Grupa Anex – miliard euro w zasięgu ręki, chociaż klienci liczą na tanie last minute

Grupa turystyczna Anex Tour notuje dynamiczny wzrost na rynku niemieckim i austriackim. Dyrektor zarządzający Yasir Karaçor opowiedział portalowi Reise vor9 o wynikach finansowych firmy, trendach rezerwacyjnych i wyzwaniach związanych z wysoką inflacją w Turcji.

Publikacja: 15.07.2025 00:42

Grupa Anex – miliard euro w zasięgu ręki, chociaż klienci liczą na tanie last minute

Foto: Paulina Szulc

Grupa Anex miała w regionie niemiecko-austriackim w 2024 roku 723 milionów euro przychodów, co oznaczało wzrost o 27 procent, rok do roku. Na podstawie aktualnych danych Karaçor prognozuje, że w tym roku obroty firmy sięgną około 850 milionów euro. – Powoli, ale konsekwentnie zbliżamy się do miliarda euro – mówi menedżer.

Czytaj więcej

Anex Tour zadowolony z sezonu w Niemczech. Notuje dwucyfrowy wzrost

Zastrzega jednak, że celem nie jest jedynie wzrost przychodów, ale przede wszystkim zrównoważony rozwój i rentowność, dlatego Anex Tour inwestuje w jakość usług, rozbudowuje ofertę hotelową i lotniczą oraz dba o konkurencyjne ceny i szybkie reagowanie na zmiany na rynku.

Lato 2025 sprzedaje się zgodnie z planem

Rezerwacje na lato rozwijają się pomyślnie, mimo chwilowego spowolnienia w maju. Szczególnie Turcja, która stanowi około 60 procent oferty Anexu, cieszy się dużym zainteresowaniem. – Około 90 procent miejsc lotniczych do połowy lipca jest już sprzedanych. Ale wielu klientów liczy na last minute i niższe ceny w szczycie sezonu – dodaje Karaçor.

Mimo rosnących kosztów w Turcji Anex nie odnotowuje spadku liczby klientów. – Turcja nadal oferuje doskonały stosunek jakości do ceny w porównaniu z innymi destynacjami śródziemnomorskimi – zapewnia Karaçor.

Reklama
Reklama

Dobra jakość hoteli, nowoczesna infrastruktura i świetna obsługa to atuty, które przyciągają turystów. Firma widzi jednak potrzebę dostosowania koncepcji all inclusive, zwłaszcza w segmencie trzy- i czterogwiazdkowym. – Czy naprawdę potrzebujemy całodobowego all inclusive? To pytanie muszą sobie zadać hotelarze – zauważa.

Turcja, Hiszpania i Grecja – najpopularniejsze w ofercie Anexu Tour

Choć Turcja pozostaje filarem w ofercie Anexu Tour, inne kierunki rosną dynamicznie. W 2025 roku firma spodziewa się wysłać 100 tysięcy turystów do Hiszpanii, niemal dwa razy więcej niż w zeszłym roku. Grecja, w szczególności Kreta i Rodos, przyciągnie około 70 tysięcy gości. Wyspy Kanaryjskie i Egipt będą kluczowe w sezonie zimowym – touroperator organizuje loty do Hurghady przez cały rok.

Czytaj więcej

Nowy salon biura podróży Anex Tour. „Tego lata otworzymy jeszcze sześć”

Anex działa w Niemczech i Austrii pod czterema markami, w tym jako Neckermann Reisen (głównie wyjazdy dla rodzin i dla seniorów, niskie ceny) i Öger Tours (specjalizacja to Turcja i kraje Orientu). Mimo częściowego pokrywania się ofert hotelowych, Karaçor uważa, że klarowne pozycjonowanie marek ma sens. – Jesteśmy na dobrej drodze, by każda marka znalazła swoje miejsce na rynku – twierdzi.

Obecnie 55 procent sprzedaży przechodzi przez tradycyjne punkty sprzedaży – i ten udział ma rosnąć. Anex Tour inwestuje więc w prezentacje, podróże studyjne dla sprzedawców, wydarzenia promocyjne i przejrzysty system prowizji. Choć rynek przesuwa się powoli w stronę sprzedaży online, Karaçor nie zamierza brać udziału w wojnach cenowych na prowizje. – Stawiamy na trwałe relacje biznesowe i partnerstwo oparte na zaufaniu – zapewnia.

Siostrzana spółka niemieckiego i austriackiego Anexu w Polsce obsłużyła w zeszłym roku 405 tysięcy klientów, a jej obroty sięgnęły miliarda złotych. Takimi wynikami biuro podróży Anex Tour Poland zapewniło sobie piąte miejsce pod względem wielkości na rynku.

Grupa Anex miała w regionie niemiecko-austriackim w 2024 roku 723 milionów euro przychodów, co oznaczało wzrost o 27 procent, rok do roku. Na podstawie aktualnych danych Karaçor prognozuje, że w tym roku obroty firmy sięgną około 850 milionów euro. – Powoli, ale konsekwentnie zbliżamy się do miliarda euro – mówi menedżer.

Zastrzega jednak, że celem nie jest jedynie wzrost przychodów, ale przede wszystkim zrównoważony rozwój i rentowność, dlatego Anex Tour inwestuje w jakość usług, rozbudowuje ofertę hotelową i lotniczą oraz dba o konkurencyjne ceny i szybkie reagowanie na zmiany na rynku.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Bułgaria nie była jeszcze tak droga, a Egipt tak tani – nowe rekordy cen w biurach podróży
Biura Podróży
Biura podróży ciągle rosną – jest nowy rekord sprzedanych wycieczek
Biura Podróży
Rainbow z większą gwarancją. Zwiększenie obrotów wymusiło 440 milionów złotych
Biura Podróży
Coral Travel Poland – nauka, rozrywka i integracja. „Jesteśmy liderem trzech kierunków”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama