Orbis – kontynuacja poprawy

W 2019 roku EBITDA hotelarskiej grupy wzrosła o 12,6 procent, do 499,3 miliona złotych. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1,4 miliarda złotych i były o prawie 5 procent wyższe niż rok wcześniej.

Publikacja: 20.02.2020 13:33

Orbis – kontynuacja poprawy

Foto: Fot. materiały prasowe

Koniunktura gospodarcza w Europie Środkowo-Wschodniej pozytywnie przekłada się na popyt na usługi hotelarskie, co w połączeniu z elastyczną strategią cenową dostosowaną do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach przyczyniło się do poprawy wskaźników operacyjnych Orbisu – pisze spółka w komunikacie.

W minionym roku wskaźnik przychodu na jeden dostępny pokój wzrósł w całej grupie kapitałowej o 5,5 procent do 201 złotych ze 190,6 złotych rok wcześniej. Było to możliwe dzięki znacznemu wzrostowi średniej ceny za pokój w całym regionie o 4,6 procent do 270,4 złotych. Frekwencja w hotelach Orbisu wyniosła 74,3 procent wobec 73,7 procent rok wcześniej.

– W 2019 roku Orbis przeszedł gruntowną transformację. Przebudowaliśmy strukturę naszej działalności dzięki podziałowi spółki na dwie linie biznesowe, to jest spółkę prowadzącą działalność usługową i spółkę inwestującą we własne obiekty – komentuje prezes i dyrektor generalny Orbisu, Gilles Clavie, cytowany w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Orbis pozbył się część biznesu

– Zbycie działalności usługowej na rzecz Accoru umożliwiło Orbisowi skupienie uwagi na zarządzaniu własnymi nieruchomościami hotelowymi. Obie spółki rozwijają się w szybkim tempie, zgodnie z oczekiwaniami zarówno swoich gości, jak i partnerów biznesowych, w pełni wykorzystując wypracowany przez siebie specyficzny know-how – dodaje Clavie.

Po zrealizowaniu przez Orbis transakcji zbycia działalności usługowej (asset light) na rzecz Accoru, w portfolio Accoru znalazło się 66 działających hoteli według modelu asset light (na podstawie umów franczyzy i zarządzania) oraz planowane inwestycje asset light (42 hotele) na podstawie zawartych już wcześniej umów. Wartość transakcji wyniosła ponad 1,2 miliarda złotych. W jej efekcie portfolio Orbisu obejmuje obecnie 73 obiekty własne i w leasingu, w sześciu państwach, to jest w Polsce, na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Słowacji i na Litwie.

– Mając na uwadze cel, jakim jest zapewnienie najwyższej jakości usług i dostępu do międzynarodowych marek, Orbis zawarł z Accorem umowę zarządzania 73 hoteli należących do Orbisu, rozpoczynając w ten sposób nowy rozdział współpracy. Nasza perspektywa się zmienia, jednak niezmiennie dążymy do wzmocnienia wiodącej pozycji w regionie i pomimo intensywnego procesu przekształceń trwającego przez cały rok 2019, zdołaliśmy poprawić wyniki we wszystkich strategicznych obszarach – podsumowuje szef Orbisu.

ZOBACZ TAKŻE: Orbis zwiększa obłożenie, ceny i zyski

Strategicznym celem Orbisu jest wzmocnienie pozycji lidera w branży hotelowej w krajach z naszego regionu, co oznacza konieczność dalszych inwestycji w rozbudowę sieci obiektów. Spółka ma już w realizacji inwestycje w cztery hotele położone w kluczowych miastach i w najlepszych lokalizacjach w Polsce i na Węgrzech, poszukuje też innych projektów inwestycyjnych mając na celu powiększenia portfolio własnych hoteli.

Koniunktura gospodarcza w Europie Środkowo-Wschodniej pozytywnie przekłada się na popyt na usługi hotelarskie, co w połączeniu z elastyczną strategią cenową dostosowaną do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach przyczyniło się do poprawy wskaźników operacyjnych Orbisu – pisze spółka w komunikacie.

W minionym roku wskaźnik przychodu na jeden dostępny pokój wzrósł w całej grupie kapitałowej o 5,5 procent do 201 złotych ze 190,6 złotych rok wcześniej. Było to możliwe dzięki znacznemu wzrostowi średniej ceny za pokój w całym regionie o 4,6 procent do 270,4 złotych. Frekwencja w hotelach Orbisu wyniosła 74,3 procent wobec 73,7 procent rok wcześniej.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku