Węgrzy na zimowych urlopach w Polsce. Doceniają jakość hoteli i płacą więcej niż Polacy

Tej zimy w Polsce wypoczywało o połowę więcej Węgrów niż w zeszłym roku. Szczególnie upodobali oni sobie Zakopane i Kraków, płacąc za noclegi więcej niż polscy turyści - wynika z analizy platformy Nocowanie.pl.

Publikacja: 22.02.2024 10:19

Węgrzy na zimowych urlopach w Polsce. Doceniają jakość hoteli i płacą więcej niż Polacy

Foto: PAP, Grzegorz Momot

Liczba turystów z Węgier, którzy tej zimy zdecydowali się na wypoczynek w Polsce, wzrosła o niemal 50 procent względem zeszłego roku - pokazują dane węgierskiej platformy Szallas.hu, należącej do tej samej grupy portali turystycznych co Nocowanie.pl.

- Język węgierski w czasie ferii najczęściej słyszymy w Zakopanem, gdzie wybrał się co trzeci rezerwujący z Węgier. Sporą popularnością cieszy się też Kraków - mówi ekspertka Nocowanie.pl Agnieszka Rzeszutek, cytowana w komunikacie tej platformy.

Jak dodaje, Węgrzy są gotowi wydać na zimowy wyjazd więcej niż Polacy. Z danych rezerwacyjnych wynika, że jest to średnio 146,8 złotych za osobę za noc, czyli o prawie 35 złotych więcej niż w wypadku polskich turystów (średnio 112 złotych).

Więcej od Polaków płacą też Czesi korzystający z platformy hotel.cz - średnio 126,7 złotych za osobę za noc, a także słowaccy użytkownicy revngo.com - 124 złote. Było ich jednak w górach mniej niż Węgrów, a ich liczba względem zeszłego roku utrzymała się na tym samym poziomie. Mniej było natomiast Chorwatów rezerwujących przez revngo.com. Powodem mogą być ceny - turyści z tego kraju płacili w polskich obiektach średnio 110 złotych za osobę za noc.

Przyjezdni z Europy Środkowo-Wschodniej oprócz Zakopanego i Krakowa odwiedzali też Karpacz czy Trójmiasto.

Czytaj więcej

Polski Holding Hotelowy pomoże kształcić hotelarzy. Razem z SGGW

- Jako że poprzedni sezon letni i dobiegające końca ferie zimowe nie zaliczają się do najbardziej udanych dla lokalnej branży turystycznej, hotelarze coraz odważniej spoglądają w kierunku turystów zagranicznych - zauważa Agnieszka Rzeszutek.

Tym bardziej, że goście z Europy najczęściej nie mają specjalnych wymagań i rzadko narzekają. Priorytetem jest dla nich czystość, wygoda i umiarkowana cena. To właśnie znajdują i chwalą w Polsce.

- Opinie zbierane przez naszych partnerów od zagranicznych gości absolutnie nie dziwią. Polskie ceny są dla Europejczyków bardzo konkurencyjne, ale to jakość bazy i jej wysoki standard są atutami wypoczynku w Polsce. Dysponujemy znaczącą liczbą stosunkowo nowych obiektów, dzięki czemu baza noclegowa w Polsce jest w lepszym stanie niż w wielu krajach za granicą, a dodatkowo właściciele obiektów, zabiegając o gości, także tych zagranicznych, inwestują w remonty, te mniejsze i te generalne, rozbudowują się, szukają pomysłów na nowoczesną aranżację przestrzeni - podkreśla ekspert Nocowanie.pl.

Jak pokazała ankieta przeprowadzona przez Nocowanie.pl, co dziesiąty właściciel obiektu przyznaje, że aktywnie zabiega o turystów spoza Polski, np. tłumacząc materiały reklamowe i oferty oraz dbając o zapewnienie obsługi w językach obcych. To dobry kierunek, bo bariera językowa jest jedną nielicznych rzeczy, na którą zdarza się narzekać zagranicznym turystom.

Liczba turystów z Węgier, którzy tej zimy zdecydowali się na wypoczynek w Polsce, wzrosła o niemal 50 procent względem zeszłego roku - pokazują dane węgierskiej platformy Szallas.hu, należącej do tej samej grupy portali turystycznych co Nocowanie.pl.

- Język węgierski w czasie ferii najczęściej słyszymy w Zakopanem, gdzie wybrał się co trzeci rezerwujący z Węgier. Sporą popularnością cieszy się też Kraków - mówi ekspertka Nocowanie.pl Agnieszka Rzeszutek, cytowana w komunikacie tej platformy.

Pozostało 83% artykułu
Hotele
Tureccy hotelarze: Trzeba coś zrobić z all inclusive. Za dużo jedzenia się marnuje
Hotele
„Zrób to dla siebie” - sieć hoteli promuje zrównoważony urlop
Hotele
Egipskie hotele muszą udowodnić, że nie szkodzą środowisku. Mają na to pół roku
Hotele
Hotelarze: Zapowiada się dobra majówka. Układ kalendarza nam sprzyja
Hotele
„Lex Kamilek” już obowiązuje, a wielu hotelarzy nawet o nim nie słyszało