- Przyszłość Arabii Saudyjskiej jest niezwykle jasna, a Accor przyspiesza plany ekspansji, żeby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na nowoczesne, wieloaspektowe doświadczenia dla gości, mieszkańców, właścicieli domów i naszych partnerów inwestycyjnych - mówi prezes i dyrektor generalny Accoru Sebastien Bazin, cytowany w informacji prasowej.
Jak dodaje, firma jest największym operatorem hotelowym w królestwie i odważnie redefiniuje sposób świadczenia usług hotelarskich w całym kraju. Nie tylko łączy wiele marek, ale też tworzy synergie między hotelami i rezydencjami, wprowadza nowe koncepty gastronomiczne, współpracuje z uznanymi restauratorami i poprawia doświadczenia klienta związane z pobytem w hotelu. Te działania są zgodne z „Wizją 2030” – planem strategicznym stworzonym przez Arabię Saudyjską.
Obecnie Accor zarządza 42 hotelami w tym kraju, które łącznie mają 16,3 tysiąca pokojów. Kolejnych 56 jest w budowie – kiedy powstaną, zaoferują ponad 10 tysięcy pokojów. W wypadku nowych inwestycji mowa zarówno o typowych hotelach, jak i rezydencjach, a to wszystko będzie połączone z lokalnymi atrakcjami.
Czytaj więcej
W ciągu ostatnich 14 miesięcy w regionie Antalyi rząd wsparł 37 inwestycji hotelowych. Łącznie na ten cel poszło ponad 470 milionów dolarów. Zdaniem ministra turystyki czas skupić się teraz nie na budowaniu nowych obiektów, ale na turystyce kwalifikowanej.
Projekt Rua Al Madinah w Medynie obejmuje 142-pokojowy hotel Fairmont i 120 rezydencji, a także 466-pokojowy Swissôtel i 328-pokojowy Novotel, które mają zostać otwarte w ciągu najbliższych kilku lat. Projekt, prowadzony we współpracy z Rua Al Madinah (RAM) Holding Company, zajmie powierzchnię ponad 1,5 miliona metrów kwadratowych i powiększy Al-Masjid an-Nabawi, znany jako Meczet Proroka. Nowe nieruchomości zostaną podzielone na 10 dzielnic i superbloków wyposażonych w najnowsze technologie i inteligentną infrastrukturę.