziennika gospodarczego poświęconego polskiej gospodarce, rynkowi kapitałowemu i giełdzie, przyznała nagrody Byki i Niedźwiedzie. Redakcja wyróżnia nimi "tych, którzy dokonują rzeczy znaczących, którzy zmieniają rzeczywistość na lepsze lub wywierają największy wpływ na rynek. Także tych, którzy potrafią najtrafniej przewidzieć przyszłość i tych, którzy potrafią najwięcej zarobić dla osób, które powierzyły im swoje oszczędności".

Spółka Rainbow Tours, prowadząca działalność touroperatora pod marką Rainbow i hotelarza pod marką White Olive, znalazła się w zeszłym roku wśród firm na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW) o największej dynamice. Jej biuro podróży obsłużyło 700 tysięcy klientów, a jego przychody przekroczyły 3 miliardy złotych i były o 39 procent wyższe niż rok wcześniej. To przyczyniło się do niedawnego awansu z grupy spółek notowanych w ramach indeksu sWIG80 do grupy spółek indeksu mWIG 40.

Dziękując Piotr Burwicz wskazał, że odbiera nagrodę w imieniu setek pracowników biura podróży Rainbo

Dziękując Piotr Burwicz wskazał, że odbiera nagrodę w imieniu setek pracowników biura podróży Rainbow, których praca składa się na zadowolenie klientów i sukces firmy

Foto: Cezary Piwowarski

Akcjonariusze zarobili na akcjach Rainbow Tours 229 procent. „Spółka rozwinęła biznes, inwestuje we własną bazę hotelową, znacząco poprawiła wyniki finansowe, akcjonariuszom wypłaciła zaś rekordową dywidendę” - czytamy w uzasadnieniu nagrody.

Biuro podróży dało zarobić akcjonariuszom

"Branża turystyczna w 2023 r. była silna jak nigdy przedtem. Popyt na usługi touroperatorów okazywał się znacznie większy, niż wcześniej prognozowano. Spółki z kolei radziły sobie o wiele lepiej, niż wynikałoby to z ponurych przewidywań z jesieni 2022 r., przez co wyniki finansowe były zdecydowanie wyższe od prognoz analityków.

Czytaj więcej

Rainbow: Mamy na następną zimę trzy egzotyczne nowości i morskie rejsy

Dla akcjonariuszy Rainbow Tours, którego prezesem od marca 2020 r. jest Maciej Szczechura, ubiegły rok był wyśmienity – notowania wzrosły o 222 proc. i była to najwyższa stopa zwrotu z całego sWIG80. Uwzględniając dywidendę zwrot za 2023 r. wyniósł prawie 229 procent".  Za 2022 rok spółka wypłaciła 0,50 złotego na akcję, a z zysku za 2023 rok zaproponowała wypłacenie po 2,79 złotego na akcję (w sumie wypłaci więc około 40 milionów złotych), czyli rekordowo dużo.

Wśród nagrodzonych znalazły się też inne spółki z GPW i menedżerowie, którzy mieli wyjątkowe osiągnięcia w ostatnim roku. Nagrodę specjalną redakcji "Gazety Giełdy i Inwestorów Parkiet” Osobowość Rynku Kapitałowego odebrał minister finansów Andrzej Domański.

Podczas uroczystej gali w środę wieczorem, nagrodę w imieniu spółki odebrał wiceprezes Piotr Burwicz.

- O ile pewnie hasło turystyka kojarzy się państwu ze złotym piaskiem plaż, słońcem, szumem fal i palm, o tyle nam w tej branży kojarzy się z miliardami kombinacji cenowych, problemami do rozwiązania w destynacjach, koniecznością zaspokojenia wszystkich potrzeb klientów, odpowiedzenia na wszystkie ich pytania przed wyjazdem, w trakcie i po wyjeździe — mówił Burwicz. — Odbieram więc tę nagrodę w imieniu tych setek osób, którzy właśnie nawet w tej chwili są w różnych zakątkach świata i pracują na rzecz naszych klientów.

Pozostało 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"