Exim tours: Mieliśmy rekordowo udany letni sezon. Miliard złotych obrotu

Podczas tradycyjnie już zorganizowanej o tej porze roku gali, biuro podróży Exim tours podsumowało rok i nagrodziło sprzedawców za wyniki. Firma kończy rok z 30-procentowym wzrostem.

Publikacja: 26.11.2024 14:04

- Nie odkładajcie marzeń, realizujcie je z Eximem Tours - zachęcał prezes biura podróży Marcin Małys

- Nie odkładajcie marzeń, realizujcie je z Eximem Tours - zachęcał prezes biura podróży Marcin Małysz

Foto: Facebook

Gala Eximu tours miała miejsce w ostatnią sobotę, 23 listopada, w Renaissance Warsaw Airport Hotel. Na uroczystość przybyło 200 gości, czołowi agenci turystyczni odebrali dyplomy bursztynowego, srebrnego, złotego, platynowego, diamentowego, brylantowego i szafirowego "certyfikatu sprzedaży".

Biuro podróży przyznało też zwycięzcom programu „Najlepsi pod słońcem” vouchery na wyjazdy turystyczne do Bahrajnu i emiratu Ras al-Chajma.

Exim tours – prawie 300 tysięcy klientów i miliard złotych obrotu

Prowadzący galę kierownik sprzedaży w Eximie tours, Damian Protosiewicz, podsumował mijający sezon. Firma obsłuży w tym roku 293 tysiące klientów, o 29 procent więcej niż rok wcześniej. W tym 177 tysięcy w ramach pakietowania dynamicznego, 100 tysięcy w kategorii czartery i 16 tysięcy w ramach dojazdu własnego.

Obroty biura podróży wyniosą 971 milionów złotych, w tym wypadku wzrost sięgnie 33 procent.

Najpopularniejsze kierunki w Eximie to Hiszpania z 55 tysiącami klientów (32 procent więcej niż w roku 2023), Turcja, do której wyjedzie 53,5 tysiąca turystów (więcej o 33 procent) i Egipt, który wybrało 42 tysiące turystów (wzrost o 40 procent).

Najszybciej rosło jednak zainteresowanie takimi kierunkami jak Tunezja (+53,5 procent), Zjednoczone Emiraty Arabskie +88 procent) i egzotyka (+164 procent). To między innymi zasługa uruchomienia czarterów do Bahrajnu. - Klienci wracają oczarowani tym kierunkiem. Jesteśmy jedynym touroperatorem, który go oferuje - mówił Protosiewicz. - Na zimę zaplanowaliśmy 41 lotów do tego kraju, a to oznacza 7676 miejsc w samolotach.

Dla równowagi odnotowano też dwa kierunki, które miały gorsze wyniki niż rok wcześniej - na Cypr poleciało o 15 procent mniej klientów, a do Bułgarii o 21 procent.

- Nie odkładajcie marzeń, odkładajcie na marzenia i realizujcie je z Eximem tours - zachęcał prezes biura podróży Marcin Małysz.

Według niego rozwój Eximu ma charakter organiczny, a tendencja wzrostowa jest wynikiem konsekwentnej pracy.

100 lat Konkursu Chopinowskiego
z „Rzeczpospolitą”

CZYTAJ WIĘCEJ

– Tak duży wzrost obserwujemy w skali rok do roku i miesiąc do miesiąca. Rozpoczęta sprzedaż na sezon zima 2024/2025 potwierdza tę tendencję. Nasza praca znajduje uznanie w oczach dotychczasowych klientów i przyciąga nowych. Statystyki na koniec 2024 roku będą imponujące - niemal 300 tysięcy klientów i prawie miliard złotych obrotu. Te liczby dobitnie pokazują, jak ważnym graczem w swojej branży jesteśmy. Rekordowy był też wzrost tegorocznej gwarancji ubezpieczeniowej, która jest o 19 milionów wyższa w porównaniu z tą z poprzedniego roku i opiewa na 114 milionów złotych – wylicza.

Więcej miejsc w czarterach Eximu tours na lato 2025

Jeśli chodzi o sezon lato 2025, biuro podróży przewiduje uruchomienie 38 kierunków czarterowych. W tym powrót rejsów na Rodos. Da to wzrost liczby miejsc o 15 procent. - Stawiamy na kierunki, w których mamy mocny produkt - zapewniał Protosiewicz.

Exim tours oferuje też na lato 270 połączeń rejsowych, na bazie których będzie tworzył tak zwane pakiety dynamiczne. Protosiewicz wymieniał atuty swojej firmy wyróżniające ją w tym segmencie: - Szybkie potwierdzanie cen, elastyczność, dopasowanie do potrzeb klientów. Jesteśmy liderem w pakietowaniu dynamicznym i w kolejnym sezonie potwierdzimy swoją pozycję.

Exim tours: Jesteśmy częścią koncernu

Podczas gali akcentowano też, że Exim tours jest częścią niemieckiego koncernu, która działa w 16 krajach, gdzie ma 130 firm pod różnymi markami, a w zeszłym roku miała 6 miliardów euro obrotów (rok wcześniej 4,9 miliarda). – Dzięki temu, że jesteśmy częścią Dertouru Group i REWE, mamy fundamenty do umacniania czołowej pozycji na rynku biur podróży w Polsce. Są w ofercie zimowej Eximu tours kierunki absolutnie pionierskie na polskim rynku, jak Polinezja Francuska i Bahrajn. Zainteresowanie nimi klientów jest dla nas potwierdzeniem słuszności naszej strategii i dowód, że możemy wyznaczać trendy rynkowe – podkreśla Małysz.

W komunikacie wydanym po gali biuro podróży przypomina też o prowadzonej przez siebie promocji – całorocznej kampanii, w tym z wykorzystaniem telewizji, nośników zewnętrznych i internetu.

Czytaj więcej

Nowa dyrektor w zespole Exim tours. Pokieruje sprzedażą i marketingiem

– To przełomowy rok. Wzmacniamy markę, inwestujemy w media na dużą skalę. Byliśmy obecni w telewizji, na outdoorach, nośnikach DOOH, aby zwiększać rozpoznawalność naszej marki. Widzimy również, jak istotne jest trafianie do odbiorców różnymi kanałami komunikacji. To wyraźna tendencja wśród największych graczy na rynku turystycznym w Polsce, do których należymy. Mocno stawiamy na budowanie zasięgów w sieci i robimy to w różnorodny sposób. Nasza komunikacja jest skuteczna, naszą stronę w internecie odwiedza wielu nowych użytkowników, a do naszych doradców dzwoni coraz więcej spragnionych odpoczynku Polaków – podkreśla menedżer marketingu w Eximie Marcin Tobiasz.

"Możemy zatem spodziewać się dalszej ekspansji touroperatora – zarówno poprzez tradycyjne kanały komunikacji i sprzedaży, jak i w sieci" - czytamy w komunikacie.

Gala Eximu tours miała miejsce w ostatnią sobotę, 23 listopada, w Renaissance Warsaw Airport Hotel. Na uroczystość przybyło 200 gości, czołowi agenci turystyczni odebrali dyplomy bursztynowego, srebrnego, złotego, platynowego, diamentowego, brylantowego i szafirowego "certyfikatu sprzedaży".

Biuro podróży przyznało też zwycięzcom programu „Najlepsi pod słońcem” vouchery na wyjazdy turystyczne do Bahrajnu i emiratu Ras al-Chajma.

Pozostało jeszcze 93% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Agenci turystyczni wybrali nowe władze. Trzecia kadencja prezesa Marcina Wujca
Biura Podróży
Itaka ogłasza nowy egzotyczny kierunek na zimę. "I to nie jest nasze ostatnie słowo"
Biura Podróży
Do zespołu biura podróży Anex Tour Poland dołączył Irfan Kilic
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Aplikacja Wakacje.pl z dwiema nagrodami w prestiżowym konkursie