Konkurs organizuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli (AICR). W finale konkursu startowało 17 krajowych mistrzów zawodu recepcjonisty z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii i Bliskiego Wschodu.
Najlepsza okazała się Bianca-Alexandra Bogdan z hotelu Mandarin Oriental Doha w Katarze. Drugie miejsce zdobył Elias Abou Jaoude z hotelu Jumeirah Al Qasr w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Polski reprezentant Krzysztof Studziński z hotelu Sofitel Grand Sopot został oceniony jako trzeci.
Konkurs składał się z dwóch etapów. Pierwszy, zatytułowany po angielsku back office, polegał na rozwiazywaniu takich zadań jak wyliczenie wskaźników obłożenia hotelu (ADR / OCC / RevPar), odpisanie na skargę gościa hotelowego, odpisanie na prośbę o zarezerwowanie pokoju napisaną przez bardzo wymagającego gościa i zasugerowanie mu jakie miejsca może odwiedzić i zaplanowanie mu pobytu.
W drugim etapie kandydaci musieli zagrać w dziesięciominutowej scenie. Jury oceniało ich język ciała, empatię, pracę pod presją czasu i wymagań gości, kreatywność, wiedzę i elokwencję.
Kandydatów oceniało międzynarodowe jury, w skład którego wchodzili międzynarodowi eksperci z branży hotelarskiej – wykładowcy wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorzy różnych pionów hotelowych hoteli luksusowych, właściciele firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie.