Profitroom, dostawca technologii dla hoteli i apartamentów, świadczący również usługi marketingowe, donosi w komunikacie o dużym wzroście rezerwacji pokojów na stronach internetowych obiektów, które korzystają z jego narzędzi. 30 maja sięgnął on 35 procent, licząc rok do roku, pod względem liczby zarezerwowanych pokojów, i aż 90 procent pod względem wartości rezerwacji.
CZYTAJ TEŻ: Nadeszła odwilż w hotelach i pensjonatach
– Od drugiego tygodnia marca obserwowaliśmy spadek liczby rezerwacji związany z lockdownem, który osiągnął nawet minus 96 procent rok do roku. Jednak w maju statystyki rosły, by w ostatnich dniach znacząco przebić obroty roku ubiegłego – mówi przewodniczący rady nadzorczej Profitroomu, Marcin Dragan, cytowany w komunikacie.
– Zwiększenie obrotów związane jest z rozwojem turystyki krajowej kosztem niepewnych dzisiaj wyjazdów zagranicznych. Można powiedzieć, że w obiektach wypoczynkowych kryzys się zakończył, szczęśliwie tuż przed sezonem. Na powrót koniunktury w hotelach typowo biznesowych musimy poczekać przynajmniej do września – dodaje.
Profitroom należy do technologicznej Grupy R22. Oferuje rozwiązania e-commerce dla branży hotelarskiej do sprzedaży noclegów online na stronie internetowej hotelu, zarządzania kanałami sprzedaży internetowej, obsługi gości przez system CRM, obsługi płatności internetowych i automatyzacji procesów zarządczych. Z rozwiązań Profitroomu korzysta ponad 2 tysiące hoteli, w tym 200 zagranicznych.