Reklama
Rozwiń
Reklama

Długi weekend listopadowy w podróży. Więcej rezerwacji niż na majówkę i czerwcówkę

W tym roku liczba rezerwacji na długi weekend listopadowy wzrosła o 9 procent w porównaniu z ubiegłym roku. Co więcej, wyjazdy w tym terminie cieszą się znacznie większą popularnością niż na majówkę i czerwcówkę. Wpłynęły na to zarówno sprzyjający podróżom układ kalendarza, jak i niższe ceny noclegów, nawet o 22 procent w porównaniu z innymi terminami.

Publikacja: 07.11.2025 12:06

W długi listopadowy weekend najwięcej Polaków wypoczywać będzie nad Bałykiem

W długi listopadowy weekend najwięcej Polaków wypoczywać będzie nad Bałykiem

Foto: PAP, Marcin Bielecki

Coraz więcej Polaków spędza listopadowy długi weekend, który w tym roku potrwa od piątku, 7 listopada, do wtorku, 11 listopada, w podróży. Jak wyliczył portal Travelist.pl, zainteresowanie wyjazdami w tym terminie jest większe niż w wypadku majówki i czerwcówki – odpowiednio o 66 procent i 23 procent. Długi weekend listopadowy ustępuje pod tym względem jedynie długiemu weekendowi w sierpniu.

Jego przewagą jest natomiast bardzo atrakcyjny stosunek ceny do jakości – średni koszt pobytu dla dwóch osób ze śniadaniem lub wyżywieniem w hotelu 3–5* wynosi 554 złote za noc, czyli o 10-22 procent mniej w porównaniu z wiosenno-letnimi weekendami.

Atrakcyjne ceny i sprzyjający układ kalendarza sprawiają, że listopadowy weekend to jedna z najbardziej opłacalnych okazji w roku do krótkiego wypoczynku – podkreśla Travelist.pl.

Czytaj więcej

Polacy planują zimowy urlop – relaks, zwiedzanie i narty, najchętniej w polskich górach

Bałtyk króluje, zyskują jeziora

Rezerwacje na długi weekend stanowią 38 procent wszystkich listopadowych wyjazdów zarezerwowanych na Travelist.pl. Największa część turystów wyjedzie nad morze – kierunek ten odpowiada za 45 procent rezerwacji. Zainteresowanie nim wzrosło o 12 procent względem ubiegłego roku.

Reklama
Reklama

Drugie miejsce zajmują góry z 38-procentowym udziałem w rezerwacjach, utrzymując praktycznie ten sam poziom co rok temu. Na popularności zyskują też jeziora – liczba pobytów nad nimi wzrosła o ponad jedną czwartą i stanowi obecnie 8 procent całości. Niewielki, bo 2-procentowy wzrost, notują też city breaki (9 procent rezerwacji).

Foto: Travelist.pl

Łączna liczba pobytów rezerwowanych na długi weekend wzrosła o 9 procent, licząc rok do roku.

– Dominacja Bałtyku staje się jeszcze bardziej zauważalna, a różnica między morzem a górami zwiększyła się do 7 punktów procentowych. Coraz więcej osób wybiera morze, doceniając bogatą infrastrukturę, zaplecze wellness i spokojną atmosferę. Góry z kolei mają stabilną pozycję, przyciągając turystów poszukujących ciszy i aktywności na świeżym powietrzu – mówi dyrektor ds. handlowych w Travelist.pl Eliza Maćkiewicz, cytowana w komunikacie prasowym.

Na czele najchętniej wybieranych miast znalazł się Kołobrzeg z 12-procentowym udziałem w ogóle rezerwacji na Travelist.pl. Kolejne miejsca zajmują Szklarska Poręba, Gdańsk, Szczyrk i Mielno. W drugiej połowie rankingu znalazły się Karpacz, Międzyzdroje, Świnoujście, Świeradów-Zdrój i Nałęczów.

Foto: Travelist.pl

Reklama
Reklama

Większe wydatki, wcześniejsze planowanie

Weekend o jeden dzień dłuższy niż przed rokiem sprawił, że wydatki na listopadowe wyjazdy wzrosły – średnia wartość rezerwacji jest o 25 procent większa i wynosi obecnie 1762 złote (za cały pobyt ze śniadaniem lub wyżywieniem dla dwóch osób w hotelu 3–5*).

Najwięcej wydają turyści wypoczywający w górach – średnio 1853 złote, czyli aż o 36 procent więcej niż w 2024 roku. Na drugim miejscu znalazły się wyjazdy nad morze, które kosztują średnio 1868 złotych za pobyt (plus 23 procent). Za pobyt nad jeziorami trzeba zapłacić 1744 złote (plus 4 procent). Najmniej kosztują city breaki – 1376 złotych (plus 14 procent).

Czytaj więcej

Kapryśna pogoda latem odciągnęła turystów od Bałtyku. Zyskały na tym polskie góry

– Za wzrostem wartości rezerwacji kryją się nie tylko wyższe ceny noclegów, lecz przede wszystkim korzystny układ kalendarza, dzięki czemu zyskujemy dodatkowy dzień i wypoczywamy dłużej. Nie zapominajmy też o stale rosnącym zainteresowaniu kompleksowymi pakietami – goście coraz częściej stawiają na oferty, w których poza noclegiem mają zapewnione posiłki, dostęp do basenu czy strefy spa. Z kolei dla rodzin wręcz konieczne stają się atrakcje dla dzieci, pokoje do gier czy aquaparki. Sprawia to, że wyjazd staje się pełnowartościowym wypoczynkiem, a nie tylko krótkim pobytem poza domem – zwraca uwagę Eliza Maćkiewicz.

Foto: Travelist.pl

Użytkownicy Travelist.pl planują listopadowy wypoczynek z podobnym, choć nieco większym wyprzedzeniem niż w ubiegłym roku. Średni czas między dokonaniem rezerwacji a rozpoczęciem pobytu wynosi obecnie 39 dni, co oznacza wzrost o niespełna dwa dni.

Reklama
Reklama

Najwcześniej decyzję o wyjeździe podejmują osoby wybierające góry – tam średni okres rezerwacyjny wydłużył się do 43 dni (plus 6 dni). Krócej planowane są wyjazdy nad jeziora (41 dni) i nad morze (40 dni). City breaki tradycyjnie rezerwowane są najpóźniej – średnio 29 dni przed terminem pobytu.

Metodologia

Raport obejmuje rezerwacje w hotelach dokonane na Travelist.pl do 6 listopada, które dotyczą pobytów w okresie od 7 do 11 listopada włącznie. Ceny obejmują cały pobyt ze śniadaniem lub wyżywieniem dla dwóch osób w hotelu 3–5*.

Czytaj więcej

Warszawa, Wilno, Ryga i Tallinn wspólnie promują się w USA. „Cztery historie, jedna opowieść”

Coraz więcej Polaków spędza listopadowy długi weekend, który w tym roku potrwa od piątku, 7 listopada, do wtorku, 11 listopada, w podróży. Jak wyliczył portal Travelist.pl, zainteresowanie wyjazdami w tym terminie jest większe niż w wypadku majówki i czerwcówki – odpowiednio o 66 procent i 23 procent. Długi weekend listopadowy ustępuje pod tym względem jedynie długiemu weekendowi w sierpniu.

Jego przewagą jest natomiast bardzo atrakcyjny stosunek ceny do jakości – średni koszt pobytu dla dwóch osób ze śniadaniem lub wyżywieniem w hotelu 3–5* wynosi 554 złote za noc, czyli o 10-22 procent mniej w porównaniu z wiosenno-letnimi weekendami.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Hotele
Egipt potrzebuje więcej hoteli. Kusi inwestorów miliardem dolarów
Hotele
Luksusowe noclegi przy Wielkim Muzeum Egipskim. Goście przejdą znad basenu do muzeum
Hotele
Klucze Michelina dla hoteli, jak gwiazdki dla restauracji. 12 wyróżnionych z Polski
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Hotele
Rewolucja w hotelach arabskiego kraju – mieszkańcy zastąpią obcokrajowców
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama