Koniunktura gospodarcza w Europie Środkowo-Wschodniej pozytywnie przekłada się na popyt na usługi hotelarskie, co w połączeniu z elastyczną strategią cenową dostosowaną do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach przyczyniło się do poprawy wskaźników operacyjnych Orbisu – pisze spółka w komunikacie.
W minionym roku wskaźnik przychodu na jeden dostępny pokój wzrósł w całej grupie kapitałowej o 5,5 procent do 201 złotych ze 190,6 złotych rok wcześniej. Było to możliwe dzięki znacznemu wzrostowi średniej ceny za pokój w całym regionie o 4,6 procent do 270,4 złotych. Frekwencja w hotelach Orbisu wyniosła 74,3 procent wobec 73,7 procent rok wcześniej.
– W 2019 roku Orbis przeszedł gruntowną transformację. Przebudowaliśmy strukturę naszej działalności dzięki podziałowi spółki na dwie linie biznesowe, to jest spółkę prowadzącą działalność usługową i spółkę inwestującą we własne obiekty – komentuje prezes i dyrektor generalny Orbisu, Gilles Clavie, cytowany w komunikacie.
ZOBACZ TAKŻE: Orbis pozbył się część biznesu
– Zbycie działalności usługowej na rzecz Accoru umożliwiło Orbisowi skupienie uwagi na zarządzaniu własnymi nieruchomościami hotelowymi. Obie spółki rozwijają się w szybkim tempie, zgodnie z oczekiwaniami zarówno swoich gości, jak i partnerów biznesowych, w pełni wykorzystując wypracowany przez siebie specyficzny know-how – dodaje Clavie.