Exim tours: Mieliśmy rekordowo udany letni sezon. Miliard złotych obrotu

Podczas tradycyjnie już zorganizowanej o tej porze roku gali, biuro podróży Exim tours podsumowało rok i nagrodziło sprzedawców za wyniki. Firma kończy rok z 30-procentowym wzrostem.

Publikacja: 26.11.2024 14:04

- Nie odkładajcie marzeń, realizujcie je z Eximem Tours - zachęcał prezes biura podróży Marcin Małys

- Nie odkładajcie marzeń, realizujcie je z Eximem Tours - zachęcał prezes biura podróży Marcin Małysz

Foto: Facebook

Gala Eximu tours miała miejsce w ostatnią sobotę, 23 listopada, w Renaissance Warsaw Airport Hotel. Na uroczystość przybyło 200 gości, czołowi agenci turystyczni odebrali dyplomy bursztynowego, srebrnego, złotego, platynowego, diamentowego, brylantowego i szafirowego "certyfikatu sprzedaży".

Biuro podróży przyznało też zwycięzcom programu „Najlepsi pod słońcem” vouchery na wyjazdy turystyczne do Bahrajnu i emiratu Ras al-Chajma.

Exim tours – prawie 300 tysięcy klientów i miliard złotych obrotu

Prowadzący galę kierownik sprzedaży w Eximie tours, Damian Protosiewicz, podsumował mijający sezon. Firma obsłuży w tym roku 293 tysiące klientów, o 29 procent więcej niż rok wcześniej. W tym 177 tysięcy w ramach pakietowania dynamicznego, 100 tysięcy w kategorii czartery i 16 tysięcy w ramach dojazdu własnego.

Obroty firm wyniosą 971 milionów złotych, w tym wypadku wzrost sięgnie 33 procent.

Najpopularniejsze kierunki w Eximie to Hiszpania z 55 tysiącami klientów (32 procent więcej niż w roku 2023), Turcja, do której wyjedzie 53,5 tysiąca turystów (więcej o 33 procent) i Egipt, który wybrało 42 tysiące turystów (wzrost o 40 procent).

Najszybciej rosło jednak zainteresowanie takimi kierunkami jak Tunezja (+53,5 procent), Zjednoczone Emiraty Arabskie +88 procent) i egzotyka (+164 procent). To między innymi zasługa uruchomienia czarterów do Bahrajnu. - Klienci wracają oczarowani tym kierunkiem. Jesteśmy jedynym touroperatorem, który go oferuje - mówił Protosiewicz. - Na zimę zaplanowaliśmy 41 lotów do tego kraju, a to oznacza 7676 miejsc w samolotach.

Dla równowagi odnotowano też dwa kierunki, które miały gorsze wyniki niż rok wcześniej - na Cypr poleciało o 15 procent mniej klientów, a do Bułgarii o 21 procent.

- Nie odkładajcie marzeń, odkładajcie na marzenia i realizujcie je z Eximem tours - zachęcał prezes biura podróży Marcin Małysz.

Według niego rozwój Eximu ma charakter organiczny, a tendencja wzrostowa jest wynikiem konsekwentnej pracy.

– Tak duży wzrost obserwujemy w skali rok do roku i miesiąc do miesiąca. Rozpoczęta sprzedaż na sezon zima 2024/2025 potwierdza tę tendencję. Nasza praca znajduje uznanie w oczach dotychczasowych klientów i przyciąga nowych. Statystyki na koniec 2024 roku będą imponujące - niemal 300 tysięcy klientów i prawie miliard złotych obrotu. Te liczby dobitnie pokazują, jak ważnym graczem w swojej branży jesteśmy. Rekordowy był też wzrost tegorocznej gwarancji ubezpieczeniowej, która jest o 19 milionów wyższa w porównaniu z tą z poprzedniego roku i opiewa na 114 milionów złotych – wylicza.

Więcej miejsc w czarterach Eximu tours na lato 2025

Jeśli chodzi o sezon lato 2025, biuro podróży przewiduje uruchomienie 38 kierunków czarterowych. W tym powrót rejsów na Rodos. Da to wzrost liczby miejsc o 15 procent. - Stawiamy na kierunki, w których mamy mocny produkt - zapewniał Protosiewicz.

Exim tours oferuje też na lato 270 połączeń rejsowych, na bazie których będzie tworzył tak zwane pakiety dynamiczne. Protosiewicz wymieniał atuty swojej firmy wyróżniające ją w tym segmencie: - Szybkie potwierdzanie cen, elastyczność, dopasowanie do potrzeb klientów. Jesteśmy liderem w pakietowaniu dynamicznym i w kolejnym sezonie potwierdzimy swoją pozycję.

Exim tours: Jesteśmy częścią koncernu

Podczas gali akcentowano też, że Exim tours jest częścią niemieckiego koncernu, która działa w 16 krajach, gdzie ma 130 firm pod różnymi markami, a w zeszłym roku miała 6 miliardów euro obrotów (rok wcześniej 4,9 miliarda). – Dzięki temu, że jesteśmy częścią Dertouru Group i REWE, mamy fundamenty do umacniania czołowej pozycji na rynku biur podróży w Polsce. Są w ofercie zimowej Eximu tours kierunki absolutnie pionierskie na polskim rynku, jak Polinezja Francuska i Bahrajn. Zainteresowanie nimi klientów jest dla nas potwierdzeniem słuszności naszej strategii i dowód, że możemy wyznaczać trendy rynkowe – podkreśla Małysz.

W komunikacie wydanym po gali biuro podróży przypomina też o prowadzonej przez siebie promocji – całorocznej kampanii, w tym z wykorzystaniem telewizji, nośników zewnętrznych i internetu.

Czytaj więcej

Nowa dyrektor w zespole Exim tours. Pokieruje sprzedażą i marketingiem

– To przełomowy rok. Wzmacniamy markę, inwestujemy w media na dużą skalę. Byliśmy obecni w telewizji, na outdoorach, nośnikach DOOH, aby zwiększać rozpoznawalność naszej marki. Widzimy również, jak istotne jest trafianie do odbiorców różnymi kanałami komunikacji. To wyraźna tendencja wśród największych graczy na rynku turystycznym w Polsce, do których należymy. Mocno stawiamy na budowanie zasięgów w sieci i robimy to w różnorodny sposób. Nasza komunikacja jest skuteczna, naszą stronę w internecie odwiedza wielu nowych użytkowników, a do naszych doradców dzwoni coraz więcej spragnionych odpoczynku Polaków – podkreśla menedżer marketingu w Eximie Marcin Tobiasz.

"Możemy zatem spodziewać się dalszej ekspansji touroperatora – zarówno poprzez tradycyjne kanały komunikacji i sprzedaży, jak i w sieci" - czytamy w komunikacie.

Gala Eximu tours miała miejsce w ostatnią sobotę, 23 listopada, w Renaissance Warsaw Airport Hotel. Na uroczystość przybyło 200 gości, czołowi agenci turystyczni odebrali dyplomy bursztynowego, srebrnego, złotego, platynowego, diamentowego, brylantowego i szafirowego "certyfikatu sprzedaży".

Biuro podróży przyznało też zwycięzcom programu „Najlepsi pod słońcem” vouchery na wyjazdy turystyczne do Bahrajnu i emiratu Ras al-Chajma.

Pozostało 93% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Do biur podróży wróciły obniżki. Z tygodnia na tydzień wakacje coraz tańsze
Biura Podróży
Nowa dyrektor w zespole Exim tours. Pokieruje sprzedażą i marketingiem
Biura Podróży
W Rembertowie stanął pierwszy salon Urlop.pl. "To nie jest nasze ostatnie słowo"
Materiał Promocyjny
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą