TUI: Zaoszczędzimy na pośrednikach, ale nie na agentach turystycznych

TUI obiecał inwestorom większe obroty i większy zysk operacyjny, a jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest zwiększenie marży. Jak je uzyskać? Eliminując pośredników i kładąc duży nacisk na współpracę z agentami turystycznymi.

Publikacja: 05.12.2024 15:48

TUI: Zaoszczędzimy na pośrednikach, ale nie na agentach turystycznych

Foto: Sascha Steinbach

Prezes Grupy TUI Sebastian Ebel twierdzi, że próba zmienienia przyzwyczajeń klientów mija się z celem, dlatego w swojej strategii sprzedaży kładzie duży nacisk na współpracę z agentami turystycznymi. To właśnie u nich klienci rezerwują z dużym wyprzedzeniem, decydują się na droższe wyjazdy i są im lojalni. To wszystko pozwala uzyskać wyższą marżę - twierdzi Ebel w rozmowie z niemieckim portalem branży turystycznej FVW.

Prezes TUI podaje swój przepis na optymalny model sprzedaży

I chociaż agentom trzeba zapłacić prowizję, to obroty, jakie wypracowują, rekompensują ten koszt. Dla Ebela optymalny model sprzedaży to ten, w którym biura stacjonarne i aplikacja będą głównym źródłem obrotów pochodzących ze sprzedaży produktów należących do TUI.

Firma nie pakietuje jednak tylko na bazie własnych usług, ale też obcych - łączy loty od tradycyjnych przewoźników z hotelami, to również są wycieczki zorganizowane. W ofercie znajduje się 6 miliardów kombinacji składających się z przelotów, hoteli i aktywności.

Czytaj więcej

TUI dodał pracownikom 400 osobistych asystentów

Celem jest jednak nie tyle podwyższenie obrotów, co zadowalający wynik operacyjny. Grupa obiecała inwestorom, że na koniec tego roku rozliczeniowego ten pierwszy wskaźnik będzie wyższy o co najmniej 10 procent, ten drugi o 25 procent.

Jak zatem konkretnie ma wyglądać strategia tworzenia produktu? TUI pracuje nad bezpośrednim podłączeniem się pod usługodawcę. Przykładem może być umowa z British Airways, zapewniająca klientom dostęp do wszystkich klas rezerwacyjnych, także tych najkorzystniejszych cenowo. To jedna z pierwszych inwestycji strategicznych, kolejne się pojawią. To oznacza, że konsolidatorzy lotniczy i banki miejsc hotelowych mogą tracić na znaczeniu.

Dla usługodawców takich jak przewoźnicy czy hotelarze to również atrakcyjna współpraca. Na przykład klient TUI preferuje dłuższe pobyty, rezerwuje z wyprzedzeniem i nie anuluje zakupów.

Czytaj więcej

Prezes TUI: Równowaga między pracą a domem to podejście błędne

TUI chce wpuszczać do aquaparku tylko gości, którzy kupili wakacje u niego

Przy powiększaniu biznesu znaczenie ma nie tylko sposób zakupu usług przez klientów, ważna jest też optymalizacja kosztów i obrotów. I tu z pomocą przychodzi inwestowanie we własną markę. Jeszcze większe zyski przynosi oferowanie własnych produktów. To pomaga też wyróżnić się na rynku. Do tego 500 hoteli działających pod markami należącymi do TUI jednak nie wystarczy, ale co kwartał podpisywane są kolejne umowy.

Tui stawia też na „delikatne wyróżnianie się”. Chodzi na przykład o otwieranie klubów dla dzieci tylko w hotelach własnych lub udostępnianie aquaparków tylko gościom TUI.

To może być także możliwość zaoferowania pobytu w wybranym obiekcie w szczycie sezonu, kiedy inni takiej możliwości nie mają. Tego typu działania są powiązane na razie z dwoma tysiącami hoteli, ale w przyszłości będzie ich o wiele więcej.

Prezes Grupy TUI Sebastian Ebel twierdzi, że próba zmienienia przyzwyczajeń klientów mija się z celem, dlatego w swojej strategii sprzedaży kładzie duży nacisk na współpracę z agentami turystycznymi. To właśnie u nich klienci rezerwują z dużym wyprzedzeniem, decydują się na droższe wyjazdy i są im lojalni. To wszystko pozwala uzyskać wyższą marżę - twierdzi Ebel w rozmowie z niemieckim portalem branży turystycznej FVW.

Prezes TUI podaje swój przepis na optymalny model sprzedaży

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Biura Podróży
Do zespołu biura podróży Anex Tour Poland dołączył Irfan Kilic
Biura Podróży
Aplikacja Wakacje.pl z dwiema nagrodami w prestiżowym konkursie
Biura Podróży
Anex Tour: Rośniemy zgodnie z planem. Zimą ruszą nowe kierunki egzotyczne
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Biura Podróży
Raport z biur podróży: Widoczna podwyżka wakacji. Cena Grecji przebiła kolejną barierę
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście